Primul declin în vânzarea de tablete de la apariția acestora s-a înregistrat în trimestrul patru din 2014

Livrările de tablete au înregistrat în trimestrul patru 2014 primul lor declin anual de la apariţia acestei pieţe în 2010, arată datele publicate de firma de cercetare de piaţă IDC.

Galaxy Tab S BookcoverUn număr de 76,1 milioane tablete au fost livrate la nivel global în perioada octombrie-decembrie 2014, în scădere cu 3,2% comparativ cu perioada similară a lui 2013. În schimb, pe ansamblul anului 2014 livrările de tablete au crescut cu 4,4% până la 229,6 milioane. Creşterea de 4,4% din 2014 vine însă după un avans de aproape 50% în 2013.

„Piaţa tabletelor se bazează în continuare în principal pe Apple şi Samsung care să ducă piaţa înainte în fiecare an. Deşi Apple şi-a extins linia sa de iPad-uri prin păstrarea vechilor modele şi oferirea unui preţ scăzut de intrare de 249 de dolari acest lucru nu a fost suficient pentru a creşte vânzările de iPad-uri având în vedere interesul generat de lansarea noilor telefoane iPhones”, a declarat analistul IDC, Jitesh Ubrani.

Potrivit IDC, poziţia de lider de care se bucură Apple pe piaţa tabletelor nu a fost ameninţată în condiţiile în care grupul a livrat 21,4 milioane tablete în T4 2014, în scădere cu 17,8% faţă de 26 milioane tablete în T4 2013, şi a controlat 28,1% din piaţă. Pe locul al doilea în T4 2014 s-a clasat grupul sud-coreean Samsung cu 11 milioane tablete livrate şi o cotă de piaţă de 14,5%. Pe următoarele locuri se situează grupul chinez Lenovo (4,8%), ASUS (4%) şi Amazon (2,3%) însă doar Lenovo a reuşit să-şi crească vânzările comparativ cu ultimul trimestru din 2013.

Pe ansamblul anului 2014, IDC estimează că la nivel global au fost livrate 229,6 milioane tablete, în creştere cu 4,4% faţă de cele 219,9 milioane tablete livrate în 2013. Lider a fost Apple cu 63,4 milioane unităţi livrate şi o cotă de piaţă de 27,6% , urmat de Samsung cu 40,2 milioane tablete livrate şi o cotă de piaţă de 17,5%. de notat însă că în 2014 comparativ cu 2013 livrările de tablete Apple au scăzut cu 14,6% în timp ce Samsung a înregistrat o creştere uşoară de 1,1%.

Sursa: Agerpres

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 479 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » studii de piata » Primul declin în vânzarea de tablete de la apariția acestora s-a înregistrat în trimestrul patru din 2014
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.