ALTEX a ajuns la o cotă de 29% din piața electro-IT din România

ALTEX România, cel mai mare retailer electro-IT din România, şi-a prezentat azi, într-o conferinţă de presă, rezultatele financiare pentru întreg anul 2015 şi câteva dintre planurile sale pentru acest an.

Astfel, în 2015, ALTEX a înregistrat o cifră de afaceri cumulată – ALTEX şi Media Galaxy – de 433 de milioane de euro, în crestere cu 30% faţă de 2014 (cifră de afaceri de 322 de milioane de euro), datorită reducerii TVA la alimente care a impactat pe orizontală şi piaţa electro-IT, creşterii salariilor şi revigorării creditelor de consum. La această creştere a contribuit şi ieşirea de pe piaţă a retailerului DOMO, un important jucător din electro retail.

ALTEX

Cum piaţa de electro-IT din România a ajuns în 2015 la o valoare totală de cca. 1,5 miliarde de euro (în creştere cu 12% faţa de 2014), rezultă că ALTEX România deţine o cotă de 29% din această piaţă şi rămâne cel mai mare retailer electro-IT din România.

ALTEX are la nivel naţional o reţea de 109 magazine, în acest moment, dintre care 92 de magazine sub brandul ALTEX şi 17 magazine sub brandul Media Galaxy şi o suprafaţă totală de vânzare de 120.000 de mp. Numărul curent de angajaţi se ridică la un total de 2.642 de persoane.

Portofoliu de produse ALTEX cuprinde peste 20.000 de produse, iar proporţia vânzărilor este în favoarea magazinelor offline (80%), faţă de cea online (20%). ALTEX vinde zilnic peste 20.000 de articole.

Cele mai performante categorii, în 2015, au fost: electrocasnice, produse negre (TV), echipamente IT şi telecom.

„Brand-ul Altex a crescut odată cu piața locală de retail, fiind alături de români de peste 23 de ani. Ne-am transformat în timp într- un partener de  încredere, capabil să ofere produse și servicii de calitate, la cel mai mic preț din România. Vom continua să creștem alături de publicul nostru, căruia dorim să îi furnizăm tot ce e mai bun în materie de soluții electro-IT la un preț corect, așa cum am procedat și până acum.” a declarat Adrian Urdă, Altex România.

Media Galaxy este o rețea de magazine de mare suprafață (17 la număr) care reflectă pasiunea pentru tehnologie, inovație și pentru device-uri de ultimă generație. Prin generozitatea spațiului de expunere, peste 3.000 mp pe magazin, cât și prin selecția gamei de produse și branduri, Media Galaxy reprezintă un standard în retailul electro-IT din România oferind o experiență premium.

„Media Galaxy este liderul în categorie în primul rând prin inovație, reușind să seteze mereu noi orizonturi, de când se află pe piață. Dorim să rămânem în continuare un model de leadership,iar prin abordarea și experiența pe care o oferim sperăm să inspirăm la o reinventare a retailului, care să răspundă nevoilor consumatorului modern de azi şi de mâine,” a declarat Mihnea Nicolescu, Media Galaxy.

Se apropie Campionatul European de Fotbal – Televizoare peste aşteptări

Priorităţile pentru 2016 ale ALTEX România includ printre altele: implementarea abordării omnichannel, creşterea performanţei serviciului de customer care şi creşterea eficienţei de vânzări pe metru pătrat.

Pe fondul creșterii estimate pentru 2016 la 10 – 15% pentru întreaga piață electro-IT şi a vânzărilor de electrocasnice cu specificații superioare care vor creşte cu cca 20% (conform GfK), ALTEX îşi va concentra eforturile în acest an pe: creșterea categoriilor de TV (în 2016 vor avea loc Campionatul European de Fotbal din Franţa si Olimpiada din Brazilia), smartphone-uri, electrocasnice built-in și echipamente divertisment.

ALTEX – tendinţe în piaţa de retail electro-IT

Pe termen scurt, compania va face o schimbare de software importantă, iar pentru perioada 2016 – 2018, ALTEX vizează, în continuare, expansiunea atât la nivel local, cât şi la nivel internaţional, fără să se precizeze pieţele unde retailerul intenţionează să intre.

Pe de altă parte, consumatori vor fi din ce în ce mai bine informați în legătură cu produsele pe care doresc să le achiziționeze (smart shoppers) şi vor căuta soluții complete, care să permită interconectarea informațiilor din mediul online și offline. De asemenea, dezvoltarea de noi aplicații mobile care să îmbunătățească experiența de cumpărare este o altă tendinţă în piaţa de lectro – IT, alături de faptul ca deciziile de cumpărare se bazează din ce în ce mai mult pe valoarea adăugată a produselor, în raport cu nevoile consumatorilor și prețurile practicate, și mai puțin doar în funcție de promoții.

Altex România se regăsește pe lista celor mai puternice branduri românești și este totodată una dintre cele mai valoroase companii antreprenoriale la nivel local. Grupul înglobează două nume importante în piața de retail electro-IT din România: Altex Retail și Media Galaxy Retail.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email? Alătură-te celor 434 de cititori fideli:

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » electrocasnice » ALTEX a ajuns la o cotă de 29% din piața electro-IT din România
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *