Flanco Retail a înregistrat în 2015 un profit net de 3,8 mai mare decât în 2014

Flanco Retail a înregistrat vânzări de 777 milioane de lei în 2015, cu 17% mai mult decât în anul precedent, cu 27 milioane de lei peste nivelul bugetat și peste media de creștere a pieței, care a fost de aproximativ 13%, conform studiilor independente GfK Temax. De asemenea, profitul net al companiei a crescut de 3,8 ori anul trecut, până la 8 milioane de lei.

Flanco Retail”2015 a fost un an bun pentru tot retail-ul românesc, creșterile fiind susținute puternic de mai mulți factori favorizatori. Dobânzile la credite au fost relativ mici, cursul de schimb nu a avut fluctuații mari, inflația a fost negativă. Toate acestea, susținute de reducerile de taxe, măririle de salarii, și, nu în ultimul rând, de prețul redus al petrolului, au condus la o revigorare a pieței și la revenirea optimismului și încrederii consumatorilor.”

”În cadrul strategiei Flanco de creștere sănătoasă, anul trecut ne-am depășit obiectivele, mizând pe eficiență operațională în toate acțiunile noastre, de la alegerea spațiilor pentru noile magazine, la optimizarea rețelei existente, accentul pe noile tehnologii și creșterea ponderii vânzărilor online. Toate acestea s-au reflectat direct în profitul nostru, pe care am reușit să îl creștem de peste 3,8 ori de la un an la altul, in termeni comparabili,” a declarat Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail.”

Flanco Retail – investiţii la nivel de 2015

Flanco a investit 10,6 milioane de lei anul trecut în dezvoltarea companiei, totul din resurse financiare proprii. Investițiile au vizat deschiderea a 12 magazine noi, dar și site-ul www.flanco.ro și optimizarea platformelor IT. În 2015, prin extinderea în țară, Flanco a creat peste 200 de noi locuri de muncă, ajungând la 1357 de angajați (la 31.12.2015).

Mărţişoare magice de la Flanco

”Anul trecut, am deschis magazine  în cele mai noi mall-uri din România: Coresi în Brașov, Mega Mall în Bucuresti și am revenit în zona comercială Băneasa București (lângă Mobexpert). În același timp, pentru orașele medii și mici, ne-am orientat către magazine stradale sau situate în parcuri comerciale, venind cu un nou concept de comerț modern. Din trimestrul IV 2015 și până în februarie 2016, am intrat în 10 orașe noi, cu magazine Flanco stradale”, arată CEO-ul Flanco Retail.

Vânzări Flanco Retail. Categorii care au performat

Vânzările online și cele de pe mobil au fost și rămân priorități pentru Flanco Retail, în condițiile în care, în România, există peste 11 milioane de utilizatori de internet, 7 milioane dintre aceștia fiind clienți pentru vânzările online.

”Produsele electro-IT au cea mai mare pondere în totalul vânzărilor online în România. De aceea, acordăm tot mai multă atenție site-ului din punct de vedere al funcționalității generale, al adaptabilitatii la device-uri mobile, al gamei de produse și conținutului.

Vânzările online cresc într-un ritm de peste 50% de la an la an, însă strategia noastră nu se oprește la cifre. În afara progresului la nivelul vânzărilor, ne dorim ca, la capitolul servicii și interacțiune cu clientul să devenim, în fiecare an, mai buni decât în precedentul. Spre exemplu, anul trecut am implementat o aplicație CRM nouă și, ca urmare, numărul de sesizări și reclamații de la clienții noștri a scăzut de 10 ori în perioada octombrie 2015 – ianuarie 2016”, mai spune Dragoș Sîrbu.

Ponderea vânzărilor exclusiv online pentru Flanco Retail este de 15 – 20%, din total vânzări, restul revenind vânzărilor din magazinele clasice. Pentru 2016, se prognozează o creştere de 60% a vânzărilor online.

Categoriile IT & C care au performat foarte bine în 2015 au fost: telecom (smartphone), televizoare şi console de jocuri, iar alte categorii care au avut creşteri importante au fost: electrocasnicele mari, casă & grădină şi articolele pentru copii.

Programul de fidelitate „Mereu Flanco” este unic pe piața de electro-it astăzi și reprezintă unul dintre punctele strategice de dezvoltare ale retailerului, acesta dublându-și anul trecut baza de date cu clienți. 2015 a fost un an în care posesorii cardului de fidelitate Mereu Flanco au beneficiat în premieră de oferte consistente, exclusive: acces la ofertele de Black Friday cu o zi mai devreme, pentru a evita aglomerația din magazine sau campanii dedicate periodice.

Strategia de dezvoltare pentru 2016

Pentru 2016, Flanco își menține strategia de creștere sănătoasă și durabilă, țintind vânzări în creștere cu 20%, pe o piață estimată să crească între 12-14%. Investiţiile vizate în 2016 vor atinge suma de 12 milioane de lei.

”Intenționăm, la fel ca până acum, să reinvestim în companie întreg profitul operațional obținut. Vizăm nu mai puțin de 30 de magazine noi în acest an, dar în același timp, ne uităm foarte atent la performanțele și potențialul fiecărui magazin din rețea, optimizând permanent. Vom continua investițiile în platformele IT, în site-ul www.flanco.ro, dar și în trainingul consilierilor noștri de vânzări”, conchide CEO-ul Flanco.

Dintre cele 30 de magazine preconizate a se deschide în acest an, nu mai puţin de 6 sunt programate doar pentru această lună.

Flanco este cel mai eficient retailer autohton de produse IT&C, electronice și electrocasnice. Cu un număr de peste 1350 de angajați, compania deţine o rețea de 104 magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 65 de orașe.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 479 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Retail » electrocasnice » Flanco Retail a înregistrat în 2015 un profit net de 3,8 mai mare decât în 2014

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.