Peste 7 milioane de români sunt activi pe rețelele sociale. Doar 8% din populație cumpără online

Peste 7 milioane de români sunt activi, în acest moment, în reţelele sociale, în timp ce numai 8% din populaţia României este utilizatoare de e-Commerce, a declarat azi, într-o conferinţă de specialitate, Diana Voicu, secretar de stat în Ministerul pentru Societatea Informaţională.

„42% din populaţia României nu înţelege beneficiile utilizării Internetului. Acest procentaj este o provocare foarte mare pentru noi până în 2020, prin Strategia pentru Agenda Digitală. Peste 7 milioane de români sunt activi în reţelele sociale, sunt colaborativi, şi ar fi o mare greşeală să ignorăm această capacitate de contributori la iniţiative guvernamentale. La nivel internaţional există un ecosistem în care cetăţenii să poată să preia iniţiativele guvernamentale şi ulterior să vină cu o reacţie”, a afirmat Diana Voicu.

De ce nu cumpără românii online?

Friends 03Potrivit oficialului MSI, în ceea ce priveşte securitatea cibernetică, majoritatea populaţiei României este reticentă faţă de tranzacţiile e-Commerce, deoarece se teme de fraude.

„Doar 8% din populaţia României este utilizatoare de e-Commerce, acest procent mic derivând din faptul că românii se tem că tranzacţia poate să fie împiedicată de un incident cibernetic, de fraude. În România, pe baza Strategiei pentru securitate cibernetică şi a viitoarei legi privind securitatea ciberbetică, s-au instituit autorităţi care au menirea clară de a veghea ca aceste incidente să fie contracarate. În e-Commerce, impactul estimat pentru România prin Agenda Digitală 2014-2020 este de 3% creştere în PIB şi de 2% creştere locuri de muncă”, a precizat Diana Voicu.

Capitala are, în continuare, cei mai mulţi utilizatori Social Media din România, cu 1.480.640 conturi (21,97% din total), urmată de Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi (cu câte 3,86% din total) şi Constanţa (cu 3,08%). Alte nouă oraşe au peste 100.000 de conturi de utilizatori de Facebook: Craiova, Braşov, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Arad, Bacău, Piteşti şi Sibiu.

Persoanele cu vârste cuprinse între 25-34 de ani (30,1% din total) deţin supremaţia la capitolul accesării cu frecvenţă ridicată a Facebook. Pe locurile următoare se situează persoanele cu vârste între 18 şi 24 de ani (27,2%) şi cele 35 şi 44 de ani (17,4%).

Raportul dintre persoanele care utilizează reţeaua de socializare Facebook este în favoarea bărbaţilor, cu 63,93% din conturi. Femeile utilizează în proporţie de 36,07% Facebook, în timp ce, din punct de vedere al stării civile, persoanele căsătorite sunt pe primul loc (51,56%), urmate de persoanele singure, cu 32,12% din total.

„Agenda Digitală 2014-2020 – Politici europene privind sectorul IT&C'”.

Asociaţia Municipiilor din România /AMR/, Asociaţia Română pentru Industria Electronică şi Software /ARIES/ şi Asociaţia Patronală a Industriei de Software şi Servicii /ANIS/ organizează, marţi, conferinţa de afaceri „Agenda Digitală 2014-2020 – Politici europene privind sectorul IT&C'”.

În cadrul evenimentului este prezentată Strategia Agendei Digitale 2014-2020, document strategic elaborat de Ministerul pentru Societatea Informaţională /MSI/ şi care are în vedere îmbunătăţirea productivităţii sectorului privat prin reducerea barierelor administrative în relaţia cu statul, dar şi dezvoltarea domeniului de IT&C din România.

Sursa: AGERPRES

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

0 comentarii la „Peste 7 milioane de români sunt activi pe rețelele sociale. Doar 8% din populație cumpără online”

  1. Pingback: Electro - Sinteza săptămânii 27 - 31 octombrie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *