Studiu GfK: Creștere semnificativă pentru sectorul telecom

Piața bunurilor de folosință îndelungată a crescut în T2 cu peste 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. 

Cele mai importante evoluții au fost înregistrate de sectoarele telecom, electrocasnice mici și foto, toate având creșteri de două cifre. Sectoarele de electrocasnice mari și electronice continuă creșterea, dar cu o dinamică mai scăzută în acest trimestru. Singura scădere majoră a venit din sectorul de dispozitive de printare (aproape -23%).telecom

Categoriile cu cele mai bune evoluții  

(se referă la rata de creștere în valoare)

Categoriile cu cele mai mici evoluții (rata de creștere în valoare)
Electronice

·         Piața de TV a înregistrat o creștere ușoară, datorată în principal creșterilor pe segmentele de peste 40 de inchi. Segmentul Smart TV a crescut, alături de cel al TV-urilor cu rezoluție de tip Ultra HD. Ca urmare, se observă o creștere a prețului mediu.

·         Sistemele audio au înregistrat o creștere importantă, în special datorită creșterii segmentului de dispozitive Connected. Pe de altă parte, sistemele de tip Home Theatre au înregistrat o scădere.

·         Boxele se află pe un trend ascendent, remarcându-se prin evoluții pozitive în special segmentul de Soundbar.

Electronice

·         Sistemele video de redare/înregistrare au continuat să scadă și în acest trimestru, alături de sistemele de navigație care au avut și ele scăderi, comparativ cu T2 2016.

Electrocasnice mari

·         T2 2017 s-a încheiat cu evoluții bune.

·         Piața de electrocasnice mari a încetinit ritmul de creștere, categoriile emergente (electrocasnicele incorporabile) fiind singurele care au înregistrat creșteri de două cifre.

Electrocasnice mari

·         O serie de categorii de electrocasnice mari, precum frigiderele si congelatoarele, au încheiat T2 pe în trend negativ.

Electrocasnice mici

·         T2 2017 a continuat cu o creștere de două cifre

·         Evoluțiile pozitive se înregistrează atât pentru categoriile de produse predominante, cât și pe cele de nișă.

·         Cea mai mare categorie de produse, aspiratoarele, a înregistrat o creștere de două cifre.

Electrocasnice mici

·         Trendul descendent pentru categoria storcătoarelor de fructe și legume a continuat și în T2, împreună cu apetitul scăzut pentru storcătoarele prin centrifugare și prețul mediu mai mic pentru storcătoarele prin presare.

Foto

·         Camerele foto digitale au crescut. Această tendință a fost generată în special de segmentul celor fără zoom, al căror preț mediu a crescut.

 
IT

·         Perifericele au înregistrat cee mai mari rate de creștere, urmate de monitoare.

·         În cadrul monitoarelor, produsele specifice de Gaming au depășit creșterea generală a categoriei. De asemenea, evoluții vizible s-au observat și pentru dispozitivele cu o diagonală de peste 25 inchi.

 

IT

·         Piața de laptopuri a înregistrat o ușoară creștere în acest trimestru, ca urmare a creșterii preferințelor consumatorilor pentru dispozitive cu specificații superioare. Cererea pentru dispozitivele cu o diagonală de 13 inchi a crescut.

·         Piața de desktop-uri a înregistrat o scădere minoră.

Telecom

·         T2 2017 a înregistrat o revenire.

·         Creștere de două cifre pentru smartphone-urile cu diagonale medii și mari, inclusiv pentru phablets.

·         Creșterile din segmentul de wearables sunt susținute de ceasurile și brățările inteligente.

Telecom

·         S-au înregistrat scăderi de preț pentru smartphone-urile de 4 inchi.

Dispozitive de printare

·         Dispozitivele de printare echipate cu sistemul de cerneală CISS au înregistrat o creștere de două cifre, multifunctionalele fiind motorul de creștere pentru dispozitivele cu CISS.

·         Multifuncționalele echipate cu cartuș de tip Multicolor au avut o tendință pozitivă în T2 2017.

Dispozitive de printare

·         Dispozitivele cu tehnologie laser au continuat să înregistreze scăderi de două cifre, în timp ce dispozitivele cu cerneală au avut o ușoară creștere.

·         Atât dispozitivele cu preț scăzut, cât și cele cu preț ridicat au înregistrat scăderi.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la nesletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email? Alătură-te celor 428 de cititori fideli:

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » studii de piata » Studiu GfK: Creștere semnificativă pentru sectorul telecom
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *