Revista Biz a lansat vineri, 9 iunie, a noua ediţie a Top Social Brands, clasamentul brandurilor cu cea mai puternică prezenţă în social media, top în care Samsung ocupă locul I.
Topul reuneşte 75 de branduri care integrează cele mai de impact strategii şi cele mai eficiente canale de comunicare ale momentului. Studiul Top Social Brands 2017 este rezultatul unei analize complexe a activităţilor desfăşurate de brandurile active în social media, în intervalul 30 aprilie 2016 – 30 aprilie 2017.
Samsung, locul I (POZIȚIE 2016: 4)
Prin activitatea de social media, a urmărit creșterea aprecierii față de brand și dezvoltarea sentimentului de mândrie pentru posesorii de Samsung. Până în 2016, a deținut Blogul lui Sam, iar anul acesta urmează relansarea unei noi platforme – Descoperă Samsung. Campanii: #PeRomaneste, #GalaxyS7CityWalk, teasing Lansare Galaxy S8, Edupedia.
Cu peste 1,2 milioane de useri , pagina de Facebook concentrează informații corporate și despre produse din toate categoriile, campanii și evenimente Samsung. Are cont pe LinkedIn, YouTube (cu conținut global, cât și local), Instagram.
A transmis live de la Summerwell pe Snapchat, o altă activare pe acest canal a fost concursul #Snapfie, care provoca audiența de pe Facebook și Instagram să posteze selfie-uri filtrate în Snapchat. Aproximativ 30% din bugetul de digital media din campaniile Samsung este direcționat către platformele de social media.
2 operatori de telefonie mobilă din România sunt prezenți pe primele 10 locuri ale clasamentului brandurilor cu cea mai puternică prezenţă în social media, după cum urmează:
Vodafone – Locul 4 (POZIȚIE 2016: 2) – A derulat numeroase campanii pe bloguri și videobloguri. Pagina de Facebook Vodafone Ro are cea mai mare rată de engagement în comparație cu principalii competitori, conform FaceBrands Pro. Alte două pagini de Facebook: Emojionează (din aprilie 2016) și România Nedescoperită (din octombrie 2016). Aplicații Facebook: Future Chatbot – un instrument online interactiv cu care utilizatorii de Facebook pot dialoga pe teme de tehnologie. Cont de Twitter (Vodafonebuzz), LinkedIn (Vodafone România și Vodafone Shared Services România), YouTube (Vodafonebuzz), Instagram (Vodafone.România – lansat în aprilie 2017 – și Emojionează). În cadrul campaniei „Bye-bye depărtare la Cartelă” a fost lansată Romoji – prima aplicație de stickere emoji cu specific românesc. Este partener fondator al Webstock, cel mai mare eveniment de social media din România.
Orange – Locul 8 (POZIȚIE 2016: 6) – Pagina de Facebook a Orange reunește informații despre produsele și serviciile brandului, evenimentele pe care le organizează sau la care participă, campaniile aflate în derulare. Contul oficial de Twitter se numește Orange România și a fost lansat în martie 2014, pentru întrebări legate de serviciile și produsele Orange clienții companiei pot apela la @Orange Help, iar pentru zona de cariere există @orangejobs_ro. Canalul de YouTube al Orange Romånia, lansat în 2007, în prezent, cu peste 37.000 de abonați, este locul unde se găsesc toate spoturile publicitare ale brandului, tutoriale, filmări de la evenimente sau making of-uri. Are cont de Instagram (orangeromania).
Companii din industria IT&C, din tehnologie şi e-commerce, din România, prezente în Top Social Brands 2017:
Samsung – Locul I (POZIȚIE 2016: 4)
Vodafone – Locul 4 (POZIȚIE 2016: 2)
Huawei – Locul 6 (POZIȚIE 2016: –)
Orange – Locul 8 (POZIȚIE 2016: 6)
Bitdefender – Locul 10 (POZIȚIE 2016: 15)
Fashion Days – Locul 12 (POZIȚIE 2016: –)
Telekom – Locul 15 (POZIȚIE 2016: 14)
Lenovo – Locul 17 (POZIȚIE 2016: 44)
eMag – Locul 18 (POZIȚIE 2016: 17)
Flanco – Locul 23 (POZIȚIE 2016: 35)
Canon – Locul 28 (POZIȚIE 2016: –)
F64 – Locul 32 (POZIȚIE 2016: –)
Elefant – Locul 42 (POZIȚIE 2016: –)
Philips – Locul 44 (POZIȚIE 2016: –)
HP – Locul 57 (POZIȚIE 2016: 16)
Rowenta – Locul 65 (POZIȚIE 2016: –)
Primele 10 locuri în Top Social Brands 2017
În analizarea brandurilor au fost luate în calcul toate tipurile de activități care pot fi desfășurate pentru promovarea în social media: blog de companie / de brand; campanii pe bloguri / cu videobloggeri; pagina de Facebook; aplicații Facebook; cont de Twitter; cont de companie pe LinkedIn; cont YouTube; cont Google+; cont Instagram; activități de brand (promovare, interacțiune, customer care) în noi rețele sociale (Snapchat, Periscope, WhatsApp); campanii de promovare sau endorsement pe paginile de Facebook ale unor celebrități; campanii de advertising (paid media) în rețele de socializare de nișă și aplicații mobile (Shazam, Instagram, Twitter, Foursquare, Flipboard); proiecte speciale video; alte conturi de social media (Pinterest, Flickr, Wikipedia, Snapchat, Tumblr etc) sau alte activități in afara celor menționate mai sus.
Top Social Brands 2017 a rezultat în urma ponderării rezultatelor înregistrate de branduri în două clasamente preliminare: topul ZeList (apariții și viewership) – (35%) și topul realizat de revista Biz pe baza chestionarelor completate de companii și a cercetării proprii asupra peisajului social media din România (65%).
Clasamentul celor 75 de branduri poate fi accesat pe acest site, iar studiul poate fi citit integral şi în Revista Biz.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din Retail & FMCG – retailul alimentar şi din industria FMCG.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.
