Studiu GfK: Creștere de 17% pentru categoria bunurilor de folosință îndelungată în T4

Sectorul Telecom conduce vânzările pe piața bunurilor de folosință îndelungată, în timp ce segmentul de electrocasnice mari a avut o evoluție constantă comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, conform unui studiu GfK.

GfKCu o creștere de peste 17%, piața bunurilor de larg consum a înregistrat o performanță pozitivă la finalul celui de al patrulea trimestru al anului 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. O contribuție semnificativă pentru această evoluție a fost dată de sectorul de Telecom, cu o creștere de aproape 39%, urmată de electrocasnicele mici (14.5%) și segmentul de electronice (peste 8%).

Sectorul produselor electronice a continuat trendul ascendent. Televizoarele au contribuit semnificativ la această evoluție, urmate de categoria de produsele audio, precum: boxele portabile și cele cu sistem de andocare, boxele și sistemele audio. Alături de căști, camerele video au înregistrat cea mai mică rată de creștere, conform studiului realizat de GfK.

Piața de electrocasnice mari a stagnat la finalul celui de al patrulea trimestru al anului 2017. Categoriile emergente precum mașinile de spălat vase și uscătoarele de rufe au înregistrat o creștere de două cifre. Mașinile de spalat rufe au înregistrat un ușor declin. Congelatoarele păstrează același trend descendent și la finalul trimestrului patru.

GfK

Categoria electrocasnicelor mici a incheiat anul 2017 cu o crestere de doua cifre. Categoria aparatelor electrice de gătit și cea de preparare a băuturilor calde au raportat creșteri semnificative. Apetitul scăzut pentru storcătoarele de fructe prin centrifugare trag în jos întreaga categorie de storcătoare de fructe și legume.

Camerele digitale au înregistrat o ușoară scădere, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior.

Sectorul produselor IT a înregistrat o evoluție pozitivă. Camerele web și cele de supraveghere au arătat evoluții importante, urmate de categoria de desktopuri, ca urmare a creșterii sub-segmentului produselor de tip mediabox și mediastick. Evoluția pozitivă a monitoarelor a avut o contribuție importantă la rezultatul general al sectorului de IT. Laptopurile au înregistrat o creștere redusă, ca urmare a evoluției sub-segmentelor de produse cu specificații superioare.

GfK

Piața de smartphone-uri continuă să se îndrepte către dispozitivele mai performante. Produsele din clasele de preț medii și superioare, precum și cele cu diagonală de peste 5 inch au înregistrat creșteri semnificative. Categoria de accesorii inteligente de purtat se dezvoltă, înregistrând o creștere de două cifre pentru toate segmentele categoriei. Căștile cu microfon, fără fir, au avut cea mai importantă dezvoltare din categorie, fiind acum la un nivel valoric dublu față de trimestrul patru din 2016.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email? Alătură-te celor 478 de cititori fideli:

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » studii de piata » Studiu GfK: Creștere de 17% pentru categoria bunurilor de folosință îndelungată în T4
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *