PayU GPO România, liderul pieței locale de plăți online, estimează că valoarea pieței de e-Commerce (produse și servicii comandate online) se va situa în jurul a 11,5 miliarde de euro în 2024. Creșterea estimată pentru 2024 atât din calculele proprii, cât și din datele raportate de McKinsey și Statista, se situează la ~16% față de anul recent încheiat, cu un avans de aproximativ 30% pe segmentul de servicii.
“Prognoza de creștere pentru 2024 poate fi susținută de comercianți prin optimizarea unor aspecte precum oferirea unei experiențe omnichannel prin aplicațiile mobile proprii, dar și prin integrarea unor tehnologii precum RPA și AI atât pentru a asigura o experiență personalizată consumatorilor, cât și pentru a lua decizii bune și rapide de business. Mai mult, aceste soluții îi vor ajuta să atingă eficiența operațională, adică procese scalabile cu soluții automate încorporate pentru livrare rapidă, asistență pentru clienți etc.”, consideră Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România.
Procesul de plată – unul dintre pilonii importanți pentru creșterea veniturilor
Potrivit previziunilor PayU, în 2024 procesul de plată va reprezenta, în continuare, unul din pilonii importanți în ceea ce privește creșterea veniturilor pentru comercianții din online. Deși plata cu cardul – și în special plățile cu cardul salvat (Google Pay, Apple Pay și alte portofele digitale) – își vor menține creșterea constantă de 15%-20%, anul acesta vom asista cu siguranță la folosirea în e-Commerce a opțiunilor de plată Account-to-Account, cum sunt Open Banking sau Instant Payments. Totodată, opțiunile de plată în rate, de tipul BNPL și Slice, vor avea un grad de penetrare din ce în ce mai mare în mediul online datorită conceptului de rate online, direct pe cardul de debit, cu reținerea ulterioară a ratelor, deoarece sunt percepute de consumatori ca fiind simple și facile atât ca metode de plată, cât și ca gestionare a resurselor financiare.
“Le recomandăm comercianților să aibă un proces de check-out cât mai simplu, termeni și condiții cât mai clare privind livrarea, returul, rambursarea și metodele de plată listate pe prima pagină. Evident, ar trebui să ofere metode de plată care să-i ajute la creșterea ratei de conversie, precum plata cu cardul salvat în prealabil și plata în rate, deoarece aceasta din urmă poate genera venituri cu până la 30% mai mari și are o valoare medie de 3 ori mai mare decât plata realizată integral”, a subliniat Country Managerul PayU GPO România.
Retrospectiva anului 2023 în e-Commerce-ul local
Anul trecut , piața locală de e-Commerce s-a situat la 9,8 miliarde euro potrivit McKinsey, din care ~65% au reprezentat produsele / bunurile și ~35% serviciile.
În zona de bunuri, cele mai căutate în online au fost IT&home (65% din total), îmbrăcăminte (23%), produse alimentare (6%), însă verticalele cu cele mai mari creșteri în tranzacții au fost fashion și beauty, mâncare comandată și produse alimentare. În zona de servicii, cele mai multe achiziții online s-au făcut în transport, inclusiv servicii de livrare (80%) și pachete turistice (14%), dar cele mai mari creșteri s-au înregistrat pe verticalele de divertisment și pachete turistice.
România s-a situat, în 2023, pe locul al treilea în e-Commerce-ul din Europe Centrală și de Est, după Polonia (cu o piață estimată la 27.8 miliarde USD în 2023) și Cehia (13 miliarde USD în 2023), dar cu mult înainte de Ungaria și Bulgaria, care au însumat 6 miliarde USD. Piața locală de comerț online reprezintă 11% din total retail, în timp ce în Polonia aceasta este de 7%, în Cehia de 14%, în Ungaria de 10% și în Bulgaria de 7%. Astfel, având în vedere ritmul de creștere economică a României, aceasta are șansa de a deveni al doilea operator din regiune în industria de e-Commerce, într-un viitor foarte apropiat.
PayU GPO România
PayU GPO România este lider de servicii de plată online și parte a business-ului global PayU GPO, care deservește comercianți din peste 50 de țări și îi sprijină cu expertiza sa locală în domeniul plăților.
PayU GPO România le furnizează comercianților locali multiple soluții de plată online și acces facil la piețe internaționale din Europa, America Latină, Africa și Orientul Mijlociu prin servicii financiare transfrontaliere.
PayU GPO România a contribuit la dezvoltarea comerțului electronic din România prin integrările cu băncile și instituțiile financiare, furnizarea metodelor de plată locale și cu reconciliere centralizată, analizele, raportările și discuțiile cu factorii decizionali implicați în procesul de tranzacționare: bănci, instituții financiare, emițători de carduri, autorități și comercianți.
PayU GPO România a impulsionat evoluția e-Commerce-ului local prin lansarea unor soluții inovatoare în beneficiul comercianților și cumpărătorilor online, cele mai cunoscute fiind plata cu un singur click (Paybyclick), plățile recurente (Payontime), plățile cu carduri în rate, Fast Refund / Instant Money Back, Google Pay și Apple Pay, Multicurrency Pricing, credite 100% online de tip BNPL (Buy Now, Pay Later) sau Slice, marketplace și transferuri instant pe baza tehnologiilor Visa Direct și MoneySend.
PayU GPO România lucrează cu parteneri precum Allianztiriac.ro, Altex.ro, Elefant.ro, eMAG.ro, F64, FashionDays.ro, Flanco.ro, Jysk.ro, NNdirect.ro, Olx.ro, Orange.ro, Pcgarage.ro, tazz.ro, tbibank.ro, Telekom.ro, Vodafone.ro și alții.
Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele Electronice, Electrocasnice, IT&C și Multimedia.
Abonaţi-vă la newsletter aici: www.electroretail.ro/newsletter
Publicația ElectroRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
