România ocupă locul cinci la nivelul țărilor din Europa în care consumatorii fac cumpărături prin intermediul rețelelor sociale

Rețelele sociale joacă un rol din ce în ce mai mare în cumpărăturile de modă, după cum se arată într-un studiu european, realizat de GLAMI și www.glami.ro în 10 țări. 46% dintre români au făcut cumpărături de noi branduri, în special prin intermediul rețelelor sociale (Facebook și Instagram), în ultimele 12 luni.

Cumpărături

România este pe locul 5 în acest top

România este pe locul 5 în acest top, după Estonia (un procent covârșitor de 82% dintre participanții la studiu din această țară susțin că au făcut shopping și au descoperit noi branduri prin social media), Grecia (51%), Lituania (48%) și Slovacia (47%). La același nivel cu românii sunt cumpărătorii din Ungaria (46% dintre respondenții maghiari spun că preferă achizițiile prin Facebook și Instagram Shops). 

În a doua jumătate a clasamentului sunt țări precum Bulgaria (doar 41% dintre acești cumpărători spun că folosesc social media pentru cumpărături de modă), Slovenia (39%), Letonia (39%) și Cehia (pe ultimul loc din țările GLAMI analizate, la un procent de numai 27% cumpărători prin social media).

Nevoia de-a face cumpărături și social media

Cu cât oferta este mai mare, cu atât dorința crește. Și nu doar de cumpărături practice, ci și de achiziții impulsive, mai degrabă „iraționale”.

În țările menționate mai sus, inclusiv pe www.glami.ro, e-motorul de căutare le-a cerut utilizatorilor să-și listeze cele mai „iraționale” comenzi de modă (articolele care nu le-au fost necesare în lockdown sau în perioada work-from-home, dar cărora pur și simplu nu le-au putut rezista), din ultimul an de pandemie.

În topul achizițiilor, pe categorii de produse, se numără articole precum jachetele din blană, pentru petreceri, pantofii cu toc extravaganți, rochiile de cocktail, blazerele pentru ieșiri la evenimente, ochelarii de soare de designer, pantalonii din piele, mănușile din piele, jachetele elegante ori gențile de designer.

În ceea ce privește explicațiile și motivațiile cumpărătorilor, iată câteva dintre cele mai surprinzătoare:

– „Pur și simplu a trebuit să adaug 4 perechi de pantofi classy în coșul de cumpărături”;

– „Am cumpărat pantofi cu toc înalt, deși nu aveam unde să îi port”;

– „Am cumpărat o jachetă despre care știam că nu mi se potrivește, dar trebuia să o am”;

– „Am cumpărat o rochie atât de extravagantă, încât nu sunt sigură că o voi purta”;

– „Am cumpărat niște pantaloni de birou grozavi, dar nu sunt sigură că îi voi purta pentru că literalmente fac zgomot”

Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 477 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » România ocupă locul cinci la nivelul țărilor din Europa în care consumatorii fac cumpărături prin intermediul rețelelor sociale
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.