ContentSpeed: pașii pe care-i parcurge un magazin care migrează în online

ContentSpeed, agenție de e-commerce full service, are o experiență de peste 13 ani în comerțul online din România. În acest timp, sute de magazine tradiționale și-au mutat activitatea în mediul online sau au completat-o cu prezența pe internet, iar altele au debutat direct pe web.

NotePRO LifestyleÎn ambele situaţii, expertiza ContentSpeed i-a ajutat să își dezvolte afacerea folosind acest mediu, iar acum compania explică pașii esențiali de care fiecare antreprenor din comerț ar trebui să țină cont.

Dacă vorbim despre migrarea în online, totul începe când vezi că o parte din industria în care activezi începe să fie deja pe internet, iar clientul final cere să cumpere și să aibă acces la produsele tale și prin acest mediu. Ideal este ca demersul să se producă prin studierea clientului din online, pentru a-i oferi cea mai bună experiență.

Magazinul online este, de multe ori, o afacere nouă pentru multe companii și e indicat să se înceapă cu un plan de afacere pe cel puțin un an. Acesta ajută mult în raportul cu managementul, furnizorii și cu echipa de proiect. Esenţială este și alegerea drept partener a unei agenții de e-commerce cu experiență, care poate contribui sau realiza planul de business ca prim pas concret.

Odată luată decizia de a asigura o prezență și pe internet, trebuie știut că acest mediu este, în fapt, o prelungire naturală a comerțului și așa cum e necesară casa de marcat, trebuie și un magazin online. Clienții deja se așteaptă să poată interacționa şi pe internet, iar dacă experiența nu este dintre cele mai bune, și imaginea brandului va avea de suferit.

Conform unui studiu realizat de Google în 2014, 62% din românii fac showrooming, adică merg în magazine ca să vadă produsele dorite și apoi caută online cel mai bun preț. Mai există și webrooming, adică vizitarea site-urilor magazinelor ca să vadă promoțiile sau gama recentă de produse, înainte de a merge fizic pentru a cumpăra (și, implicit, testa).

Analiza ContentSpeed după un deceniu de activitate în e-commerce:

  • un magazin online poate ajunge în top 3 pe nișa lui sau pe piața pe care o țintește după trei ani de la lansare;
  • magazinele au identificat un nou public și și-au extins cu succes rețeaua de magazine în regiunea neacoperită:
  • chiar dacă magazinul a fost din start online, merită investit într-o prezență offline sub forma unor showroom-uri în mall-uri sau magazine on-spot pentru diverse evenimente;
  • brandurile din mall-uri pot atinge prin magazine online zone ale României, unde infrastructura de comerț offline nu este încă dezvoltată și dezvoltarea ar costa mult. Acestea sunt zone care reprezintă pentru unii dintre clienții ContentSpeed până la 25% din vânzări.

Operațiunile în online, și implicit costurile acestora depind foarte mult de domeniul de activitate și complexitatea soft-urilor deja implementate, care asigură gestiunea stocurilor, procesarea comenzilor sau livrarea acestora. Costurile de dezvoltare inițial şi investiţiile în promovare şi mentenanţă în primul an pot varia între 20.000 și 100.000 de euro. Acest cost e însă un procent mic din vânzările obținute în primul an.

În zona de dezvoltare, după primele luni de operare și primele sute de comenzi, eforturile se mută spre automatizarea proceselor și introducerea de noi modalitati de promovare. Bugetul alocat marketingului online pentru atragerea vizitatorilor și a clienților este, în general, de 5-10 ori mai mare decât cea în dezvoltare, în funcție de ritmul de creștere a afacerii dorite.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *