Studiu: Comerțul online din România a înregistrat în 2016 cea mai mare creștere din Europa

Comerțul online din România a înregistrat în 2016 cea mai mare creștere din Europa, de 38%, mai mult decât dublu față de media europeană, de 15%, anunță Asociația Română a Magazinelor Online din România (ARMO), citând rezultatele Raportului european privind comerțul electronic publicat recent de organizația Ecommerce Europe.

onlineRomânia se numără printre țările cu cea mai mică pondere a  persoanelor care fac cumpărături online, mai arată studiul, însă, cu toate acestea, ARMO estimează că, în acest an, comerțul online din România va depăși 2,5 miliarde de euro și are potențialul de a-și dubla valoarea până în 2020, cu condiția creșterii investițiilor și a suportului autorităților pentru dezvoltarea aptitudinilor digitale în rândul populației, coroborată cu cea a infrastructurii digitale.

Evoluția comerțului online în România este încurajatoare, însă avem nevoie de investiții în forța de muncă, în dezvoltarea de aptitiduni digitale, dar și a infrastructurii, fundamentale pentru asigurarea unui ritm bun de creștere, nu doar a comerțului online, ci a economiei, în general”, a declarat Florinel Chiș, director executiv Asociația Română a Magazinelor Online.

Anul trecut, comerțul electronic a totalizat 2,05 miliarde de euro în România. La nivel european, creșterea a fost de 15% până la o valoare de 530 miliarde de euro. Țările din Europa Centrală și de Est au obținut cea mai mare creștere a vânzărilor online în 2016. Astfel, comerțul electronic în Slovacia și Estonia a crescut cu 35%, Ucraina a înregistrat o creștere de 31%, iar în Polonia și Bulgaria a crescut cu 25%.

Marea Britanie conduce topul țărilor din vestul Europei, generând anul trecut aproximativ 33% din vânzările online europene. De altfel, pe piețele mature, ponderea persoanelor care cumpără online este cea mai ridicată: 87% în Marea Britanie, 84% în Danemarca și 82% în Germania. Pentru anul curent, studiul anticipează menținerea ritmului de creștere pentru comerțul online la nivel european, respectiv 14%, până la o valoare de 602 miliarde de euro. Pentru România, ARMO estimează o creștere de 24%, la peste 2,5 miliarde de euro.

De asemenea, raportul relevă că, la nivel european, proporția companiilor cu mai mult de 10 angajați care au un site web este în continuă creștere: de la 67% din totalul companiilor de retail în 2010, la 77% în 2016. Cu toate acestea, doar 18% vând prin intermediul site-ului web. Cumpărăturile online sunt mai populare în rândul tinerilor – două treimi dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani cumpără frecvent, față de doar o treime dintre persoanele cu vârste cuprinse între 55 și 74 de ani.

ARMO este membră a organizației Ecommerce Europe, iar Florinel Chiș, director executiv ARMO, face parte din board-ul organizației. Membrii ARMO au acces gratuit la raportele și studiile de piață realizate de Ecommerce Europe.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email? Alătură-te celor 424 de cititori fideli:

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » Studiu: Comerțul online din România a înregistrat în 2016 cea mai mare creștere din Europa
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *