Romtelecom și COSMOTE România încheie T1 2014 cu rezultate solide

Romtelecom și COSMOTE România au anunțat azi, 8 mai, rezultatele financiare pentru trimestrul unu din 2014, încheiat la 31 martie 2014, conform indicatorilor de performanță raportați de către OTE Group.

Nikolai-Beckers“Rezultatele financiare pentru T1 2014 ale ambelor companii reflectă primele efecte ale strategiei pentru acest an. Mai precis, pentru zona de fix, compania s-a concentrat pe creșterea gradului de penetrare a serviciilor TV. Aceasta se reflectă în creșterea constantă a numărului de clienți: 7,3% în T1 2014 versus T1 2013. Pe segmentul business, soluțiile la cheie pentru companiile mari au reprezentat o sursă importantă a veniturilor Romtelecom. Pe segmentul mobil, am înregistrat rezultate solide datorită rapidității și flexibilității cu care am acționat. În T1 2014, pe segmentul business-to-business, am înregistrat cele mai bune rezultate de până acum în ceea ce privește baza de clienți, respectiv veniturile. Toate aceste realizări demonstrează că suntem pe drumul cel bun pentru a ne îndeplini viziunea de a deveni operatorul complet numărul unu de pe piața din România”, a spus Nikolai Beckers, Chief Executive Officer Romtelecom și COSMOTE România (foto).

Romtelecom: Venituri totale mai mari cu 7,7% în T1 2014 vs. T1 2013; Numărul clienților TV a crescut cu 7,3% în T1 2014 vs. T1 2013; Veniturile din soluții de sisteme (proiecte IT&C) mai mari cu peste 200% în T1 2014 vs. T1 2013; EBITDA stabilă: 37,8 milioane euro în T1 2014.

Pentru T1 2014, Romtelecom a raportat indicatori financiari stabili și creșteri pentru segmentul soluțiilor IT&C, respectiv serviciile de televiziune și Internet. De asemenea, segmentul wholesale a continuat să înregistreze rate de creștere semnificative.

Serviciile de televiziune și-au menținut aceeași rată ascendentă de 7,3% în T1 2014 versus T1 2013 în ceea ce privește numărul abonaților, ajungând, la finalul lui T1 2014, la 1,37 milioane. Veniturile aferente au înregistrat tot o creștere de 7%. Numărul clienților broadband a continuat să crească cu 2,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 1,25 milioane, în timp ce penetrarea ca procent din numărul total al conexiunilor de voce a ajuns la 56,2%.

Romtelecom a raportat peste 4,84 milioane abonamente voce pentru T1 2014, în creștere cu 1% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Cea mai mare rată de creștere în ceea ce privește veniturile, de peste 200%, a fost înregistrată tot de sistemele de soluții. Proiecte mari IT&C destinate clienților companii de dimensiuni foarte mari au consolidat astfel poziția de lider a Romtelecom pe acest segment de piață.

COSMOTE România: Veniturile totale au crescut cu 9,2% în T1 2014 vs. T1 2013; EBITDA în creștere cu aproximativ 10% în T1 2014 vs. T1 2013; Baza de clienți business a crescut cu 26.5% în T1 2014 vs. T1 2013; ARPU (venitul mediu per utilizator) în creștere cu 8,6% în T1 2014 vs. T1 2013.

În T1 2014, COSMOTE România și-a continuat cursul ascendent, consolidându-și poziția pe piață și înregistrând creșteri pe cei mai importanți indicatori. Mai mult, compania a reușit să își sporească numărul de clienți business cu un procent remarcabil de 26,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, ca rezultat al ofertelor dedicate utilizatorilor persoane juridice. Veniturile B2B au crescut cu 15% în T1 2014 versus T1 2013.

Baza totală de clienți (inclusiv Zapp) s-a menținut la aproximativ 6 milioane la finalul lunii martie 2014, din care 26,6% abonați, în creștere cu 1,72 puncte procentuale în T1 2014 față de aceeași perioadă a anului trecut, datorită ofertelor atractive adresate segmentului rezidențial.

COSMOTE România și-a crescut considerabil baza de clienți 3G cu 49% față de T1 2013. De asemenea, vânzările pentru telefoanele de tip smartphone au înregistrat o creștere extraordinară de 74% în T1 2014 comparativ cu aceeași perioadă a anului 2013.

COSMOTE România oferă acoperire 4G pentru 90% din populația capitalei, alături de Otopeni, Bragadiru, Jilava, Valea Prahovei (stațiunile Sinaia, Bușteni, Predeal) și 13 reședințe de județ. Totodată, compania oferă o rețea de date 3G de înaltă calitate, cu viteze de descărcare de până la 43,2 Mbps în 267 de orașe și peste 4.800 de localități din România, acoperind aproximativ 72% din populație. În plus, clienții au viteze de până la 21,6 Mbps în HSPA+ în 307 orașe din țară. În total, serviciile 3G acoperă aproximativ 80% din populația României.

La finalul T1 2014, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicații mobile pentru aproximativ 15,5 milioane de clienți din Europa de Sud-Est.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *