Naspers își vinde afacerea din Cehia pentru a se concentra pe eMAG

Grupul sud-african de media Naspers, proprietarul eMag, a anunţat azi, 26 octombrie 2015, vânzarea participaţiilor deţinute la două companii cu afaceri online din Cehia pentru 201 milioane de dolari, din cauza eşecului fuziunii cu grupul de distribuţie eMag din România.

SiteMAGNaspers a precizat că vânzarea acţiunilor la retailerul online Netretail şi la platforma de comparare a preţurilor Heureka face parte din planul său de a-şi optimiza structura de grup. După ce diferite strategii au împiedicat Naspers să pună la punct o fuziune între Netretail şi eMag, ambele cumpărate în 2012, compania sud-africană a decis să se concentreze pe eMag drept platforma preferată în regiunea Europei Centrale şi de Est.

„Celelalte afaceri din regiune ale Naspers nu sunt afectate de această vânzare”, a precizat compania sud-afriană într-un comunicat de presă. Celelalte 4 piețe din regiune în care eMAG îşi desfășoară deja activitatea sunt: România, Bulgaria, Ungaria şi Polonia.

Vineri, Naspers a anunţat că şi-a majorat participaţia în grupul rus de e-commerce Avito până la 67,9%, de la 17,4%, în schimbul sumei de 1,2 miliarde de dolari.

eMAG este cel mai mare magazin online din regiune şi unul dintre creatorii pieţei de comerţ online din România. În 2014, eMAG a înregistrat 130 de milioane de vizite, în creştere cu 31% faţă de anul precedent. Pentru anul în curs, retailerul estimează 178 de milioane de vizite.

Sursa: Agerpres

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *