Concluzii după evenimentul retailArena, legate de zona de retail IT&C și e-commerce

Iată câteva concluzii după evenimentul retailArena, desfășurat în perioada 24 – 25 octombrie 2018, și la care, în mod tradițional, revista retail-FMCG.ro a fost partener media principal, concluzii legate de zona IT&C, e-commerce și servicii.

retailArena

eMAG Marketplace, în cifre:

<> eMAG Marketplace are, în acest moment, peste 1.000 de selleri care generează vânzări de peste 100.000 de lei/ an.

<> Aproape 700.000 de review-uri la dispoziția clienților

<> 4,2 milioane de clienți care au făcut cel puțin o achiziție în ultimele 10 luni

<> durata medie petrecută pe site este de peste 10 minute

<> audiența eMAG crește cu peste 47% de la an la an

<> peste 90.000 de noi clienți lunar

<> peste 13.000 de comercianți prezenți pe eMAG Marketplace

<> peste 2.000 de raioane (categorii de produse)

<> peste 3 milioane de produse

<> peste 48.000 de branduri

<> eMAG Marketplace vinde de 18 euro pe secundă, 1.090 euro pe minut, 65.417 euro pe oră și în jur de 1,57 milioane euro pe zi.

„Se estimează că în 2020 piața e-commerce din România va ajunge la o piață de 5 miliarde de euro, mai mult decât dublu față de valoarea înregistrată în 2017”, a concluzionat George Iordache, sales manager eMAG MarketPlace.

Flanco

“2017 a fost anul de vârf al consumului, dar noi am ales să mergem pe varianta de restructurare combinată cu dezvoltarea. Astfel, anul trecut am închis 17 magazine nerentabile, poate și datorită online-ului. În schimb, în 2018 deschidem magazine. Vineri, 26 octombrie, deschidem magazinul cu numărul 131, la Orăștie”, a declarat Dragoș Sîrbu, CEO Flanco.

Conform CEO Flanco, 20% din comenzi sunt operate pur online, dar în general, este greu de estimat în ce mediu ia clientul decizia de a cumpăra. Cert este că 80% dintre clienți se informează în online și apoi cca. 55% dintre aceștia ajung să cumpere din magazin.

Mastercard

Gabriela Dumitru, Cluster Head South CEE Sales și Business Development în cadrul Mastercard Advisors, a prezentat în cadrul conferinței retailArena o soluție bazată pe machine learning prin care un retailer poate să facă predicții cât mai precise legate de profitabilitatea unei campanii sau a unui magazin. Scopul soft-ului Applied Predictive Technologies (APT), cumpărat în 2015 de Mastercard, este să ofere comercianților capacitatea de a lua decizii bazate pe analiză datelor.

Tool testează impactul pe care îl are remodelarea unui magazin fizic, în contextul în care, de obicei, la un astfel de proces, fiecare departament (financiar, business) vine cu câte o opinie legată de ce elemente vor crește profitabilitatea.

Visa

Plățile instant vor transforma industria de e-ecommerce prin faptul că vor crește încrederea în procesul de comandă online, clientul urmând să fie sigur că odată ce a returnat un produs va primi instant banii înapoi, a declarat Elena Ungureanu, country manager Visa pentru România, în cadrul conferinței Retail Arena.

Plățile instant au fost o raritate, dar acum 86% dintre clienții Visa din România pot avea acces la rambursarea instant a banilor după o comandă online, în cazul în care vor să returneze produsul. Recent, Visa a creat infrastructura necesară pentru ca un comerciant să poată vira instant banii în contul clientului care a returnat un produs plătit cu cardul.

„Plățile instant pot schimba retailul online, pentru că este o chestiune de creștere a încrederii. Acum poți comanda un produs (din fashion) cu riscul să nu îți vină bine, dar știi că îl poți returna și vei primi banii instant în cont,” a declarat Elena Ungureanu, Visa.

Google

Creșterea vânzărilor în retail cu ajutorul aplicațiilor Google depinde de dimensiunea și nevoile businessului, a declarat Oana Dumitrescu, senior analytical Google. Printre aplicațiile cele mai folosite sunt: Google Ads, pentru a atrage oameni pe site, extensiile de locations, pentru opțiunea de a targeta locațiile fizice proprii, Google Analytics, pentru a afla insighturi despre functionarea propriului site și optimizare, Google Trends, pentru monitorizarea brandului și a competiției, dar și ca tool de research, și Market Finder, pentru retailerii care exportă.

retailArena

retailArena 2018, cea mai mare conferință de business dedicată industriei de retail, a avut două zile de prezentări, studii și dezbateri, 25 de speakeri, manageri ai celor mai importate companii din retail, FMCG, marketing și alte industrii conexe și workshopuri susținute de profesioniști în domeniu sunt principalele highlighturi ale ediției din acest an.

Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email? Alătură-te celor 511 de cititori fideli:

Te afli aici: Prima pagină: » Evenimente » Concluzii după evenimentul retailArena, legate de zona de retail IT&C și e-commerce

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.