Studiu gemiusAdReal: Cum au comunicat brandurile în săptămâna Black Friday

eMAG, Telekom, CEL, Carrefour și Avon au înregistrat, în total, o creștere a numărului de afișări emise de 143%  în “săptămâna neagră” comparativ cu săptămânile anterioare, arată datele gemiusAdReal.

gemiusAdReal studiuReach-ul (numărul de Real Users atinși de campanii) a crescut cu 12%, iar frecvență medie la care au fost expuși utilizatorii a crescut, cu 117%. În strânsă legătură cu abordarea strategiei media, Rată de Viewablity (raportul dintre Impressions și Viewed Impressions) a intregistrat o scădere de 19% la nivelul pool-ului de advertiser analizați (de la 65% la 54,7%). Astfel, corectând numărul de afișări emise cu Rată de Viewability observăm o cresterere al numărului de afișări cu impact (Viewed Impressions) de doar 96%, comparativ cu 143% creștere a numărului de afișări emise.

Strategii de marketing pentru campaniile online de Black Friday

În perioadă campaniilor online de Black Friday,eMAG a înregistrat creșteri pe indicatorii: Impressions (+172%), Frecvență (+117%), Reach (+29%), Viewed Impressions (+90%). În paralel, Rată de Viewability a scăzut, -30%, (de la 64,5% la 42,3%). Faptul că Rată de Viewability a scăzut, deși numărul de Real Users atinși în campanie a fost cel mai mare dintre brand-urile analizate (2,942,284 Real Users) este în strânsă legătură cu creșterea numărului de ad-uri livrate prin GDN.

Telekom (2,360,089 Real Users în campanie), a avut creșteri pe toți metricii analizați: Impressions (+428%), Reach (+91%), Viewability (+28%), Frecvență (+178%) și Viewed Impressions (+575%). Strategia de marketing a companiei de telecom nu s-a bazat la fel de mult pe buying Open RTB că în cazul eMAG, ci mai mult pe achiziția de media în proprietăți de publishing premium, cu conținut de calitate.

gemiusAdReal

Pe locul trei că număr de Real Users se află CEL (2,150,607 Real Users în campanie) a cărui evoluție de Black Friday a constat în creșteri de: Impressions (+66%), Reach (+48%), Viewed Impressions (+49%) și Frecvență (+10%). La fel că în cazul eMAG, Rată de Viewability a fost în scădere, -10% (de la 62,7% la 56%). Cu toate acestea, motivele pentru care strategia de marketing a magazinului online a adus o scădere relativ mică a Raței de Viewability sunt legate de livrarea accentuate a ad-urilor în format video.

Carrefour a atins 1,909,386 Real Users și a înregistrat crestei în perioadă Black Friday pe indicatorii: Impressions (+106%), Reach (+60%), Viewed Impressions (+87%), Frecvență (+29%) și a avut scăderi de Viewability (-10%). Carrefour a livrat majoritatea campaniilor de Black Friday în format display. De asemenea, reclamele cu reduceri au început cu o săptămâna înaintea celorlalte brand-uri analizate.

Avon a abordat o strategie de scădere a turației investițiilor în media, probabil pentru a evită perioadă săptămânii de promoție caracterizată prin clutter și scădere a eficienței comunicării la același nivel de investii. Astfel, Avon, a crescut în această perioadă doar în Reach (+6%). Scăderile au fost observate pe indicatorii de: Impressions (-13%), Rată de Viewability (-18%), Viewed Impressions (-29%) și Frecvență   (-16%).

gemiusAdReal este primul și singurul studio disponibil în România care analizează întreagă piață de publicitate online prin prismă utilizatorului final. AdReal oferă informații complete despre toate tipurile de reclame și website-uri (include și rețele de socializare & motoare de căutare). Lider în măsurarea audienței în peste 35 de țări, metodologia Gemius este recunoscută internațional și premiata în 2015, 2016 și 2017 cu locul întâi la  IAB Europe Research Award pentru metodologiile de cercetare a audienței dezvoltate.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 465 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » Studiu gemiusAdReal: Cum au comunicat brandurile în săptămâna Black Friday
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.