Numărul consumatorilor de Internet din România a ajuns, în 2013, la aproape 6,5 milioane, dintre care circa 4,7 milioane, cu vârste cuprinse în 14 și 64 de ani, apelau zilnic la acest mijloc de comunicare, arată rezultatele unui studiu de specialitate, realizat de către Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) cu ocazia Zilei Cercetării Media.
În ceea ce privește consumul de Internet, numărul utilizatorilor români a crescut continuu în ultimii 10 ani, de la 1,77 milioane în 2002, la aproape 6,5 milioane, în 2013 (+265%).
De asemenea, 54% dintre cei chestionați (4,74 milioane) au declarat că apelează în fiecare zi la Internet pentru a se informa sau comunica, cea mai mare parte a utilizatorilor fiind femei (52% din total), în comparație cu anul 2002 când raportul era în favoarea bărbaților, cu 55%.
Potrivit studiului, în 2013, cei care au accesat cel mai mult Internetul au fost persoanele cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani (52%), urmate de categoriile 14-24 de ani (26%), 45-54 de ani (14% din total) și persoanele între 55 și 64 de ani (8%).
La capitolul Educație, utilizatorii de Internet sunt, în medie, cu studii liceale (44%), după care apar persoanele cu studii superioare (32%) și cele cu studii de școală generală sau mai puțin (25%).
Estimările BRAT relevă faptul că 81% dintre români (7,14 milioane) au la domiciliu conexiune la Internet, în timp ce 62% dintre aceștia utilizează Internetul de acasă.
Pe de altă parte, 35% dintre utilizatorii de Internet accesează mediul online de pe telefonul mobil, iar în medie o persoană utilizează Internetul prin mai mult de un dispozitiv.
Anul trecut, consumul media zilnic al românului s-a focusat pe TV (78%), urmat de radio (35%), ziare (14%) și reviste (7%). La modul general, consumul media a crescut în ultimii zece ani, de la 8%, în 2002, la 54%, anul trecut.
Cercetarea BRAT arată, de asemenea, că 58% dintre români consideră că Internetul este ‘indispensabil la serviciu/școală, iar 58% îl utilizează pentru că au încredere în informațiile găsite pe Internet.
Peste o treime dintre utilizatorii de Internet din România (35%) apelează la online pentru a-și cumpăra un produs, pe motivul că le face viața mai ușoară.
Scopul utilizării Internetului pentru 61% dintre cei care îl accesează este căutarea de informații cu ajutorul motoarelor de căutare, gen Google sau Bing, în timp ce 57% dintre români intră pe e-mail.
Totodată, 30% dintre cei care intră pe Internet accesează site-uri cu oferte de locuri de muncă, 29% site-uri cu informații despre piața imobiliară și 19% pe site-uri specializate în afaceri/finanțe/bursă.
Dacă ne referim la aparatul prin intermediul căruia se utilizează Internetul, se observă că 72% dintre cei chestionați utilizează calculatorul, 6% de pe tabletă, iar 25% de pe telefonul mobil. În ceea ce privește utilizatorii de Internet, 35% dintre aceștia intră pe Internet de pe telefonul mobil, 9% de pe tabletă și 98% de pe PC.
Studiul BRAT a fost realizat, la nivel de SNA Focus, în perioada 2001-2014, pe un eșantion de 14.000 de persoane din populația urbană cu vârste cuprinse între 14 și 74 de ani.
Sursa: AGERPRES