Analiza Today’s: Obiceiurile de navigare online în 2016

Majoritatea comenzilor online sunt finalizate pe computer, dar telefonul are un rol decisiv în procesul de research. Agenția de marketing online Today’s prezintă un studiu realizat de Google despre comportamentul oamenilor online, cu precădere în acțiunile legate de e-commerce.

Astfel, peste 53% din persoanele cu vârsta de peste 16 ani din România care dețin un dispozitiv mobil îl utilizează pentru navigare online, în special pentru a căuta informații despre anumite produse sau servicii pe care le doresc, dar și pentru a localiza magazinele fizice sau chiar de a împărtăși recenzii și opinii cu alți utilizatori.

online

Studiul arată că 66% din utilizatorii de smartphone au aflat prima dată despre un produs din mediul online, restul de 34% au obținut informații în magazin sau prin contact telefonic. Mai mult, 42% din utilizatori își folosesc telefonul pentru a iniția procesul de cunoaștere a mărcii și pentru a căuta sfaturi și opinii ale altor cumpărători.

Cei mai mulți dintre cei care utilizează smartphone-ul în scopul căutării de informații online despre produse și servicii sunt tinerii până în 25 de ani. Ei reprezintă 91% din totalul deținătorilor de telefon, urmați îndeaproape de cei între 25 – 34 de ani.

online

În acest context global al creșterii influenței telefonului, tendință în care se înscrie și România, specialiștii Google oferă cinci sfaturi importante pentru a maximiza eficiența în comerțul online pentru retaileri:

  • Captarea atenției utilizatorului cu un îndemn – Call-to-action – și evidențierea clară a valorii adăugate a produsului
  • Interacțiunea utilizatorului cu site-ul trebuie să ofere o experiență plăcută de navigare pe mobil: meniul trebuie să fie cât mai vizibil, principalele categorii de pe site trebuie să fie vizibile pe homepage, dar să existe și butoane de filtrare pentru a găsi mai ușor produsele dorite
  • Îndemnul la acțiune trebuie să fie bine evidențiat – coșul de cumpărături să fie afișat în locul potrivit și să existe un sistem de afișare a etapelor în care se află comanda
  • Procesul de cumpărare este influențat de experiența de navigare pe site. Viteza de încărcare a paginii devine, astfel, foarte importantă
  • Este recomandată testarea constantă a diverselor elemente din pagină (conținut, design, metoda de livrare și securizarea datelor). Scopul este de a identifica impactul și de a aduce îmbunătățiri site-ului în acord cu nevoile vizitatorilor

Anul 2017 abia a început, însă navigarea de pe mobil prinde din ce în ce mai mult teren, anunțând un real trend în acest sens în lunile care vor urma.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 469 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » studii de piata » Analiza Today’s: Obiceiurile de navigare online în 2016

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.