În perioada 4 – 6 noiembrie, a avut loc a doua ediţie a conferinţei retailArena – Innovation în Retail, un eveniment dedicat comerţului tradiţional şi online, structurat pe trei zile distincte, reunite in jurul unei idei centrale: amprenta digitalului in magazin, produs si extindere.
Revista retail-FMCG.ro a fost partener media al evenimentului retailArena – Innovation in Retail organizat de către Wall-Sreet.
După punctarea principalelor concluzii ale celor trei zile de conferinţă, subiectul Black Friday, un eveniment care se apropie şi în centru căruia stau reduceri substanţiale la produse din toate categoriile, merita tratat separat.
Marii retaileri online şi companiile de curierat şi-au pregătit deja “armele” pentru sfârşitul acestei luni, când va debuta a patra ediţie a campaniei Black Friday, privită deja drept un “eveniment social”.
Pregătirile pentru campania din acest an de Black Friday au început încă din vară. “Black Friday a devenit un eveniment social, sunt foarte mulţi care vor să aparţinăacestei comunităţi. Ajută foarte mult la accelerarea unei mase către un anumit lucru. Dacă nu cumperi de Black Friday, te simţi în afara găştii”, a punctat Daniel Nicolescu, CEO PayU South East Europen, în cadrul conferinţei retailArena.
În acest sens, eforturile curierilor şi marilor retaileri online se îndreaptă în aceeaşi direcţie: vânzări duble faţă de anul anterior. “Ne aşteptăm în acest an la volume de două ori mai mari decât anul trecut. Am suplimentat flota de maşini, avem acum 20 de tiruri. Flota a crescut cu 15-20% faţă de anul trecut, acelaşi lucru s-a întâmplat şi la nivel de personal”, a precizat şi Nadir Bălăşel, director adjunct Fan Courier, cel mai mare jucător de pe piaţa de curierat.
Cel mai mare magazin online din România, eMag, va organiza anul acesta Black Friday pe 21 noiembrie, pregătind o nouă premieră, după ce în 2014 au vândut pentru prima oară pe piaţă locală automobile în această campanie.
“Când ai pregătit totul e firesc să vrei să vinzi mai mult. Vom veni cu lucruri noi. Anul acesta va fi o bătălie pe buzunarul românilor. Vorbim de a patra ediţie, oamenii aşteaptă Black Friday, este o competiţie”, afirmă Violeta Luca, vicepreşedinte şi director executiv eMag.
Compania estimează vânzări mai mari cu 50% faţă de anul trecut pe fondul dublării numărului de produse. “Doar de Halloween am generat dublul vânzărilor faţă de anul trecut. Suntem o destinaţie de shopping, numărul de produse este dublu faţă de anul trecut. O creştere de 3 cifre este în acest context un lucru posibil”, a adăugat Violeta Luca.
Însă, aceasta a precizat că mai important decât vânzările înregistrate în această perioadă este ca magazinul online să aibă retenţie, să realizeze livrarea în condiţii optime, astfel există riscul demonetizării acestui fenomen în care toată lumea investeşte masiv.
“Noi românii o facem mai bine decât americanii, unde Black Friday este mai mult o lichidare de stocuri, noi în oferta includem produse din gama curentă”, a adăugat Violeta Luca, subliniind faptul că valoarea coşului de cumpărături creşte în medie cu 20% în campania Black Friday.
La rândul sau, Dorin Boerescu, CEO al 2Parale, unul dintre principalii jucători de pe piaţă de afiliere, susţine că volumul înregistrat în Black Friday anul trecut a crescut de 18 ori faţă de o zi obişnuită.
“Avem cam 10 milioane de utilizatori online în România, dintre care 3 milioane de consumatori. Avem un potenţial în continuare pe acest segment, există apetenţa de cumpărare, ideea este să îi identifici corect pe cei care ţi se potrivesc. Estimăm că anul acesta 150 de magazine din reţeaua noastră vor participa la Black Friday”, a precizat Boerescu.
În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.
Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.