Valoarea vânzărilor de pe piața bunurilor de folosință îndelungată din ultimul trimestru al anului a crescut cu aproape 11% față de T4 2012. Întregul an 2013 a crescut față de 2012 cu 7%, conform rezultatelor GfK TEMAX România.
Singurele două sectoare care au înregistrat scăderi în acest an au fost cele de imprimante și multifuncționale și piața foto. Celelalte au arătat creșteri, în special în T4. De exemplu, piața electronicelor a crescut la nivelul întregului an după trei trimestre de descreștere consecutivă. Valoarea vânzărilor de pe acest segment în T4 2013 a fost mai mare cu aproape 8% față de T4 2012.
România
La nivelul întregului an 2013, din punct de vedere valoric, pe piaţa de telecom s-a înregistrat o creștere de 17% datorată vânzărilor mari de smartphone-uri. Piața de telefoane mobile a înregistrat o descreștere de două cifre.
Vânzările din 2013 de electrocasnice mici au cumulat o valoare totală de 114 milioane de euro, cu mai bine de 9% peste 2012. Există în continuare optimism pentru creștere dat de tendința pozitivă pe care se află segmentele de aspiratoare, atât cele cu sac dar și cele fără, de aparate pentru preparat mâncarea: blendere și mixere de mână și de expresoarele cu capsule și fullautomate.
Piața electrocasnicelor mari în 2013 a însumat o valoare de 337 milioane de euro, cu mai mult de 5% peste performanța din 2012. Aproape toate categoriile și-au crescut valoarea vânzărilor și se remarcă trecerea către produse cu caracteristici superioare în ceea ce privește capacitatea, eficiența energetică și noile tehnologii și către electrocasnice incor-porabile.
Întregul sector IT a însumat în 2013 în jur de 455 milioane de euro și o creștere de aproape 4% față de 2012.
La nivel total, în 2013 piaţa de imprimante şi multifuncţionale a însumat 31 milioane de euro (o scădere de 2% față de 2012).
Vânzările de camere foto digitale au scăzut cu 13% în 2013 comparativ cu 2012. În timp ce vânzările de DSLR-uri, care reprezintă jumătate din valoarea de pe piață, au rămas aproape constante față de T4 2012, vânzările de camere foto compacte au scăzut cu 26%.
GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 390,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări.