Euromonitor: 5 tendințe pentru industria electrocasnicelor mici în anul 2023

În anul 2022, industria electrocasnicelor mici a scăzut, din cauza faptului că vânzările au revenit la normal după ce, în perioada pandemică, respectiv în perioada 2020-2021, vânzările au atins cele mai înalte rezultate, conform Euromonitor. 

euromonitor

Cele mai afectate au fost produsele de bază din pandemie, precum electrocasnicele de bucătărie și categoriile legate de igienă, respectiv aspiratoarele și purificatoarele de aer. Scăderea vânzărilor poate fi atribuită și zonei Asia Pacific, din cauza închiderilor legate de COVID din China. Inflația și ceilalți factori ai săi, precum creșterea prețurilor materiilor prime sau fabricarea și distribuția, au afectat prețul electrocasnicelor mici, dar într-o măsură mai mică decât în cazul electrocasnicelor mari. Electrocasnicele mici au, în general, o elasticitate mai mare a prețului din cauza faptului că sunt considerate produse disponibile oricând, iar pe consumatori nu îi deranjează să schimbe sau să amâne achizițiile ce țin de acestea atunci când cheltuielile lor de consum sunt mari.

Este posibil ca în anul 2023 vânzările să crească, deoarece consumatorii s-ar putea să vrea să înlocuiască electrocasnicele cumpărate în timpul pandemiei, datorită schimbărilor stilului de viață. Cei mai mulți consumatori au continuat să lucreze hibrid și au prioritizat achizițiile pentru casă. Totuși, este posibil ca inflația să împiedice o redresare completă, deoarece, în anumite regiuni, consumatorii au început să respingă cheltuielile pe care le pot face oricând. Totuși, este posibil ca electrocasnicele mici să beneficieze de o medie scăzută a prețurilor, contribuind la creșterea vânzărilor în volum, în ciuda preocupărilor tot mai mari privind cheltuielile prudente ale consumatorilor.

euromonitor

Euromonitor International se așteaptă ca următoarele tendințe să aibă un impact semnificativ asupra industriei:

Inteligența artificială și automatizarea

Electrocasnicele mici au rămas în urma electrocasnicelor mari în ceea ce privește adoptarea noilor tehnologii, în special a inteligenței artificiale și a automatizării, dar acest lucru începe să se schimbe. Produsele, precum aspiratoarele, produsele de tratare a aerului, periuțele de dinți electrice, sunt primele în ceea ce privește inovația tehnologică. Aspiratoarele, în special, sunt pionieri ai adoptării funcțiilor bazate pe inteligență artificială, precum LIDAR (detectarea luminii și distanțarea) pentru evitarea în avans a obiectelor.

În rândul profesioniștilor din industrie, tehnologiile ca inteligența artificială și robotizarea/automatizarea sunt factori importanți pentru afaceri. Conectivitatea și, în special, IoT (Internet of Things) sunt printre tehnologiile de top din industrie.

Spațiul și multifuncționalitatea

Urbanizarea și scăderea mărimii locuințelor și a gospodăriilor sunt foarte importante când vine vorba de salvarea spațiilor și versatilitate. Comoditatea versatilității și restrângerea spațiilor de locuit se pot obsreva prin creșterea popularității produselor, precum mop 2-în-1 și aspiratoare, purificatoare de aer multifuncționale, aparate multicooker în detrimentul aparatelor de gătit orez sau procesoarelor de bucătărie.

Purificatoarele de aer multifuncționale au avut o creștere impresionantă, iar popularitatea lor este susținută de pandemie și de conștientizarea crescută pentru calitatea aerului. Unele companii au început să ofere produse multifuncționale și purificatoare de aer incorporate în alte produse pentru casă, precum mobilă.

Sănătate și stil de viață sănătos

Pandemia a reprezentat un catalizator pentru consumatori pentru a se concentra mai mult pe sănătate. În cazul electrocasnicelor mici, concentrarea pe sănătate continuă să aibă un impact asupra alegerilor consumatorului. Electrocasnicele mici care se bazează pe funcționalități pentru sănătate, proprietăți împotriva microbilor sau curățarea aerului, precum air fryer, purificatoare de aer și aspiratoare, beneficiază de vânzări crescute.

Serviciile și ecosistemele

Ecosistemele și parteneriatele care fac mai mult decât să ofere un produs și care oferă mai multe servicii și produse, sunt mai des întânite în cazul electrocasnicelor mari, însă electrocasnicele mici oferă o oportunitate. Vedem o creștere netă a parteneriatelor dintre furnizori de rețete și producători, deoarece mulți au văzut beneficiile comune pentru creșterea vânzărilor și pentru dezvoltarea bucătăriilor inteligente.

Premiumizarea experiențelor pentru locuințe

În ciuda crizei costurilor de trai, consumatorii doresc să cheltuiască bani pe produse premium, dacă văd că acestea le oferă ceva personalizat și o experiență premium. De la abilitatea de a alege design-uri unice, la a avea diferite accesorii care îndeplinesc anumite nevoi, cum ar fi aspiratoarele pentru persoanele care au animale de companie sau aparatele de păr care sunt dezvoltate pentru fiecare tip de păr, industria electrocasnicelor mici oferă multe oportunități pentru branduri pentru capitalizarea acestei tendințe.


Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele Electronice, Electrocasnice, IT&C și Multimedia.

Abonaţi-vă la newsletter aici: www.electroretail.ro/newsletter

Publicația ElectroRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Un comentariu la „Euromonitor: 5 tendințe pentru industria electrocasnicelor mici în anul 2023”

  1. Marele avantaj este ca pandemia si inchiderea in casa din cauza pandemiei au accelerat tendintele digitale si tehnologice in industria electrocasnicelor mici care ar fi putut ramane in urma. Prin urmare, pe langa incercarea de a se incadra in cerintele cheltuiei, tendintele digitale, tehnologice si de sanatate sunt tendintele care vor ramane.

    Salut! Sanatatea si stilul de viata sanatos au devenit foarte importante in ultimii ani, iar aceasta pandemie a adus cu ea si mai multe schimbari in acest sens.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *