Deși este mică din punct de vedere georgrafic, comparativ cu alte continente, Europa este una dintre cele mai importante zone economice din lume. Renumită de-a lungul timpului pentru industriile puternice de fabricație – auto, chimice sau electronice printre altele – Europa a devenit și un lider al economiei digitale globale. Piața de eCommerce a devenit un sector economic cheie în cele mai multe țări din Europa, cu aproximativ 523 milioane de consumatori activi în 2022, potrivit Raportului ecommerceDB „eCommerce în Europa”. Tendința pentru eCommerce-ul european este în creștere, din nou. Începând cu anul 2023, este prevăzută o creștere puternică de 30% în fiecare an, potrivit aceluiași raport.
În timp ce principalele piețe cu economii puternice ale Europei, cum ar fi Norvegia, Marea Britanie, Germania sau Olanda, au deja rate de penetrare a eCommerce de aproximativ 80% și chiar mai mari de atât, există încă foarte mult potențial care ar putea fi folosit în piețele cu economii mai mici din Sud și Est, cum ar fi Grecia, Portugalia sau Polonia. În medie, 62% dintre consumatorii din Europa au folosit canalele de cumpărare online în 2022.
Dar cum arată piața de eCommerce a Europei în ceea ce privește veniturile?
Venit total din eCommerce la nivelul Europei
În 2022, Europa a generat un venit total din eCommerce de 634 miliarde de dolari – iar 2022 a fost unul dintre cei mai grei ani pentru comerțul online din Europa. După anii pandemici, veniturile comerțului online din Europa au scăzut cu -7% față de 2021, când însumau 684 miliarde de dolari. Totuși, dacă am privi Europa ca o singură țară, ar fi a treia cea mai mare din lume în ceea ce privește veniturile din eCommerce. Doar China și Statele Unite ale Americii realizează mai mult în eCommerce în prezent.
Iar tendința pentru eCommerce-ul european este în creștere, din nou. Începând cu anul 2023, este prevăzută o creștere puternică de 30% în fiecare an. Astfel, pentru fiecare an, până în anul 2026, este așteptată o creștere, rezultând un volum total al pieței de comerț online mai mare de 1.1 trilioane de dolari până în 2026. Această evoluție cuprinde o rată de creștere anuală de 12% între anii 2022 și 2026.
Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele Electronice, Electrocasnice, IT&C și Multimedia.
Abonaţi-vă la newsletter aici: www.electroretail.ro/newsletter
Publicația ElectroRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.
