eComJobs.ro, primul portal de joburi dedicat zonei de e-commerce, s-a relansat într-o nouă formulă grafică îmbunătățită și aliniată noilor tendințe, adaugând multe elemente ajutătoare celor care doresc să aprofundeze acest domeniu și să învețe tot mai multe despre piața de comerț electronic formată din aproximativ 5.000 de magazine online.
Site-ul Ecomjobs.ro a fost lansat în toamna anului trecut, fiind locul de întâlnire dintre cei interesați să lucreze în domeniul eCommerce-ului și managerii de magazine online care sunt în căutarea de colaboratori în acest domeniu – full time, part time sau taskuri punctuale.
Piața românească de comerț electronic crește constant cu 33-35% de la un an la altul, iar locurile de muncă din acest domeniu se dezvoltă și ele treptat. Acest lucru a reprezentat o oportunitate și pentru piață de job-uri – sau cel puțin așa au considerat cei doi tineri care au lansat încă din luna octombrie 2015 primul portal specializat pe locuri de muncă în comerț online, Ecomjobs.ro.
“Mă bucur că după câteva luni de muncă și de creștere a comunității Iubitorilor de e-commerce am relansat EcomJobs.ro ce oferă de astăzi o perspectivă nouă, un nou design, responsive, într-o formă mult mai ușor de citit și mai intuitivă, cu mai multe articole, recomandări de evenimente și informații utile pentru toți iubitorii de comerț electronic din România.
Se apropie Campionatul European de Fotbal – Televizoare peste aşteptări
Este un site unic pe această nișă în România și pe lângă dorința de a aduce cât mai multă informație care să vina în ajutorul tuturor celor care-și caută de muncă în cadrul unui magazin online, această schimbare este menită să întărească și ideea de specializare într-un domeniu de activitate,” spune Ciprian Dragoi, unul dintre fondatorii eComJobs.ro.
eComJobs.ro: cei mai căutați sunt specialiștii în marketing și programare – reprezentând peste 50% din cadrul tuturor joburilor prezente pe eComJobs.ro
Domeniile de activitate pentru care magazinele caută colaboratori sunt: management, programare, PR& Marketing, CRO, Editare, Design, Vânzare, Administrare, SEO și Logistică. În 6 luni au fost adăugate aproximativ 200 de joburi din diferite domenii. Cele mai multe joburi sunt pentru oamenii de marketing și programatori, dar sunt oferte numeroase și pentru manageri de proiecte, administratori de site și experți în vânzări.
Specialiștii în marketing și programare nu sunt doar cei mai căutați, dar și cel mai greu de găsit – reprezentând peste 50% din cadrul tuturor joburilor prezente pe eComJobs.ro.
”Impactul lor este hotărâtor…pentru că un programator poate strica site-ul, iar omul de marketing îl poate ridica până la cer, sau viceversa”, spune Ciprian Dragoi.
“Din ce am observat în această perioadă, majoritatea managerilor vor oameni cu experiență de câțiva ani într-un anumit domeniu. Puțini sunt cei în căutare de juniori, la început de drum. Acum se caută oameni dedicați pentru fiecare segment, companiile nu mai vor “one man show”. De asemenea, tot mai multe companii aleg să angajeze oameni care să vina zi de la zi la birou, desfășurând împreună campanii punctuale ce necesită o bună cunoaștere a nișei pentru care lucrează și a publicului țintă.” adaugă Lavinia Biberi, cel de-al doilea fondator al site-ului..
Ce calități sunt căutate de către proprietarii de magazine online: să fie curioși și creativi, dornici să învețe mereu ceva nou, unii chiar cu pasiuni de videoblogging.
Din ce in ce mai multe magazine online încearcă să atragă potențiali clienții și pe alte platforme puternice de promovare – și asta pe lângă site-ul principal sau Facebook – și să fie din ce în ce mai prezenți pe canalul propriu de YouTube sau prin colaborări cu videobloggerii cunoscuți din România.
Fie că vorbim de eMag, MediaDot, PCGarage sau FashionDays, aceste magazine au început încă de acum un an sau doi crearea de conținut video unic și original pe canalul lor de YouTube, având ca scop creșterea notorietății companiei, apropierea de potențialii clienți de pe YouTube, pentru branding, având în final conversii.
“Am observat în cadrul platformei eComJobs.ro o creștere a interesului pentru tinerii dedicați și pasionați de videoblogging, in cadrul joburilor de pe nisa de fashion si IT” spune Lavinia.
În variantă nou lansată, proiectul vine și cu numeroase avantaje, având și sprijinul Agenției de marketing afiliat 2Parale.ro
Rămâne gratuit atât pentru angajatori cât și pentru candidați. Acest aspect contează mult atunci când ai o mulțime de task-uri de rezolvat. Procesul este mult simplificat și atrăgător pentru toate părțile implicate deoarece nu cere timp sau cheltuieli suplimentare și impune doar 3 păși lejeri pentru crearea unui anunț: Scrie anunțul, Verifică și Confirmă.
Noile funcționalități tehnice adăugate au fost astfel gândite încât să ofere o experiență de navigare cât mai intuitivă, prietenoasă bazată pe orientarea și identificarea rapidă a detaliilor căutate.
- feed-uri RSS pentru fiecare domeniu de activitate
- metodă de aplicare foarte simplistă
- blogul cu informații utile celor pasionați de e-commerce
“Vom publică lunar articole dedicate evenimentelor din domeniu (atât din București cât și din țară) și vom continua cu recomandări de cărți noi pe temă e-commerce-ului.” mai adaugă Lavinia.
Odată cu relansarea site-ului, Compania 2Performant Network care gestionează activitatea agenției de marketing afiliat 2Parale sprijină portalul de joburi în e-commerce- eComJobs.ro, încurajând astfel proprietarii de magazine online să-și posteze anunțurile de angajare pe acest site nișat lor.
“Știm cu toții că una dintre provocările importante ale industriei de ecommerce este recrutarea. Sunt mulți oameni care vor să lucreze în domeniu și sunt multe companii care angajează – sunt sigur că eComJobs.ro va fi un instrument util pentru ambele categorii. Îi cunosc pe Lavinia și pe Ciprian de mult timp și ma bucur că putem colabora și pe acest proiect,” declară Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
Pentru 2016 sunt estimări de venituri în jur de 5.000-10.000 de euro
Fondatorii Ecomjobs mizează pe afaceri de 5.000-10.000 de euro anul acesta, veniturile având ca sursă companiile care vor să evidențieze locurile de muncă pe care le publică pe site. Costul unui anunț plătit se încadrează între 10 și 25 de euro în funcție de canalele unde se dorește promovarea (în site, newsletter, social media).
“Ne așteptăm la un număr de aproximativ 500 de anunțuri promovate în acest an.” mai adaugă Ciprian Dragoi.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.