Textul, principala formă de comunicare pentru Generația Z

Generația Z este cea mai avansată din punct de vedere tehnologic, datorită smartphone-urilor, tabletelor și Wi-Fi-ului – arată studiul calitativ realizat de EXACT Cercetare și Consultanță la finalul anului trecut.

Lacramioara Loghin, Managing Director EXACT CC, Generaţia Z„Încă de la vârste foarte fragede, membrii acestei generații au aptitudinile necesare gestionării dispozitivelor ce le permit să obțină în doar câteva secunde ceea ce au nevoie: filme online, aplicații online, internet research și, cel mai important – interacțiune umană, prin jocuri online, forumuri și comunități, social media, blogging și vlogging”, afirmă Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului.

Textul este principala formă de comunicare pentru Generația Z, iar emoticon-ul – cel mai utilizat în exprimarea emoțiilor. 

Ei sunt extrem de interesați de cele mai noi tehnologii de comunicare, fiind dornici să testeze și să folosească cele mai la modă gadget-uri. Ca și canale de comunicare, preferă mesageria instant (fie că e vorba de Whatsapp, ori cea aparținând rețelelor sociale), în detrimentul celor clasice (apel voce, SMS). Răbdarea lor se limitează la secunde și acesta este motivul pentru care așteaptă ca tehnologia să lucreze pentru ei la o atingere de ecran.

„Mobilitatea este cuvântul-cheie. Dar aceasta nu se limitează doar la interacțiune, tehnologii cloud și mobile work. Pentru tineri, mobilitatea este ceea ce le permite să se simtă liberi, să-și urmeze visele și pasiunile, să fie curioși și creativi, să <atingă luna>, dacă își doresc”, mai spune Lăcrămioara Loghin.

Fie că este vorba despre mesaj instant, chat sau mesaj privat aparținând rețelelor sociale, textul reprezintă principala formă de comunicare pentru Generația Z. Fiind mereu pe grabă, tinerii și-au adaptat comunicarea scrisă, folosind cel mai adesea (pe lângă abrevieri) emoticoane, dar și stickere digitale, meme-uri și clipuri video.

Tonul relaxat din comunicarea orală este întâlnit și în cea scrisă. Fără a urma reguli gramaticale, cuvintele sunt scurtate sau abreviate, în timp ce semnele de punctuație sunt rar folosite. De multe ori, mesajele au o semnificație multiplă, lăsând loc de interpretare.

Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare și Consultanță prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat tineri cu vârsta cuprinsă între 14-24 de ani. Focus Grupurile au avut loc în București, în intervalul 16-27 noiembrie 2015. 

Specializată în domeniul cercetării de piață, al sondajelor de opinie și al consultanței în marketing, EXACT Cercetare și Consultanță oferă o gamă completă de metode, tehnici și instrumente de cercetare pentru studii cantitative și calitative. De la abordările clasice la cele inovative, soluțiile noastre integrate răspund în cel mai eficient mod nevoilor clienților noștri.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 476 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Producatori » Tehnologie » Textul, principala formă de comunicare pentru Generația Z
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.