eMAG a atins nivelul „net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale

eMAG a neutralizat amprenta de carbon generată de operațiunile sale prin compensare. Mai mult, compania se angajează să reducă amprenta de carbon a produselor și serviciilor pe întregul lanț de aprovizionare la zero în următorii 10 ani. În ultimul an, Grupul eMAG a reușit să reducă emisiile generate de operațiunile sale cu 8%, de la 9.993 tone în 2019 la 9.216 în 2020, potrivit calculelor Ernst&Young Amsterdam.

emag

Atingerea obiectivului “net zero”  în ceea ce privește impactul direct al operațiunilor eMAG face parte dintr-un plan amplu de măsuri pentru protecția mediului aplicate în trei zone principale de impact: operațiuni sustenabile, lansarea unui Angajament pentru Mediu și susținerea inițiativelor sustenabile la nivel local.

Transformăm operațiunile noastre astfel încât să reducem emisiile de carbon și vom ajuta și partenerii să facă același lucru prin Angajamentul pentru Mediu. De asemenea, vom susține inițiativele care sechestrează carbon pentru a rămâne net zero pentru emisiile directe aferente activității noastre, dar și pentru a deveni net zero pe întregul lanț de aprovizionare și vânzare”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Traiectoria către “net zero”

Operațiuni sustenabile care reduc emisiile de carbon   

Pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, eMAG a adoptat deja o serie de măsuri ce implică operațiuni cu o abordare sustenabilă, precum rețeaua easybox, care a ajuns în prezent la peste 1.000 de unități în toată țara. Prin intermediul acestora, nivelul emisiilor directe de carbon pentru operațiunile din România a fost redus semnificativ, cu 15,8%. Impactul este generat de livrările last mile, având în vedere că un curier efectuează un singur traseu pentru livrarea unui număr mai mare de colete la easybox, situație în care nivelul emisiilor este redus cu 95%, în comparație cu o livrare standard, potrivit unui studiu din 2019.

Demersurile de reducere a nivelului de poluare din centrele urbane și de diminuare a amprentei de carbon au fost susținute și prin investiția în flota de autovehicule 100% electrice. Până la sfârșitul anului 2021, eMAG are în plan extinderea flotei de mașini electrice la 100 de vehicule, care le vor înlocui pe cele convenționale.

În egală măsură, eMAG a investit în infrastructură cu impact redus asupra mediului, precum centrul logistic din comuna Joița care va fi alimentat în totalitate cu energie din surse regenerabile generate la fața locului. Acesta va dispune de un total de 40.000 de panouri fotovoltaice și de un proiect de împădurire pe o suprafață de 10 hectare.

Economia circulară

Secțiunea cu produse resigilate utilizată de eMAG de peste 10 ani crește ciclul de viață al produselor, acestea reintrând în circuitul de utilizare, la un preț mai mic. Oferind din nou valoare produselor deja desigilate, eMAG contribuie la reducerea cantității de deșeuri generate.

De asemenea, pentru a susține această direcție strategică, eMAG participă la programul guvernamental „Rabla pentru electrocasnice”, prin intermediul căruia este stimulată achiziția de produse eficiente din punct de vedere energetic.

Susținerea mediului înconjurător prin compensarea emisiilor de carbon

Un alt demers prin intermediul căruia eMAG susține reducerea amprentei de carbon este implicarea în inițiative de conservare și de împădurire a pădurilor din Munții Făgăraș, printr-un parteneriat cu Fundația Conservation Carpathia, contribuind astfel la restaurarea ecosistemelor naturale în beneficiul biodiversității și al comunităților locale. Viziunea fundației este de a crea un veritabil “Yellowstone” european în România.

Totodată, eMAG colaborează cu Green Tech și își compensează amprenta de carbon prin intermediul singurului proiect de reducere a emisiilor prin reciclarea PET-urilor, acreditat Gold Standard la nivel european. Green Tech închide circuitul deșeurilor de plastic PET, reciclând 2 miliarde de  sticle folosite anual și utilizează plasticul recuperat pentru a crea produse noi, cum ar fi  granule din PET reciclat, fibre sintetice poliesterice sau banda PET.

eMAG

Companie românească fondată în 2001, eMAG  este un pionier al comerțului electronic din România și a devenit un lider regional, exportând modelul local cu succes în Bulgaria și Ungaria. De 20 de ani, compania investește constant în servicii bazate pe tehnologii dezvoltate în România, care ajută clienții să economisească timp și bani.

Cu o gamă de produse în continuă creștere atât prin oferta proprie, cât și prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, de oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum livrarea la easybox și livrarea rapidă prin tazz by eMAG, serviciul premium Genius, prin care clienții beneficiază de livrare gratuită și rapidă, 30 de zile drept de retur, returnarea rapidă a banilor prin Instant Money Back, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, finanțare în rate prin eCredit și aplicația de mobil.

Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 478 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » eMAG a atins nivelul „net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.