Românii au cheltuit, în medie, 90,12 euro la fiecare 3 minute pe cumpărături online

  • de

Evoluția comerțului online s-a produs fără nicio îndoială și pe durata anului 2013, fapt demonstrat atât de traficul înregistrat de magazinele online, dar și de încasările retailerilor online.

Topul judetelorLa nivelul anului 2013, la fiecare 3 minute un vizitator plasa, în medie, 1.35 comenzi în cadrul unui magazin online operat prin platforma ContentSpeed generând la fiecare 3 minute vânzări cau atingeau, în medie, 90,12 euro. Astfel, la finele anului 2013, platforma ContentSpeed a înregistrat vânzări totale de 15,8 milioane de euro.

Pe durata anului precedent s-a observat predilecția consumatorilor români pentru cumpararea online a produselor electro-IT, a produselor pentru hobby, a articolelor vestimentare dar și a produselor pentru bricolaj. Cel mai mare volum de cumpăraturi – 40% – a fost înregistrat în perioada 10-19 ale lunii, interval în care retailerii online au acordat și cele mai mici discounturi.

Schimbarea majoră atat în privința traficului cât și în privința numărului de comenzi s-a observat, ca de fiecare dată, de Black Friday, când s-au plasat, în medie, 2,66 comenzi pe minut, iar vânzările retailerilor online au ajuns la 2 milioane de euro în săptamâna în care s-au derulat campaniile de Black Friday.

În luna noiembrie valoarea comenzii medii a depășit pragul psihologic de 50 de euro, fiecare client plasând, în medie, o comanda de 53.15 euro, cu 60% mai mică decât valoarea medie a comenzii la nivelul întregului an 2013.

Românii preferă plățile fără numerar la livrare pentru articolele vestimentare și produsele electro-it

Opțiunile de plată folosite de consumatorii din mediul online au variat în funcție de gama de produse și de valoarea medie a comenzilor. Astfel, pe toata durata anului 2013 s-a observat o predilecție pentru plățile non-cash în cazul produselor din zona fashion, electro-it și a produselor destinate recreerii. La polul opus s-au situat produsele de bricolaj, pentru care consumatorii au efectuat în proporție de 98% plăți cash.

Majoritatea consumatorilor au optat pentru plata la livrare, doar 6,8% dintre clienții magazinelor online optând pentru plata online a comenzilor efectuate.

ContentSpeed este una dintre cele mai importante companii care contribuie susținut de peste zece ani la dezvoltarea comerțului online în România atât pentru branduri, cât și pentru start-up-uri.

Agentia de eCommerce ofera doua categorii de produse dedicate mediului în care se desfasoară activitatea comercială și servicii conexe pentru susținerea afacerilor online: Shop (concept e-store), Portal B2B (platformă business), eDistribution, strategii de online marketing și servicii integrabile cu social media.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *