Studiu GfK TEMAX: Piața electro-IT crește cu 3,2% în T3

Piață românească de bunuri de folosință îndelungată a atins 2,27 miliarde euro în primele noua luni din 2019, reprezentând o creștere de 2,6% fata de aceeași perioada din 2018, conform Studiului GfK TEMAX.

GfK

Cel mai mare sector al acestei piețe, cel de telecom, a marcat o creștere de 2% în aceeași perioada, atingând valoarea de 989 milioane euro.

Electrocasnicele mari (MDA) au avut vânzări de 471 milioane de euro, cu aproape 10% în plus fata de ianuarie – septembrie 2018.

Sectorul de electronice (CE) a înregistrat, de asemenea, o performanta buna, de +4%, atingând valoarea de 325 milioane euro. Cea mai mare rata de creștere a venit însă de la electrocasnicele mici (SDA), cu un plus de 11%, până la valoarea de 165 de milioane euro.

IT-ul continua să piardă 9,5% din valoare, coborând la 287 milioane euro. Aceeași evoluție descendenta și pentru sectorul echipamentelor de birou (OE), care a pierdut aproape 5% din valoare în primele noua luni din 2019, atingând pragul de 23 milioane de euro. În același trend descendent intra și sectorul de aparate foto digitale, cu o scădere de 7,6% și 15 milioane euro în vânzări absolute.

T3 2019

GfKEvoluția la T3 este mai buna decât cea la noua luni, cu un plus de peste 3%, în special datorita sectorului telecom. Astfel, valoarea totala a pieței de electro-IT a fost de 839 milioane de euro.
Vânzările de telecom au atins 366 milioane euro, reprezentând o creștere de 6,6% comparativ cu trimestrul al treilei din anul precedent.

Vezi oferta Black Friday!

Electrocasnicele mari au adus vânzări de 189 milioane de euro, în creștere cu 3,6% fata de aceeași perioada din 2018.

Sectorul electronicelor a fost relativ stabil, cu un plus de doar 0,5% și o valoare de 111 milioane euro, în timp ce zona de IT și-a continuat panta descendenta și în T3, cu o scădere de 8,2%, până la valoarea de 100 milioane euro.

Sectorul electrocasnicelor mici a avut un trimestru foarte bun, în creștere cu peste 9%, până la valoarea de 61 milioane euro. Vânzările de echipamente de birou au închis trimestrul ușor pozitiv, 0,2%, și opt milioane euro în vânzări absolute. Camerele foto continua să scadă -4,6% în T3 și 5 milioane de euro.

Telecom

Ianuarie – Septembrie 2019

Creșterea sectorului continua să fie adusa de fablete (telefoane smart cu display >5,6 inch), care și-au majorat vânzările cu peste 91% în primele noua luni din 2019, atingând valoarea de 806 milioane euro. Core wearables (ceasuri smart, brățări inteligente etc) au marcat un salt de peste 57%, până la valoarea de 29 milioane euro, în timp ce vânzările de caști de telefoane au crescut cu peste 22%, până la 25 milioane de euro. Telefoanele mobile clasice (cu display <5,6 inch) scad în continuare într-un ritm alert, aproape -75%, coborând la 129 milioane de euro. Cu toate acestea, segmentul reprezintă încă peste 10% în vânzările sectorului de telecom.

T3 2019

GfK

Evoluția este similara și pentru T3, când vânzările de fablete au crescut cu 63%, până la 308 milioane de euro. Că ritm de creștere, urmează core wearables, cu un plus de peste 54% și 11 milioane de euro. Vânzările de caști au atins 9 milioane de euro, majorarea fiind de 26% fata de T3 2018. Telefoanele smart și mobile continua să piardă valoare, cu 73,5%, până la 37 milioane de euro.

Electrocasnice mari

Ianuarie – Septembrie 2019

Cea mai importanta categorie de produse din segment, frigiderele, și-au majorat vânzările cu 13% fata de primele noua luni din 2018, atingând 144 milioane de euro. Frigiderele reprezintă aproximativ 30% din valoarea sectorului de electrocasnice mari.

Următoarele că importanta sunt mașinile de spălat rufe, cu 136 milioane de euro și o majorare de aproape 13% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Segmentul de aparate de gătit (aragazuri și cuptoare) a avansat cu peste 3%, până la 70 de milioane de euro, în timp ce vânzările de plite incorporabile s-au majorat cu 3,5%, până la 26 milioane de euro.

Segmentul uscătoarelor de rufe își continua traiectoria ascendenta, cu un plus de peste 35% în T3, până la valoarea de 10 milioane de euro. Și categoria mașinilor de spălat vase este una cu rata mare de creștere, de 23%, și o valoare absoluta a vânzărilor de 24 milioane de euro.

O performanta buna marchează și cuptoarele cu microunde, 12% și 17 milioane de euro, în timp ce hotele au avut o evoluție mai modesta, de doar +1% și 17 milioane de euro.
Pe o panta descendenta la noua luni se afla congelatoarele, în scădere cu 9%, până la 28 milioane de euro.

T3 2019

În T3, vânzările de frigidere au crescut cu 9%, până la 62 milioane de euro, în timp ce a doua categorie că importanta, mașinile de spălat rufe, au marcat o valoare de 50 de milioane de euro, reprezentând o creștere de aproape 5% fata de T3 2018.

Majorare solida a vânzărilor atât pentru uscătoarele de rufe, peste 21%, și 4 milioane de euro, cât și pentru mașinile de spălat vase, 24% și 9 milioane de euro. Vânzările de cuptoare cu microunde au atins 6 milioane de euro, reprezentând o creștere de 11% comparativ cu T3 2018. Plitele incorporabile au ajuns la vânzări de 10 milioane de euro, după o creștere de mai bine de 2%.

Comparativ cu evoluția la noua luni, în T3 sunt mai multe categorii pe o panta descendenta. Astfel, congelatoarele au marcat un declin serios, de 20%, până la 16 milioane de euro, în timp ce aparatele de gătit și hotele au marcat scăderi de 0,7% și, respectiv, 0,3%, până la 26, respectiv 6 milioane de euro.

Produse electronice

Ianuarie – Septembrie 2019

Cu o pondere de 88% din valoarea categoriei de electronice, televizoarele au avut o evoluție pozitiva și în primele noua luni din 2019, de 6%, până la 285 milioane de euro.

Cea mai buna evoluție vine însă de la boxe, cu o creștere de 17,6% și 6 milioane de euro în vânzări absolute, în timp ce vânzările de boxe portabile au crescut ușor, +0,7%, până la 10 milioane de euro.

Vezi oferta Black Friday!

Camerele video scad în ritm accelerat, mai bine de -35%, până la valoarea de 3 milione de euro, în timp ce vânzările de caști s-au diminuat cu aproape 13%, până la valoarea de 2 milioane de euro. Consolele de jocuri sunt în aceeași zona de scădere accelerata, cu -16%, până la 15 milioane de euro, la fel că și sistemele home cinema, care au atins o valoare de 6 milioane de euro, cu un procent mai puțin fata de primele noua luni din 2018.

T3 2019

La trimestru, vânzările de televizoare au avansat cu 2%, până la 97 milioane de euro, în timp ce vânzările de boxe au crescut cu 23%, până la 2 milioane de euro. Acestea sunt singurele produse cu majorări de vânzări în T3, restul categoriilor marcând performante negative.

Vânzările de camere video au scăzut cu 20%, până la un milion de euro, cele de console s-au diminuat cu 20%, până la 4 milioane de euro, iar, pentru caști, vânzările au scăzut cu aproape 11%, până la un milion de euro. Pentru sistemele AHS scăderea a fost de 9%, la doua milioane de euro, în timp ce pentru boxele portabile vânzările s-au diminuat ușor, cu 0,8%, până la 4 milioane de euro.

IT

Ianuarie – Septembrie 2019

Cele mai importante categorii ale sectorului, computerele și laptopurile, au marcat scăderi severe de peste 26% și, respectiv, peste 5%, până la valori de 45 și 161 milioane de euro. Tabletele continua și ele curba descendenta, cu o diminuare de 17%, până la valoarea de 28 miloane de euro. Tastaturile continua să scadă cu 3% până la 8 milioane de euro, la fel că și monitoarele, care au înregistrat o ușoară diminuare de vânzări, de 0,7%, până la 28 milioane de euro.

Cresc însă puternic vânzările de camere web, +20,6% și 7 milioane de euro, urmate de mousi (pointing devices) cu un ușor plus de 0,7%, până la 28 milioane de euro.

