Trendyol a anunțat planurile pe care le are pentru anul 2025

România a devenit cea mai mare piață din regiune pentru Trendyol (aproximativ 70% din baza regională de clienți), cu 1,5 milioane de cumpărători activi. Trendyol a anunțat planurile pe care le are pentru anul 2025.

trendyol

Trendyol Group

Trendyol și-a început activitatea în urmă cu 15 ani ca un business de fashion e-commerce și s-a transformat într-un marketplace în 2017. Tot atunci, compania a realizat prima vânzare internațională prin parteneriate globale, continuând să inoveze pe piața locală și devenind primul decacorn al Turciei în 2021.

Expansiunea internațională a Trendyol a început în Germania în 2021, iar până în 2022, compania livra deja peste 1,5 milioane de comenzi anual în Europa. Creșterea s-a accelerat odată cu extinderea în Azerbaidjan, statele din Golf și, cel mai recent, în Europa Centrală și de Est.

În prezent, Trendyol este prezentă pe 16 piețe, unde business-ul se află în diferite etape de dezvoltare, în funcție de regiune.

Anul acesta, Trendyol își propune să ajungă la 12 milioane de clienți internaționali, iar pe termen lung, compania are ca obiectiv să devină lider în e-commerce în regiunea EMEA.

Trendyol în regiune

În ianuarie 2024, Trendyol a lansat versiuni localizate ale platformei în șapte țări din Europa Centrală și de Est: Romania, Grecia, Ungaria, Cehia, Slovacia, Polonia și Bulgaria. Aceste platforme sunt adaptate piețelor locale, oferind suport pentru monedele și limbile specifice fiecărei țări, precum și echipe dedicate de servicii pentru clienți.

În regiune, Trendyol oferă peste 4 milioane de produse, inclusiv branduri globale, cu un accent special pe fashion și produse pentru casă.

Până la sfârșitul anului 2024,, compania a ajuns la 2 milioane de cumpărători activi în Europa Centrală și de Est (în prezent 2,2 milioane), cu o medie de 1,2 milioane de vizitatori activi zilnic în trimestrul IV al anului 2024.

În ultimul trimestru din 2024, platforma a procesat în medie aproximativ 27.000 de comenzi zilnice în regiune.

Aplicația a fost descărcată de 7 milioane de ori în regiunea CEE în 2024.

Trendyol în România

Până în prezent, compania a vândut 16 milioane de articole numai în România.

Cele mai multe comenzi din România pentru Trendyol în 2024 au provenit din marile centre urbane, Bucureștiul fiind lider, urmat de Cluj-Napoca și Constanța. Mai mult, Bucureștiul s-a numărat printre primele trei orașe internaționale ca număr de comenzi (în afara Turciei), alături de Baku și Riad.

Aproape jumătate dintre clienții români (47%) au plasat două sau mai multe comenzi pe Trendyol.

În ceea ce privește numărul total de comercianți, în 2024, pe platforma Trendyol din România au fost activi 6.600 de vânzători, oferind peste 4 milioane de produse. Printre cele mai vândute branduri s-au numărat nume populare precum US Polo Assn, Happiness İstanbul, Nike, Madmext, Tommy Hilfiger, Adidas sau Puma, alături de propriul brand de succes al companiei, Trendyol Collection.

Procesul de înrolare a magazinelor și brandurilor românești pe platformă a demarat la finalul lui 2024, iar în prezent acestea reprezintă 10% din vânzările locale ale Trendyol, cu obiectivul de a atinge peste 30% în decembrie 2025.

Pentru a accelera procesul de integrare a vânzătorilor, Trendyol a lansat în februarie un proces de onboarding digital, unde pot urma câțiva pași simpli pentru a începe să vândă pe platformă.

Până acum, cu ajutorul acestui nou instrument, timpul mediu de înrolare a fost de doar șase zile, ceea ce înseamnă că vânzătorii pot deveni activi pe aplicația Trendyol în mai puțin de o săptămână.

Primul depozit local din Ștefănești, foarte aproape de București, este complet operațional. Acesta se întinde pe o suprafață de 50 000 de metri pătrați și va susține până la 250 de locuri de muncă, pe măsură ce Trendyol își va dezvolta activitatea.

Livrarea de la depozitul din Ștefănești a început în luna februarie 2025, având în stoc cele mai solicitate Acestea ajung la clienții din România în termen de 2 zile.

Pe lângă depozitul de lângă București, compania are în plan să deschidă și un birou local în România în a doua jumătate a anului 2025

Pentru a spori impactul asupra ecosistemului local, împreună cu universități selectate, Trendyol va lansa o inițiativă pentru studenții pasionați de programare. Aceasta va implica un bootcamp de tehnologie online de două săptămâni pentru 100 de studenți talentați din România, urmat de un hackathon în București.

De la lansarea pe piața locală, Trendyol a dezvoltat parteneriate cheie cu jucători locali, precum companii de logistică (de exemplu, a lansat recent livrarea la lockere în parteneriat cu FAN Courier, liderul serviciilor de curierat din România), companii de telecomunicații (Vodafone – oferind promoții exclusive pentru a îmbunătăți accesibilitatea), și bănci (Banca Transilvania, Credit Europe Bank, ING Bank sau Unicredit Bank pentru opțiuni de plată convenabile, care să sporească accesibilitatea cumpărăturilor pe Trendyol).


Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele Electronice, Electrocasnice, IT&C și Multimedia.

Abonaţi-vă la newsletter aici: www.electroretail.ro/newsletter

Publicația ElectroRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *