ABC Data, cel mai mare distribuitor IT din Europa Centrală și de Est, cu operațiuni în opt țări din regiune, a intrat direct și pe piața din România și pune la dispoziția partenerilor locali un portofoliu de peste 36.000 de produse, de la peste 200 de producători internaționali.
Pentru primul an de activitate pe plan local, compania estimează poziționarea între primii 15 jucători din piața de profil, principalele avantaje ale ABC Data fiind gama largă de produse, serviciile de suport pentru vânzare, timpul scurt de livrare precum și politica de prețuri practicată.
„Piața din România are un potențial enorm de creștere și este extrem de competitivă, motiv pentru care suntem conștienți că un distribuitor modern trebuie să depăşească modelele de afaceri tradiţionale și să ofere furnizorilor şi partenerilor săi o vastă susţinere în logistică, în promovarea vânzărilor şi în dezvoltarea soluţiilor IT complete. Tocmai furnizarea acestor servicii cu valoare adăugată reprezintă principalul nostru avantaj competitiv care, în timp, se va traduce într-o poziție de piaţă cât mai mare”, a declarat Norbert Biedrzycki, CEO și Președintele Consiliului de Administrație ABC Data S.A.
În medie, compania are o cotă de 30% pe piețele pe care activează de mai mulți ani, respectiv Polonia, Republica Cehă, Slovacia, Lituania, Letonia, Estonia, Ungaria. În momentul de față, ABC Data se concentrează pe dezvoltarea proiectelor din țările cu potențial ridicat, România și Germania. De altfel, compania a fost desemnată de cinci ori, în decursul ultimilor șase ani, Distribuitorul Anului în Europa Centrală şi de Est, titlu acordat de către cei mai mari producători din industria IT. Cea mai recentă nominalizare a fost acordată săptămâna trecută, în cadrul ediției din 2014 a DISTREE, cel mai mare eveniment dedicat canalelor de distribuție IT din zona EMEA.
„Pentru a reuși în distribuţia IT, o companie trebuie să fie flexibilă în structurarea portofoliului său şi în extinderea canalelor sale de distribuţie, iar acesta este modelul de business pe care îl urmăm cu succes pe toate piețele unde activăm”, a adăugat Norbert Biedrzycki.
Platforma B2B InterLink a fost dezvoltată de către ABC Data în urma unei experienţe de peste 15 ani în comerţul electronic, fiind disponibilă pe toate piețele în care este prezentă, în versiuni locale, adaptată cerinţelor şi practicilor de afaceri din fiecare ţară. În acest moment, peste 90% dintre comenzi sunt generate pe platforma InterLink, disponibilă pentru partenerii din România pe situl ABCData.com.ro.
„Pentru ABC Data România, InterLink este unul dintre elementele cheie pentru construirea unui avantaj competitiv semnificativ pe plan local. Platforma facilitează accesul rapid la descrierea produselor, permite compararea şi prezentarea disponibilităţii în timp real a produselor, starea facturilor comerciale și nu în ultimul rând, ajută la negocierea prețurilor. Toate aceste procese sunt complet automatizate, ceea ce asigură rapiditatea necesară oricărui client”, a explicat Sergiu Lujanschi, Director General ABC Data România.
ABC Data pune la dispoziția partenerilor locali, din toate segmentele de piață, respectiv integratorii IT, revânzătorii, magazinele care comercializează produse IT și electrocasnice, dar și lanțurile mari de magazine, un portofoliu de peste 36.000 de produse, de la peste 200 de producători internaționali, aflat în continuă creștere.
În 2010, compania a lansat propria marcă – Colorovo, portofoliul de produse fiind dezvoltat intensiv, iar în prezent include tablete şi accesorii pentru dispozitivele mobile, consumabile, echipamente de birou şi accesorii pentru calculatoare.
Tot din 2010, ABC Data este o companie publică, listată la Bursa de Valori din Varșovia, iar pentru anul trecut grupul estimează o cifră de afaceri de aproximativ 1,2 miliarde de euro.