Informații practice pentru utilizatorii telecom, disponibile în InfoCentrul ANCOM

La începutul anului 2014, în România existau peste 4 milioane de abonaţi la telefonie fixă, aproape 23 de milioane de cartele SIM de telefonie mobilă active, 46% din gospodării având o conexiune la internet fix de bandă largă, iar peste 85% dintre acestea având abonament la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale. Toți acești utilizatori pot afla informații practice despre serviciile de comunicații electronice pe care le utilizează, precum și despre serviciile poștale în cadrul secțiunii InfoCentru de pe site-ul ANCOM.

Lifestyle-02Pentru a facilita accesul consumatorilor la informații practice despre serviciile de telecomunicații și serviciile poștale, precum și la aplicațiile pentru utilizatori dezvoltate de ANCOM, pagina de start a site-ul www.ancom.org.ro a fost reconfigurată, asigurând acum accesul la distanță de un singur click atât către InfoCentrul ANCOM, cât și către Veritel.ro – comparatorul de oferte telecom sau informații despre portabilitatea numerelor de telefon.

În zilele de 8 şi 9 octombrie, InfoCentrul ANCOM este disponibil şi offline – la Internet & Mobile World 2014, târg dedicat industriei de comunicații ce are loc la Romexpo. Vizitatorii pot afla direct de la specialiștii ANCOM ce avantaje le aduc aplicațiile și serviciile implementate de Autoritate, precum și informații practice despre ce trebuie să aibă în vedere atunci când aleg un serviciu de comunicații, cum pot încheia un contract (care poate fi în scris, dar și prin telefon sau online) și la ce ar trebui să fie atenți înainte de a-l semna (durata acestuia, timpul de instalare și activare a serviciului, tarifele aplicabile etc.).

Pe parcursul anului 2014, Autoritatea a primit și soluționat peste 1.100 petiții cu privire la diferite aspecte legate de relaţia utilizator-operator. Cele mai multe reclamații pe marginea serviciilor telecom se referă la relaţia contractuală dintre utilizatori și furnizori, mai precis la aspecte privind derularea, prelungirea, încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte.

Pornind de la situaţiile semnalate prin petiţii, ANCOM a dezvoltat secțiunea dedicată contractelor din InfoCentru, astfel încât să ofere utilizatorilor toate informațiile de care au nevoie cu privire la încheierea contractelor pentru servicii de comunicaţii. În cazul serviciilor poştale, cele mai frecvente probleme semnalate se referă la faptul că utilizatorii nu primesc sau primesc cu întârziere contravaloarea bunurilor livrate prin serviciul ramburs, deși suma este încasată de la destinatari, precum și la deteriorarea conținutului coletelor.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 465 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » Servicii » Telecom » Informații practice pentru utilizatorii telecom, disponibile în InfoCentrul ANCOM
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.