GfK: Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a crescut cu 5.2% în T2, față de aceeași perioadă a anului trecut

Piața românească de bunuri de folosință îndelungată (Technical Consumer Goods, TCG), conform datelor auditate de GfK România, a continuat trendul crescător în cel de al doilea trimestru al anului 2020. Creșterea înregistrată a valorii vânzărilor a fost de 5.2% față de aceeași perioadă a anului 2019 și a fost determinată de creșterea sectoarele IT, Echipamentele de birou și Electrocasnicele Mici.

GfK

În contextul Crizei Covid-19, la nivel mondial sectoarele IT, Echipamentele de birou și Electrocasnicele Mici au fost singurele care au înregistrat un trend crescător al vanzarilor în cel de al doilea trimestru al anului 2020, în piața bunurilor de folosință îndelungată.

La nivelul pieței europene a fost înregistrată o evoluție similară a sectoarelor din piața bunurilor de folosință îndelungata. Criza Covid 19 a generat, de asemenea, o reducere a indicatorului de încrederea consumatorului, media europeana în luna iunie 2020 atingând valoare de -15,6, în scadere de la -7, valoare înregistrată în Decembrie 2019.

Sectoarele Tehnologia Informației (IT) și Echipamentele de birou (Office Equipments, OE), au înregistrat în perioada aprilie – iunie 2020 o creștere de 67.9%, respectiv 75.7% față de aceeași perioada a anului 2019, conform GfK. Evoluția sectorului IT a fost influnțată de creșterile înregistrate de vânzările de computere mobile și mouse-uri.

Electrocasnicele Mici

O creștere substanțială a vânzărilor au înregistrat Electrocasnicele Mici (Small Domestic Appliances, SDA), 31.7%. Cele mai mari creșteri în acest sector au înregistrat vânzările pentru aparatele electrice pentru tuns și bărbierit.

Cel mai mare sector al pieței TCG, Telecom, a înregistrat scădere de 10% în aceeași perioadă, evoluție generată de scăderea vânzărilor pentru telefoane mobile (Smart si Mobilephones).  Electrocasnicele mari (Major Domestic Appliances, MDA), al doilea sector ca importanță în piață, a înregistrat o evoluție aproape constantă (-0.7% față de aceeași perioadă a anului 2019), cele mai mari creșteri înregistrate în sector fiind pentru vânzările de congelatoare și uscătoare de rufe, conform GfK.

Vânzările din sectoarele Electronice (Consumer Electronics, CE) și Aparate Foto (Photo) au înregistrat în cel de al doilea trimestru 2020 scăderi de 3,2% respectiv 40,6% față de aceeași perioada a anului anterior. Scaderea vânzărilor de Electronice a fost influențată de scaderile vanzarilor de televizoare și camere video (Camcorders).

Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 465 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » studii de piata » GfK: Piața românească de bunuri de folosință îndelungată a crescut cu 5.2% în T2, față de aceeași perioadă a anului trecut

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.