T3 2019

Ritmul de scădere a vânzărilor de computere a fost mai mare la T3, decât în primele noua luni. Vânzările de computere au scăzut cu mai bine de 26%, până la valoarea de 15 milioane de euro. Pentru laptopuri, scăderea a fost mai diminuata, doar -2%, până la valoarea de 59 milioane euro. Se menține trendul descendent și pentru tablete, peste -18% fata de T3 2018, și monitoare -12%, fiecare categorie cu vânzări de cate 9 milioane de euro în acest interval.

Pentru camerele web a fost un trimestru bun, cu un plus de 44% și 3 milioane de euro în vânzări absolute. Vânzările de mouse au scăzut cu 2,5%, la 3 milioane de euro, iar cele de tastaturi cu 5%, până la 2 milioane de euro.

Electrocasnice mici

Ianuarie – Septembrie 2019

Cu o rata de creștere de 134%, categoria de aparate de calcat verticale cu aburi s-a bucurat de cea mai buna performanta, desi vânzările absolute se mențin la o valoare relativ mica: 3 milioane de euro în primele noua luni din acest an.

Urmează friteuzele, cu o creștere de peste 79% și o valoare de 2 milioane de euro și espresoarele de cafea, care au atins 29 milioane de euro în vânzări și un plus de aproape 27% fata de perioada similara din 2018.

Cea mai importanta categorie din sector, aspiratoarele, și-a majorat vânzările cu mai bine de 18%, la 47 milioane de euro. Aparatele de uscare și coafare a parului s-au bucurat și ele de performante foarte bune: 12,6% pentru aparatele de uscat parul și 5 milioane euro în vânzări absolute, 5% pentru aparatele de coafat și 11 milioane de euro și 2% pentru aparatele de tuns și 4 milioane de euro.

Vânzările de fiare de calcat s-au majorat cu peste 6%, până la 17 milioane de euro, în timp ce cele de aparate de bărbierit au crescut cu 6%, până la 19 milioane de euro.

În zona de performanta negativa, storcătoarele de fructe au marcat un declin de aproape 28%, până la 4 milioane de euro, aparatele de gătit și-au diminuat vânzările cu peste 4%, până la 19 milioane de euro, iar mașinile de tocat au scăzut cu peste 2%, până la 7 milioane de euro.

T3 2019

Aparatele de calcat verticale cu aburi au performat și mai bine în T3, cu o creștere a valorii vânzărilor de 137%, până la 1 milion de euro. Aceeași valoare a vânzărilor s-a înregistrat și pentru friteuze, după o creștere de 59,5% fata de perioada similara din 2018.

Vânzările de espresoare de cafea au crescut cu aproape 27%, până la valoarea de 10 milioane de euro, în timp ce cele de aspiratoare au avansat cu 14,5%, până la 17 milioane de euro.

Pentru aparatele de uscat parul, creșterea de vânzări a fost de peste 7%, până la 2 milioane de euro, iar pentru cele de styling, avansul a fost de peste 6%, până la 4 milioane de euro.

Vânzările de aparate de tuns parul s-au majorat cu 7%, până la 2 milioane de euro.

În cazul fiarelor de calcat, valoarea vânzărilor s-a majorat cu 3%, până la 7 milioane de euro. Storcătoarele de fructe s-au aflat în zona negativa și la trimestru, cu peste -23%, până la 1 milion de euro, alaturi de aparatele de gătit, aproape -4% și 6 milioane de euro, mașinile de tocat carne, -3,1% și 4 milioane de euro, și aparatele de bărbierit, -0,4% și 5 milioane de euro.

Echipamente de birou

Valoarea vânzărilor de imprimante a scăzut cu aproape 6% în intervalul ianuarie – septembrie 2019, fata de aceeași perioada din anul trecut, atingând 23 de milioane euro. În trimestrul trei, vânzările au fost în teritoriu ușor pozitiv, +0,2%, și 8 milioane de euro.

Foto

Vânzările de camere foto digitale au scăzut cu 7,6% în primele noua luni din 2019, până la 15 milioane de euro, în timp ce în T3 scăderea a fost de 4,6%, până la 5 milioane de euro.

Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 474 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » studii de piata » Studiu GfK TEMAX: Piața electro-IT crește cu 3,2% în T3
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.