Studiu GfK TEMAX: Piața electro-IT scade cu 2% în T1 2019

Cu o valoare de 700 milioane de euro în primul trimestru din 2019, piața românească a bunurilor de folosință îndelungată a marcat o scădere de aproape 2% față de primele trei luni ale anului trecut.

GfKMai multe categorii au contribuit la această evoluție, dar cele mai importante scăderi au venit din telecom și IT, sectoare responsabile de 43%, respectiv, 14% din valoarea totală a pieței în T1 2019.

Sectorul telecom a scăzut cu 4.5%, până la 301 milioane de euro, iar electronicele, cu o importanță de 15% în valoarea totală, au intrat și ele în teritoriul negativ, cu un declin de aproape 1 procent, până la 106 milioane de euro.

Vânzările de electrocasnice mari (18% din valoarea pieței) au crescut cu peste 11%, până la 128 milioane de euro. Electrocasnicele mici (7% din valoarea totală) și-au majorat vânzările cu aproape 4%, până la 52 milioane de euro.

Sectorul IT a totalizat 101 milioane de euro în acest prim trimestru, cu aproape 10% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut.

Echipamentele de birou și aparatele foto, fiecare reprezentând aproape 1% din piața totală, au marcat evoluții negative de -4.5% (până la 8 milioane de euro), respectiv, mai mult de -11% (până la 4 milioane de euro).

GfK

Telecom

Piața de telecom include telefoane mobile și smart, phablete (telefoane smart cu ecrane mai mari de 5.6 inch), căști pentru telefoane și core wearables, precum ceasuri smart, Fitbit.

Categoria care marchează evoluția negativă a întregului sector este cea a telefoanelor mobile care își diminuează valoarea cu mare viteză. O scădere de peste 74% față de trimestrul similar din 2018 a adus vânzările la 53 milioane de euro.

Ascensiunea phabletelor nu a reușit să compenseze tendința, chiar dacă rata de creștere a acestora a fost de peste 146%, până la o valoare de 231 milioane de euro.

Căștile au marcat, de asemenea, o evoluție bună, peste 17%, până la 8 milioane de euro, în timp ce vânzările de core wearables s-au majorat cu peste 52%, tot până la 8 milioane de euro.

Electrocasnice mari

În acest sector, uscătoarele de rufe sunt cele care continuă evoluția foarte bună de anul trecut. În T1, categoria a crescut cu aproape 35%, până la 3 milioane de euro. Deși este o categorie mică, aceasta va urma trendința de creștere remarcată la nivel european.

Frigiderele, a doua mare categorie ca evoluție din acest sector, și-au majorat vânzările cu 15.5%, atingând 32 milioane de euro. Urmează congelatoarele, cu o creștere de peste 14%, dar cu doar 5 milioane de euro în valoare absolută.

Cea mai mare categorie din punct de vedere valoric, cea a mașinilor de spălat, a atins 40 de milioane de euro în primul trimestru, reprezentând un plus de mai bine de 14% față de T1 2018.

Aragazurile au avut vânzări de 21 milioane de euro, cu peste 2% mai mult față de primele trei luni ale anului trecut.

Ca și uscătoarele de rufe, și mașinile de spălat vase sunt pe un trend ascendent. Categoria a marcat un plus de 13.5%, ajungând la vânzări de 7 milioane de euro în primul trimestru din 2019. Vânzările de cuptoare cu microunde au crescut cu 8.5%, până la 4 milioane de euro.

Singura categorie pe trend negativ a fost cea a hotelor, cu o scădere de 1%, până la 5 milioane de euro.

Electronice

Cea mai importantă categorie din acest sector, cea a televizoarelor, a înregistrat un plus de peste 2 procente, ajungând la o valoare de 92 milioane de euro.

Rezultate foarte bune se remarcă și în cazul boxelor și a sistemelor audio, ale căror vânzări au crescut cu aproape 9%, respectiv 8%, până la o valoare de două milioane de euro fiecare.

Restul categoriilor au însă un impact negativ asupra performanței totale a sectorului. Piața de căști a scăzut cu 15.5%, până la 0.69 milioane de euro, în timp ce camerele video au ajuns la mai puțin de 1 milion de euro, după o scădere a vânzărilor de aproape 33%.

IT

Aproape toate categoriile din acest sector au avut o evoluție negativă în primul trimestru al acestui an. Singurele excepții au fost monitoarele, cu o majorare de 12.5%, până la 10 milionane de euro și camerele web, cu o creștere de peste 3%, până la două milioane de euro.

Cea mai accentuată scădere, de aproape 26%, a fost înregistrată de computere, ale căror vânzări au ajuns la 17 milioane de euro. Tabletele continuă și ele panta descendentă, cu vânzări de 10 milioane de euro, în scădere cu 16.5% față de T1 2018. Vânzările de laptopuri au scăzut cu 7%, atingând o valoare de 55 milioane de euro.

Electrocasnice mici

Cea mai importantă categorie din acest sector, cea a aspiratoarelor (28% importanță valorică), a marcat o creștere de 17%, atingând 15 milioane de euro. O altă categorie importantă, cea a espressoarelor de cafea, a crescut cu peste 26 de procente, atingând o valoare de 10 milioane de euro. Si aparatele de bărbierit / epilat au marcat o evoluție bună, de plus 16%, până la 6 milioane de euro.

Alte categorii în creștere sunt uscătoarele de păr, cu o crestere de mai bine de 9% si 2 milioane de euro în vânzări absolute, și fiarele de călcat, cu un plus de 14.5%, până la 4 milioane de euro.

Sectorul electrocasnicelor mici are câteva staruri, categorii noi cu o evoluție foarte bună. Acestea sunt aparatele de călcat vertical cu aburi, categorie care aproape și-a dublat vânzările (+93%) în primul trimestru al acestui an față de T1 2018, deși valoarea absolută este încă mică, 0.8 milioane de euro.

În registrul negativ avem storcătoarele de fructe, în scădere cu 35%, și mașinile de tocat, cu vânzări diminuate cu 11.5% și o valoare absolută de 2 milioane de euro fiecare. Stațiile de gătit (multicooker) au avut vânzări de 7 milioane de euro, cu aproape 11% mai puțin decât în primele trei luni ale anului trecut.

Echipamente de birou

Sectorul include imprimante și multifuncționale, cu vânzări mai mici cu 4.5% față de T1 2018, până la 8 milioane de euro.

Foto

Camerele digitale continuă să piardă teren în fața telefoanelor inteligente cu camere din ce în ce mai multe și mai performante. Astfel, categoria a scăzut cu peste 11, la 4 milioane de euro.

Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 463 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » studii de piata » Studiu GfK TEMAX: Piața electro-IT scade cu 2% în T1 2019
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.