Creștere cu 17% pentru piața bunurilor de folosință îndelungată, în T2

Trimestrul al doilea din 2014 s-a încheiat cu rezultate excelente pentru piața bunurilor de folosință îndelungată, atingând valoarea de 420 de milioane de euro. Aceasta a crescut cu 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, conform indecelui GfK Temax.

Cu excepția segmentului Foto, toate categoriile au crescut în T2 2014. Totuși, ritmul de scădere al pieței Foto s-a micșorat, ajungând la puțin peste -18%. Cea mai mare creștere în valoare (29%) a fost generată de sectorul de Telecom, care a atins 128 de milioane de euro, acesta fiind cel mai mare segment din T2. Electronicele au avut o perioadă remarcabilă, crescând cu aproape 27%, urmate de electrocasnice mari, electrocasnice mici, IT și imprimante, funcționale și consumabile.

Samsung GALAXY S5Telecom: impulsul pozitiv al smartphone-urilor cu ecran mare a continuat

Valoarea nesubvenționată estimată a telefoanelor smarthpones și feature phones (valoarea terminalelor daca toate acestea s-ar fi vandut la sim free) a depășit cu 29% performanța din T2 2013, atingând nivelul de 128 de milioane de euro. Aceasta s-a datorat în principiu rezultatelor înregistrate de segmentul smartphone, cererea pentru telefoanele mobile clasice fiind din nou scăzută.

În cadrul categoriei de smartphone, s-a menținut tendința de creștere pentru ecrane cu dimensiuni de 4 sau 5 inch. Cele cu dimensiuni foarte mari (5,6 – 7 inch) au avut o cotă de piață scăzută și stabilă comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, produsele ce permit conexiuni 4G sau încorporează o cameră de 12MP sunt în creștere.

Electronice: vești bune de la Cupa Mondială FIFA 2014

În al doilea trimestru al anului vânzările de electronice au crescut cu 27%, atingând o valoare de 67 de milioane de euro. Trendul crescător a atins vârful în iunie, atunci când a înregistrat o creștere semnificativă pentru principalul sub-segment al electronicelor – televizoarele cu ecran plat – o performanță ce a fost influențată în mod pozitiv de Cupa Mondială FIFA.

Chiar dacă televizoarele au fost în lumina reflectoarelor, alte produse precum consolele de jocuri – puternic influențate de lansări recente – au continuat cu o creștere de două cifre, comparativ cu T2 2013. Vești bune vin și din piața audio care a reușit să oprească descreșterea și să arate semne promițătoare în cadrul segmentului de soundbars.

Electrocasnice mici: trendul pozitiv continuă

Al doilea trimestru al anului 2014 a adus o creștere de aproape 13% în sectorul electrocasnicelor mici, cu o valoare de 27 de milioane de euro. Aproape toate categoriile au înregistrat rate de creștere de două cifre, dar categoriile ce au crescut semnificativ au fost uscătoarele de păr și storcătoarele de fructe.

Principalele produse care au generat creșteri în cadrul aparatelor de bucătărie au fost cele cu prețuri mai ridicate, precum: mașini espresso automate, roboți de bucătărie și storcătoare de fructe și legume. De o evoluție bună în cadrul categoriei destinate confortului gospodăriei s-au bucurat și produsele de nișă precum mașini de călcat și aspiratoare roboți.

Electrocasnice mari: creștere de două cifre pentru T2 2014

Sectorul electrocasnicelor mari a generat 83 de milioane de euro în al doilea trimestru al anului 2014, cu 12,5% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea a rămas puternic influențată de produsele de răcire și de mașinile de spălat, ce au însumat mai mult de 50% din valoarea sectorului. În ciuda faptului că toate categoriile electrocasnicelor mari au crescut, piața a fost influențată de anumite segmente cheie: electrocasnice încorporabile, frigidere frost-free și mașini de spălat eco, ce au continuat să înregistreze rate de creștere de două cifre.

IT: desktop-urile recuperează teren

Sectorul IT a înregistrat o creștere de 7,5% în al doilea trimestru al 2014, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Toate categoriile din cadrul sectorului au contribuit la atingerea nivelului de 93 de milioane de euro.

După o perioadă lungă de evoluție negativă, desktop-urile au înregistrat o creștere de două cifre. Monitoarele și perifericele și-au menținut trendul crescător. În cadrul pieței de calculatoare portabile, laptop-urile au rămas stabile, în timp ce computing tablets și desktop replacement au continuat să crească.

Piaţa de imprimante, multifuncţionale și consumabile: imprimantele cu laser și tonerele au fost produsele cheie

Piața de imprimante, multifuncționale și consumabile a înregistrat o creștere de aproape 7% în T2 2014, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 14 milioane de euro.

În segmentul de imprimante, cererea pentru cele cu laser a crescut, ca rezultat al performanței bune a multifuncționalelor, chiar dacă vânzările pentru imprimante cu cerneală au scăzut.

Consumabilele au avut o performanță pozitivă, tonerele și cartușele cu cerneală oferind un impuls bun vânzărilor.

Foto: tendința negativă s-a diminuat

După un început foarte greu în 2014, al doilea trimestru a continuat cu un trend negativ  mai mic. Astfel, sectorul foto a scăzut cu peste 18%, piața ajungând la 7 milioane de euro – 2 milioane de euro mai puțin decât în aceeași perioadă a anului trecut.

D-SRL-urile au avut o creștere ușoară de o cifră, în timp ce camerele foto compacte au suferit o scădere de două cifre, reușind astfel să tragă piața în jos.

GfK TEMAX®România: viitorul sună bine

Trendul pozitiv din T1 a fost menținut și în T2 2014, cu o creștere de 17% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Luând în considerare această primă jumătate a anului este foarte probabil ca valul ascendent să continue.

GfK Temax® este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indice care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 477 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » studii de piata » Creștere cu 17% pentru piața bunurilor de folosință îndelungată, în T2

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.