Raport european GLAMI: 1 din 2 comenzi online de haine în România este realizată de pe un telefon mobil

Românii sunt pasionați de telefoanele mobile, dar și de modă. Mai mult de jumătate dintre comenzile plasate online pe www.glami.ro în 2021 s-au realizat de pe un dispozitiv mobil, conform datelor interne GLAMI.

glami
55% dintre comenzile din România au fost plasate online de pe mobil

Mai exact, 55% din comenzile din România au fost plasate online prin intermediul unui dispozitiv mobil (telefon), depășind graficul mobile shopping din toate celelalte țări în care mai este prezent GLAMI (17 țări).

Procentajul din România este dublu comparativ cu cel din Republica Cehă, de exemplu, unde doar 24% din comenzi sunt plasate de pe mobil.

Bulgaria este următoarea țară după România în lista regiunilor geografice în care utilizatorii preferă să cumpere îmbrăcăminte și încălțăminte de pe smartphone-urile lor. 52% din comenzile înregistrate pe platforma bulgară GLAMI provin de pe dispozitive mobile inteligente.

În partea opusă a spectrului, în țările baltice există o pondere foarte mică a achizițiilor mobile – de la 15% în Estonia, la 29% în Lituania. Țările baltice au fost lansate în grupul GLAMI la începutul verii 2020.

Europa de Est, campioană la cumpărături de pe telefon

Cumpărăturile mobile din Europa Centrală și de Est au înregistrat creșteri enorme în ultimii 5 ani, situându-se în prezent la 151% în Europa de Est și 129% în Europa Centrală, potrivit datelor citate de Ecommercenews.eu.

Aceste cifre se situează la un avans semnificativ, în comparație cu America de Nord (101%) și Asia de Est (92%).

În ceea ce privește tipul de dispozitiv mobil utilizat pentru cumpărături online în Europa de Est față de Europa Centrală și de Vest, smartphone-urile sunt cele mai utilizate de cumpărătorii din Europa de Est, în timp ce tabletele și laptopurile sunt mai utilizate în celelalte zone ale continentului.

Activi la cumpărături de pe telefon, dar și din social media

GLAMI a realizat recent un nou studiu, ca parte din proiectul de cercetare pe termen lung a pieței de fashion e-commerce din România, date disponibile pe www.fashion-research.ro. Rezultatele acestui studiu aduc date suplimentare relevante pentru preferințele românilor la shopping de pe telefon.

În ultimele 12 luni, 46% dintre români au făcut cumpărături pentru noi branduri, în special prin intermediul rețelelor sociale (Facebook și Instagram).

La același nivel cu românii sunt cumpărătorii maghiari (46% dintre respondenții din Ungaria la studiu spun că preferă să facă cumpărături de branduri noi prin intermediul Facebook și InstaShop).

Doar 41% dintre bulgari spun că folosesc rețelele sociale pentru cumpărături de modă; și pe această temă, Cehia ocupă ultimul loc din țările GLAMI la cumpărăturile de pe rețelele sociale (doar 27% dintre cumpărători fac shopping de pe Facebook ori Instagram).

Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 478 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » Raport european GLAMI: 1 din 2 comenzi online de haine în România este realizată de pe un telefon mobil
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.