Profitul Samsung a scăzut pentru al doilea trimestru consecutiv

Grupul sud-coreean Samsung Electronics Co, cel mai mare producător mondial de smartphone-uri, a raportat azi, 29 aprilie, cea de-a doua scădere consecutivă a profitului trimestrial, însă reprezentanţii companiei speră că rezultatele îşi vor reveni în al doilea trimestru graţie vânzărilor noului smartphone Galaxy S5.

Samsung GALAXY S5În perioada ianuarie-martie 2014, profitul operaţional al Samsung Electronics a scăzut cu 3,3% comparativ cu primul trimestru al anului trecut, până la 8.490 miliarde woni (8,2 miliarde de dolari). În schimb, profitul net a crescut cu 5,9% în ritm anual până la 7.570 miliarde woni (7,31 miliarde de dolari) iar vânzările s-au majorat cu 1,53% până la 53.680 miliarde woni.

Compania a informat că a vândut aproximativ 111 milioane telefoane mobile în primul trimestru al acestui an, iar smartphone-urile au reprezentat aproximativ 70% din această cifră. De asemenea, în aceeaşi perioadă, Samsung a livrat aproximativ 13 milioane tablete.

„Samsung se aşteaptă ca aceste câştiguri să se îmbunătăţească începând din al doilea trimestru graţie vânzărilor mai bune de display-uri şi aparate electronice de larg consum, cumulată cu creşterea constată a vânzărilor diviziilor de dispozitive mobile şi memorii” a informat compania sud-coreeană într-un comunicat.

Deşi Samsung nu a dezvăluit detalii legate de numărul smartphone-urilor vândute în primul trimestru, firma de cercetare Strategy Analytics estimează că, pe segmentul smartphone, cota de piaţă a grupului sud-coreean a scăzut în primul trimestru pentru prima dată în ultimii patru ani. Potrivit Strategy Analytics, Samsung Electronics a rămas lider mondial în condiţiile în care a livrat 89 milioane smartphone-uri în primele trei luni, însă cota sa de piaţă a scăzut la 31,2% de la 32,4% în primul trimestru al anului trecut. Principalul său rival, grupul american Apple, a suferit şi el o scădere a cotei de piaţă de la 17,5% la 15,3%.

„Samsung continue să se confruntă cu o concurenţă dură din partea Apple în zona high-end a pieţei de smartphone şi din partea mărcilor chineze în zona inferioară a pieţei”, a declarat directorul Strategy Analytics, Neil Mawston.

Datele Strategy Analytics arată că în primul trimestru al acestui an cota de piaţă a Lenovo a crescut la 4,7% de la 3,9% anul trecut, în timp ce cota de piaţă a unui alt producător chinez de smartphone-uri, Huawei Technologies, a rămas neschimbată la 4,7%.

Sursa: Agerpres

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 479 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Analize » Profitul Samsung a scăzut pentru al doilea trimestru consecutiv
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

  1. […] se aşteaptă la o scădere de 25% a profitului operaţional în perioada aprilie-iunie 2014, al treilea trimestru consecutiv de declin, din cauza încetinirii pieţei smartphone-urilor şi a aprecierii […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.