Packeta România: volumul livrărilor cross-border s-a dublat anul trecut

Packeta România, platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, a înregistrat o dublare a volumului de colete procesate de pe segmentul cross-border, anul trecut, față de anul anterior, pe fondul creșterii semnificative a cererii pentru livrările internaționale.

packeta

Creșterea cererii s-a produs pe fondul expansiunii continue a magazinelor online românești către piețele externe și a intrării, în ultimii ani, pe piața locală, a unor branduri și marketplace-uri internaționale.

În 2023, 70% dintre magazinele online care au apelat la serviciile Packeta România au optat inclusiv pentru extinderea livrărilor la nivel internațional, orientându-se, în principal, către țările din proximitatea României, regiunea balcanică și alte țări europene cu comunități semnificative de români. Integrarea serviciilor Packeta România cu platforme și marketplace-uri locale și internaționale, a adus un aport semnificativ în accelerarea procesului de extindere a livrărilor internaționale pentru magazinele online românești”, spune Alexandr Jeleascov, Managing Director la Packeta România, menționând că, parteneriatele și buna colaborare cu cei peste 70 de transportatori internaționali a avut un impact semnificativ în reducerea timpilor și costurilor de livrare internațională.

Optimizarea proceselor de livrare

La creșterea înregistrată anul trecut au contribuit și optimizarea proceselor de livrare și oferirea de opțiuni variate, precum puncte pick-up pentru expedierea, ridicarea sau returul coletelor, livrarea la adresa clientului și livrarea în lockere, adaptate preferințelor individuale ale clienților.

Pentru 2024, Packeta România ia în calcul o creștere similară cu cea înregistrată anul trecut, în contextul în care, pe segmentul cross-border există o tendință continuă  de creștere a interesului magazinelor online pentru extinderea pe alte piețe. Totodată, optimizarea proceselor și reducerea timpilor de livrare, implementarea soluțiilor de inteligență artificială și automatizare, care pot revoluționa procesele logistice și creșterea nivelului competițional în această industrie, vor favoriza extinderea comerțului transfrontalier.

Suntem implicați încă din anul 2020 într-un demers continuu de dezvoltare a parteneriatelor strategice în zonele de eCommerce și logistică la nivel internațional. Scopul nostru este de a facilita accesul partenerilor noștri locali B2C și C2C la noi piețe de desfacere printr-un flux logistic simplu, rapid si avantajos. Vom continua investițiile în dezvoltarea acestui segment aflat într-o continuă creștere și ne vom concentra atenția pe consolidarea și îmbunătățirea serviciilor oferite, asigurând o adaptare rapidă la schimbările pieței internaționale”, mai spune Alexandr Jeleascov.

Asia intră în preferințele românilor pentru comenzi online din străinătate

2023 a adus schimbări semnificative în comportamentul consumatorilor români în privința achiziționării produselor din străinătate. În contrast cu perioada anterioară, când opțiunile de cumpărături ale românilor se concentrau, în principal, asupra magazinelor online sau piețelor  din Europa, în prezent românii plasează comenzi semnificative, de ordinul zecilor de mii pe zi, în marketplace-urile din Asia, în special din China, influențați de prețurile mai atractive, gama variată de produse, disponibilitatea stocurilor și rapiditatea livrărilor.

În viitorul apropiat, vom asista la intrarea mai multor platforme din Asia pe piața românească. Cu toate acestea, este de așteptat ca românii să continue să facă achiziții și de pe această nouă piață emergentă. În același timp, ne așteptăm la menținerea comenzilor și către magazinele online europene deja consacrate în peisajul eCommerce. Iar această diversitate de opțiuni oferă consumatorilor români posibilitatea de a alege în funcție de preferințe, prețuri și calitatea serviciilor, contribuind, astfel, la o piață echitabilă și competitiva”, conchide Alexandr Jeleascov.

Packeta Group, compania-mamă a grupului de logistică și tehnologie ceh Zásilkovna, dar și a Packeta România,  și-a majorat cifra de afaceri la 294 de milioane de euro în 2023, în creștere cu 18,3% față de anul anterior.

Packeta România

Packeta România este o platformă digitală globală pentru comerțul online, membră a Packeta Group, prezentă pe piața din România încă din 2017. Compania are ca scop facilitarea procesului logistic pentru selleri și magazine online prin multiple servicii de livrare, fără a impune clienților finali locul și ora ridicării produselor. Acest lucru este posibil datorită unei rețele extinse de peste 15.000 de puncte pick-up proprii în 4 țări, inclusiv 6.200 de lockere Z-BOX și peste 137.000 de puncte pick-up partenere în Europa.

În anul 2023, Packeta Group a transportat aproape 106 milioane de colete și colaborează, în prezent, cu peste 49.000 de magazine online și selleri, iar aplicația mobilă Packeta a fost deja descărcată de peste 8.000.000 de utilizatori. Magazinele online își pot expedia coletele nu numai la nivel național, ci și la nivel internațional, în toate cele 27 de țări din Uniunea Europeană, plus Marea Britanie, SUA, Elveția, Liechtenstein, Emiratele Arabe Unite, Israel și Turcia.


Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele Electronice, Electrocasnice, IT&C și Multimedia.

Abonaţi-vă la newsletter aici: www.electroretail.ro/newsletter

Publicația ElectroRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *