Conform cifrelor și estimărilor principalilor jucători din comerțul electronic românesc împreună cu GPeC, valoarea totală a retail-ului online autohton a crescut de la 1,1 Miliarde EUR în 2014 la peste 1,4 Miliarde EUR în 2015.
Unele companii din domeniu consideră chiar că valoarea se apropie mai mult de pragul de 1,5 Miliarde EUR. Cifra face referire exclusiv la produsele fizice comercializate online (indiferent de natura lor) și nu la servicii, plăți de facturi la utilități, bilete de avion, rezervări hoteliere sau de vacanțe și călătorii, bilete la spectacole etc.
Iată care sunt principalele statistici pentru anul recent încheiat, potrivit raportului GPeC şi sintetizate în acest infographic:
Săptămâna reducerilor nebune la Flanco: 22 – 30 ianuarie
“Piața românească de e-commerce continuă să crească de la un an la altul, iar cifrele tocmai publicate demonstrează acest lucru. Nu cred că greșesc când zic că industria de e-commerce este printre puținele din România post ‘89 care urmează – fără opreliști – o curbă ascendentă”, spune Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.
În privința tendințelor și a așteptărilor consumatorilor de la magazinele online, Andrei Radu punctează:
“Trăim în secolul vitezei, deci clientul vrea ca totul să se întâmple cât mai repede, dacă se poate ieri și nu azi. Magazinele online și companiile de curierat trebuie să fie neapărat pregătite pentru a răspunde acestei nevoi.
Se conturează un shift foarte important în piață: dacă până de curând prețul produselor era factorul decisiv în decizia de cumpărare, acum prețul cel mai mic nu înseamnă totul – cumpărătorii încep să se orienteze către calitatea serviciilor și către serviciile post-vânzare, către timpul de răspuns rapid din partea comerciantului și – chiar dacă este covârșitor încă în decizia de cumpărare – prețul nu mai înseamnă hotarul peste care nu se trece. Calitatea serviciilor devine din ce în ce mai importantă.
Deloc în ultimul rând, magazinele online trebuie să fie în pas cu tehnologia și mă refer aici la optimizarea site-urilor pentru dispozitivele mobile. Mobile Commerce-ul a devenit deja prezentul și nu un trend de viitor, iar magazinele trebuie să înțeleagă acest lucru.”
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
