Romtelecom și COSMOTE România au anunțat azi, 8 mai, rezultatele financiare pentru trimestrul unu din 2014, încheiat la 31 martie 2014, conform indicatorilor de performanță raportați de către OTE Group.
“Rezultatele financiare pentru T1 2014 ale ambelor companii reflectă primele efecte ale strategiei pentru acest an. Mai precis, pentru zona de fix, compania s-a concentrat pe creșterea gradului de penetrare a serviciilor TV. Aceasta se reflectă în creșterea constantă a numărului de clienți: 7,3% în T1 2014 versus T1 2013. Pe segmentul business, soluțiile la cheie pentru companiile mari au reprezentat o sursă importantă a veniturilor Romtelecom. Pe segmentul mobil, am înregistrat rezultate solide datorită rapidității și flexibilității cu care am acționat. În T1 2014, pe segmentul business-to-business, am înregistrat cele mai bune rezultate de până acum în ceea ce privește baza de clienți, respectiv veniturile. Toate aceste realizări demonstrează că suntem pe drumul cel bun pentru a ne îndeplini viziunea de a deveni operatorul complet numărul unu de pe piața din România”, a spus Nikolai Beckers, Chief Executive Officer Romtelecom și COSMOTE România (foto).
Romtelecom: Venituri totale mai mari cu 7,7% în T1 2014 vs. T1 2013; Numărul clienților TV a crescut cu 7,3% în T1 2014 vs. T1 2013; Veniturile din soluții de sisteme (proiecte IT&C) mai mari cu peste 200% în T1 2014 vs. T1 2013; EBITDA stabilă: 37,8 milioane euro în T1 2014.
Pentru T1 2014, Romtelecom a raportat indicatori financiari stabili și creșteri pentru segmentul soluțiilor IT&C, respectiv serviciile de televiziune și Internet. De asemenea, segmentul wholesale a continuat să înregistreze rate de creștere semnificative.
Serviciile de televiziune și-au menținut aceeași rată ascendentă de 7,3% în T1 2014 versus T1 2013 în ceea ce privește numărul abonaților, ajungând, la finalul lui T1 2014, la 1,37 milioane. Veniturile aferente au înregistrat tot o creștere de 7%. Numărul clienților broadband a continuat să crească cu 2,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 1,25 milioane, în timp ce penetrarea ca procent din numărul total al conexiunilor de voce a ajuns la 56,2%.
Romtelecom a raportat peste 4,84 milioane abonamente voce pentru T1 2014, în creștere cu 1% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cea mai mare rată de creștere în ceea ce privește veniturile, de peste 200%, a fost înregistrată tot de sistemele de soluții. Proiecte mari IT&C destinate clienților companii de dimensiuni foarte mari au consolidat astfel poziția de lider a Romtelecom pe acest segment de piață.
COSMOTE România: Veniturile totale au crescut cu 9,2% în T1 2014 vs. T1 2013; EBITDA în creștere cu aproximativ 10% în T1 2014 vs. T1 2013; Baza de clienți business a crescut cu 26.5% în T1 2014 vs. T1 2013; ARPU (venitul mediu per utilizator) în creștere cu 8,6% în T1 2014 vs. T1 2013.
În T1 2014, COSMOTE România și-a continuat cursul ascendent, consolidându-și poziția pe piață și înregistrând creșteri pe cei mai importanți indicatori. Mai mult, compania a reușit să își sporească numărul de clienți business cu un procent remarcabil de 26,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, ca rezultat al ofertelor dedicate utilizatorilor persoane juridice. Veniturile B2B au crescut cu 15% în T1 2014 versus T1 2013.
Baza totală de clienți (inclusiv Zapp) s-a menținut la aproximativ 6 milioane la finalul lunii martie 2014, din care 26,6% abonați, în creștere cu 1,72 puncte procentuale în T1 2014 față de aceeași perioadă a anului trecut, datorită ofertelor atractive adresate segmentului rezidențial.
COSMOTE România și-a crescut considerabil baza de clienți 3G cu 49% față de T1 2013. De asemenea, vânzările pentru telefoanele de tip smartphone au înregistrat o creștere extraordinară de 74% în T1 2014 comparativ cu aceeași perioadă a anului 2013.
COSMOTE România oferă acoperire 4G pentru 90% din populația capitalei, alături de Otopeni, Bragadiru, Jilava, Valea Prahovei (stațiunile Sinaia, Bușteni, Predeal) și 13 reședințe de județ. Totodată, compania oferă o rețea de date 3G de înaltă calitate, cu viteze de descărcare de până la 43,2 Mbps în 267 de orașe și peste 4.800 de localități din România, acoperind aproximativ 72% din populație. În plus, clienții au viteze de până la 21,6 Mbps în HSPA+ în 307 orașe din țară. În total, serviciile 3G acoperă aproximativ 80% din populația României.
La finalul T1 2014, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicații mobile pentru aproximativ 15,5 milioane de clienți din Europa de Sud-Est.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.