Oktal.ro, primul magazin online din România specializat pe comercializarea de produse IT&C, electronice și electrocasnice, a vândut peste 100.000 de laptopuri, 50.000 de calculatoare și circa 100.000 de telefoane mobile de când a intrat pe piață, în anul 1999.
Unul dintre principalele obiective ale magazinului online a fost acela de a contribui la creșterea pieței de comerț electronic, prin educarea și fidelizarea consumatorilor săi. Astfel, în prezent, Oktal a ajuns să aibă 10.000 de clienți care au cumpărat de două ori din cadrul magazinului.
În cei 15 ani de activitate, Oktal.ro s-a impus prin atenția deosebită acordată clienților săi și a fost martor al evoluției comerțului electronic românesc, caracterizat inițial de o reticență și crescut treptat de tinerii și specialiștii IT familiarizați cu domeniul. Dacă în urmă cu 15 ani aceștia erau singurii care cumpărau produse electro IT din magazine online, în timp, profilul clientului s-a schimbat și, odată cu răspândirea internetului, au început să cumpere toți românii.
Românii iau decizii destul de greu, se documentează serios și fac întotdeauna comparații între produsele disponibile pe mai multe site-uri, lucru care face ca notorietatea și vechimea unui magazin să conteze foarte mult în procesul de achiziție.
“De aceea, am investit permanent în relația cu ai noștri consumatori, în oferirea acestora de produse la prețuri competitive, de variante de creditare accesibile etc. Avem, în prezent, peste 10.000 de clienți care au cumpărat de două ori de la Oktal.ro și peste 2.000 care au cumpărat de mai mult de trei ori. De asemenea, există clienți companii care cumpără chiar de mai multe ori într-un an”, a arătat Dan Dumitrescu, manager general al Elka-Oktal Group, companie care deține magazinul online Oktal.ro.
Dintre clienții persoane fizice ai magazinului online 74% sunt bărbați, în timp ce restul femei. Cei mai mulți clienți au vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani (36%), dar și între 35 și 44 de ani (28%). Tinerii care au 18 – 24 de ani cumpără și ei de pe Oktal.ro, în procent de 17%, iar adulții care au între 45 și 54 de ani – în procent de 9%. Deloc de neglijat este categoria 55+, care reprezintă în proporție de 8% clientela magazinului online.
În ceea ce privește obiceiul de cumpărare al acestora, 75% aleg livrarea prin curier, iar 25% ridicarea din showroom-ul de 150 mp deschis pe strada Popa Nan în iulie 2012, parte a unei investiții ce depășește suma de 100.000 euro. Dintre clienții din București, aproximativ jumătate aleg să ridice produsele achiziționate din showroom.
De-a lungul celor 15 ani de existență pe piață, Oktal a comercializat peste 100.000 de laptopuri și tot atâtea telefoane mobile, dar și 50.000 de calculatoare. Produsele cumpărate de români au fost plătite la început cu bani cash, plata cu cardul fiind inexistentă la acel moment.
“Plata cu cardul a început să crească timid din 2005, iar în ultimii cinci ani avansează cu 30 – 40% pe an, ajungând, la ora actuală, să reprezinte 4% din totalul plăților efectuate la Oktal.ro”, a declarat Dan Dumitrescu.
După cum arată acesta, produsele achiziționate acum 15 ani din cadrul magazinului online erau calculatoarele și componentele PC, imprimantele și diversele echipamente de birou.
“La început, companiile erau principalii consumatori de produse IT. De abia în urmă cu 10 ani au început să se vândă laptopurile, telefoanele mobile și alte gadget-uri, pentru ca în ultimii cinci ani să asistăm la un avans al vânzărilor de televizoare, electrocasnice, echipamente electronice pentru casă, aparate de aer condiționat”, a explicat managerul Oktal.ro.
În prezent, românii achiziționează aproape orice tip de produse IT&C, electronice și electrocasnice din magazinul online. Smartphone-urile au înregistrat, în 2013, o creștere de 400%, cel mai bine vândute telefoane inteligente pe Oktal.ro fiind LG Nexus 4 E960, Samsung Galaxy S4 și Nokia Lumia 520, electrocasnicele mici (aspiratoare și diverse aparate pentru gătit, roboți de bucătărie, blendere și mașini de tocat) au avut un avans de 300%, iar tabletele de 200%.
În ultimii ani, fenomenul Black Friday a câștigat teren și în România, astfel că vânzările Oktal realizate cu ocazia acestei sărbători anul trecut au ajuns la 1,5 milioane de euro.
Magazinul online a procesat 25.000 de comenzi în 2013 și a înregistrat vânzări mai mari cu 30% față de anul anterior.
Reduceri aniversare de până la 50%
Luna aceasta, Oktal.ro împlinește 15 ani de activitate pe piață și, pentru a sărbători acest moment important din viața companiei, magazinul online a pregătit pentru clienții săi promoții aniversare ce includ reduceri de până la 50% la sute de produse. Astfel, timp de 15 zile, în perioada 19 mai – 02 iunie 2014, mai multe categorii de produse, printre care se numără televizoarele, laptopurile, tabletele, telefoanele mobile și electrocasnicele, vor beneficia de reduceri semnificative. În plus, toți clienții care vor cumpăra produse din magazinul online în perioada menționată, vor beneficia de transport gratuit
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.