Flanco Retail a înregistrat vânzări de 345 de milioane de lei în primele șase luni ale anului, cu 20% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
“Am reușit să ne păstrăm în primele 6 luni din 2015 un ritm de creștere de 20%, în contextul în care piața a frânat de la 11% creștere în trimestrul întâi, la circa 5-6% în trimestrul al doilea”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail.
În prima jumătate a anului, cel mai bine s-au vândut electrocasnicele mari și mici, produsele din segmentul telecom, televizoarele și notebook-urile, în timp ce tabletele și camerele foto au înregistrat cele mai slabe vânzări.
“Nici aparatele de aer condiționat nu s-au mai vândut la fel de bine ca în anii trecuți, pe de o parte pe fondul apariției tehnologiei Inverter, mai costisitoare, dar și pentru că ciclul de înlocuire e destul de lung, iar piața e bine acoperită în orașele mari. Pe de altă parte, e o piață sensibilă la condițiile meteo, așa că de abia în toamnă vom putea aprecia mai bine evoluția ei”, adaugă Dragoș Sîrbu.
O mare parte dintre clienții Flanco vin din online, atât de pe flanco.ro, cât și de pe platforma eMag Marketplace. Mulți dintre clienții Flanco se informează în prealabil pe flanco.ro, dar preferă să ia decizia finală în magazinele Flanco, după ce află mai multe detalii de la consultanții de vânzări. „Acest fapt ne bucură, pentru că ne arată încrederea consumatorilor în noi și în pregătirea oamenilor noștri, dar și pentru că un client care alege informat va fi, pe termen lung, un client mai fericit”, declară Dragoș.
Bugetul de investiții al Flanco pentru anul acesta este cu 25% peste cel de anul trecut, ridicându-se la circa 10 milioane de lei. În același timp, planul de investiții a inclus expansiunea și remodelarea magazinelor. Astfel, rețeaua Flanco a ajuns la un număr de 90 de unități, în urma inaugurării a două noi magazine – în Centrul Comercial Coresi din Brașov și în Centrul Comercial Mega Mall din Capitală. Atât cele două deschideri, cât și cele două relocări din acest an au urmărit, ca și până acum, principiile de eficiență operațională.
“La începutul anului, ne-am propus să păstrăm investițiile la nivelul din 2014, dar rezultatele bune și performanța financiară ne-au dat libertatea creșterii lor până la 10 milioane de lei. 40% din acest buget este alocat tehnologiei, fie că vorbim de flanco.ro sau de magazine, de 8 ori mai mult decât în 2014. De asemenea, față de 2014 am dublat investiția în programele de pregătire a angajaților noștri”, adaugă Dragoș Sîrbu.
Vânzările din magazinele Flanco au fost susținute și de creditul de consum, acordat prin partenerii financiari ai companiei, care aduce, în mod constant, 25% din totalul veniturilor.
“Cred că vânzările în rate au un potențial și mai mare de creștere, pe măsură ce revine încrederea consumatorilor în produsele de creditare. În plus, sunt convins că evoluția bună – a noastră și a pieței – va continua pe parcursul anului, pe fondul unor rate de înlocuire tot mai frecvente și al alegerii unor produse din clase superioare, atât de preț, cât și de tehnologie. Exemplul cel mai elocvent este migrarea de la televizoarele HD la cele 4K”, concluzionează Dragoș Sârbu.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.