Pentru prima dată în istoria reţelei de socializare Facebook, veniturile au depăşit un miliard de dolari în trimestrul patru din 2015, în timp ce numărul de utilizatori a ajuns la 1,59 miliarde, în creştere cu 14% faţă de perioada similară din 2014.
Numărul utilizatorilor care au accesat serviciile Facebook de pe smartphone-uri sau alte dispozitive mobile cel puţin odată pe lună a crescut în perioada octombrie – decembrie 2015 cu 21%, la 1,44 miliarde.
Veniturile companiei americane au urcat în ultimele trei luni din 2015 cu 52%, la 5,84 miliarde de dolari.
„2015 a fost un an important pentru Facebook. Comunitatea noastră a continuat să crească şi afacerea noastră este înfloritoare”, a afirmat şeful şi fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg.
În trimestrul patru din 2015, profitul net al Facebook a urcat la 1,56 miliarde de dolari, de la 701 milioane de dolari în perioada similară din 2014.
Laptopurile Asus, perfecte pentru multitasking si divertisment
Veniturile din publicitate au înregistrat un avans de 56,8% în ultimele trei luni din 2015, la 5,64 miliarde de dolari, aproximativ 80% din aceste venituri provenind din publicitatea pe dispozitive mobile.
La Bursa de la New York, acţiunile companiei au urcat cu 8,7%, pe fondul rezultatelor peste aşteptări.
Veniturile Facebook în 2015 au crescut cu 44%, la 17,9 miliarde de dolari, în timp ce profitul net a urcat la 3,7 miliarde de dolari, faţă de 2,94 miliarde de dolari în 2014.
O persoană din şapte din întreaga lume utilizează WhatsApp în fiecare lună
Populara aplicaţie de mesagerie pentru telefonul mobil WhatsApp a anunţat că a depăşit pragul simbolic de un miliard de utilizatori, ceea ce înseamnă că şi-a dublat audienţa de la preluarea de către Facebook la începutul lui 2014.
„Începând de astăzi un miliard de persoane utilizează WhatsApp. Aproape o persoană din şapte din întreaga lume utilizează WhatsApp în fiecare lună pentru a rămâne în contact cu cei apropiaţi, cu prietenii şi cu familia”, a informat grupul într-un mesaj publicat pe blogul său oficial.
Prioritatea anunţată de fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, atunci când a preluat WhatsApp, în ceea ce a fost cea mai mare achiziţie derulată de reţeaua de socializare, a fost creşterea numărului de utilizatori. Înainte de a fi preluată de Facebook, WhatsApp avea 450 de milioane de utilizatori lunari activi şi realiza vânzări anuale de doar 10,8 milioane de dolari, majoritatea generate graţie abonamentului anual de 0,99 dolari. Luna trecută, însă, Facebook a informat că va renunţa la abonamentul anual de un dolar iar WhatsApp va deveni un serviciu gratuit.
În 2014, Facebook a acceptat să plătească peste 19 miliarde de dolari pentru a prelua WhatsApp, un preţ şocant la acea dată având în vedere faptul că era vorba de o companie tânără şi de dimensiuni reduse la acea dată. Tranzacţia s-a încheiat anul trecut, iar în final Facebook a plătit un preţ de aproximativ 22 de miliarde de dolari din cauza evoluţiei acţiunilor WhatsApp.
Sursa: Agerpres.ro
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.