Colaborarea dintre Consiliul Concurenței și ANCOM a crescut concurența în domeniul telecomunicațiilor

Consiliul Concurenţei consideră că ANCOM a utilizat corect instrumentele concurenţiale în identificarea pieţelor corespunzătoare serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile în fiecare reţea publică de telefonie, cât şi a concurenţilor cu putere semnificativă pe aceste pieţe.

Consiliul ConcurențeiConsiliul Concurenței a analizat proiectul privind identificarea pieţelor relevante din sectorul comunicaţiilor electronice corespunzătoare serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe şi, respectiv, la puncte mobile şi a constatat că analiza situaţiei, realizată de ANCOM, este fundamentată pe principiile legislaţiei naţionale şi europene din domeniul concurenţei.

Credit Foto: shutterstock.com

Datele şi informaţiile transmise autorităţii de concurenţă de către ANCOM, dar şi de către operatorii de telefonie, relevă o îmbunătăţire a mediului concurenţial pe pieţele serviciilor de comunicaţii electronice mobile.

Astfel, contribuţii majore au avut reglementarea nivelului maxim al tarifului de terminare a apelurilor la puncte mobile (MTR – Mobile termination rate) şi evoluţiile înregistrate pe pieţele serviciilor de comunicaţii electronice, cum ar fi dezvoltarea şi utilizarea pe scară largă a aplicaţiilor VoIP independente de resursele de numerotaţie.

De asemenea, o influenţă majoră în vederea îmbunătăţirii climatului concurenţial a avut-o implementarea angajamentelor de nediscriminare internă pe care şi le-au asumat principalii operatori mobili (Orange, Vodafone, Telekom şi RCS&RDS) în cadrul investigaţiei derulate de Consiliul Concurenţei privind serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale rețelelor de comunicații electronice operate de fiecare dintre aceste companii (Decizia nr. 33/2015).

Consiliul Concurenței este de părere că ar trebui revizuit a modelul de calculaţie utilizat pentru stabilirea nivelului maxim reglementat al tarifului de terminare a apelurilor atât la puncte fixe, cât şi la puncte mobile.

De asemenea, Consiliul Concurenţei este atent nu numai la evoluţia şi comportamentul operatorilor de pe piaţă, ci şi la cadrul legal şi aspectele reglementate.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi din industria FMCG.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 477 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » Colaborarea dintre Consiliul Concurenței și ANCOM a crescut concurența în domeniul telecomunicațiilor

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.