Alibaba, cel mai mare retailer online din China, a vândut într-o singură zi de 13,3 miliarde de euro

Cel mai mare retailer online din China, Alibaba, a anunţat azi, 12 noiembrie, că a înregistrat vânzări totale în valoare de 91,22 miliarde de yuani (13,31 miliarde de euro), pe parcursul celor 24 de ore ale Zilei Celibatarilor, sărbătorită în China la 11 noiembrie,un fel de Black Friday chinezesc.

site

Cele 13,31 miliarde de euro reprezintă echivalentul PIB-ului Islandei sau Senegalului şi totodată este vorba de o sumă mai mare cu aproape 60% comparativ cu cifra înregistrată anul trecut când pe platformele Alibaba au fost vândute produse în valoare de 57,1 miliarde de yuani (8,33 miliarde de euro).

„Această zi demonstrează puterea consumului intern în China şi cererea puternică a consumatorilor chinezi pentru produse străine”, a declarat directorul general de la Alibaba, Daniel Zhang.

Alibaba domină piaţa de e-commerce din China cu platforma Taobao, care controlează 90% din piaţa chineză a tranzacţiilor între persoane particulare, şi site-ul Tmall, care controlează 50% din vânzările online între companii şi persoane particulare.

Numărul consumatorilor care au făcut cumpărături prin intermediul smartphone-urilor sau tabletelor pe Tmall şi Taobao a atins 95 de milioane (adică dublu faţă de populaţia Spaniei), a precizat grupul chinez, adăugând că sistemul de plăţi electronice ‘Alipay’ a operat 710 milioane de tranzacţii în timpul Zilei Celibatarilor.

În pofida acestor cifre impresionante, Alibaba este afectat de îngrijorările cu privire la evoluţia economiei chineze, acţiunile sale înregistrând miercuri o scădere de 1,94%, până la 79,85 de dolari la Bursa de la New York, unde titlurile Alibaba sunt cotate începând din 2014. În trimestrul al treilea al acestui an, economia chineză a înregistrat o creştere de 6,9%, cea mai slabă performanţă de la debutul crizei financiare mondial în 2009.

China sărbătoreşte în fiecare an, la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit şi cea mai importantă zi de cumpărături online. Legătura dintre oamenii singuri şi această zi, 11.11, este dată de cifra „1”, care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este o replică la Valentine’s Day.

Data de 11 noiembrie a fost transformată în 2009 de Alibaba, cel mai mare site naţional de cumpărături online, într-o zi de oferte şi vânzări care la această a şaptea ediţie încearcă să internaţionalizeze evenimentul. Cel puţin aceasta este intenţia fondatorului său, Jack Ma, în prezent cel mai bogat om din China, care speră ca de Singles Day 2015 compania Alibaba să depăşească recordul de anul trecut când în 24 de ore a obţinut o cifră de vânzări de 9,3 miliarde de dolari.

Sursa: Agerpres

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email? Alătură-te celor 433 de cititori fideli:

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Alibaba, cel mai mare retailer online din China, a vândut într-o singură zi de 13,3 miliarde de euro

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *