Un nou record: românii au plătit online peste 245 de milioane de lei pentru produsele preferate de Black Weekend

În weekendul reducerilor (15 – 17 noiembrie), românii au cumpărat și plătit online de peste 245 de milioane de lei, în creștere cu 24% în comparație cu 2018.

telekom comerțul online telefonie smartphoneLuând în considerare atât comenzile plătite online, cât și cele cu numerar la livrare, românii au cheltuit peste 1,2 miliarde de lei, conform PayU România.

În sistemul PayU România au fost generate 499.632 de tranzacții, în creștere cu 33% față de anul trecut. Aproximativ 80% din această sumă, respectiv peste 198 de milioane de lei, s-a înregistrat în ziua de vineri, 15 noiembrie.

„În acest an, numai pe data de 15 noiembrie, românii au cheltuit online cât în toate cele trei zile de Black Weekend de anul trecut. Numărul tranzacțiilor a atins aproape jumătate de milion, demonstrând atât interesul românilor pentru Black Friday, cât și încrederea în plățile online”, a declarat Marius Costin, Country Manager PayU România.

Minutul de aur a stabilit un nou record în materie de plăți online: în intervalul 7:27-7:28 s-au înregistrat 2.140 de plăți online, aproape dublu față de anul trecut.

Produsele preferate rămân cele din categoria IT&C: electronice și electrocanisce

Topul cumpărăturilor online rămâne și anul acesta dominat de produsele IT&C, urmate de produse din categoria eTail și servicii.

Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 484 de lei, cu 18% mai mică decât anul trecut, în timp ce coșul mediu de cumpărături în rate a crescut cu 5% și a ajuns la 974 de lei. Peste 37% din totalul volumelor au fost achitate cu un card în rate fără dobândă.

„Scăderea valorii medii a coșului de cumpărături este o consecință normală a dezvoltării pieței de e-commerce și a maturizării evenimentului Black Friday. Acest lucru înseamnă că românii au încredere să comande și să plătească online utilizând un card în rate fără dobândă. Aceștia aleg din ce în ce mai multe tipuri de produse, chiar și cele cu o valoare mai mică”, a adăugat Marius Costin.

39% din valoarea totală a tranzacțiilor a fost plătită cu un singur click, în creștere cu 16% 

Românii și-au salvat datele cardului pe website sau în aplicația pusă la dispoziție de magazinele online pentru a se asigura că obțin rapid produsul dorit, apăsând instant butonul ,,plătește”. 39% din totalul volumelor, mai exact peste 95 de milioane de lei, au fost plătite cu un singur click. 28% din numărul total de tranzacții din tot wekeendul a fost plătit cu un singur click, în creștere cu 25% față de anul anterior.

Valoarea medie a coșului de cumpărături în acest caz a fost de 674 de lei.

Topul tranzacțiilor online din weekendul reducerilor:

  • Cea mai mare tranzacție online a fost de 57.949 lei, coșul de cumpărături conținând produse IT&C
  • Pe locul al doilea se află o tranzacție de peste 47.000 lei 
  • Pe locul al treilea se află o tranzacție de 34.511 lei 

Peste 21 de milioane de lei au fost cheltuiți utilizând un card emis într-o țară străină

În platforma PayU România, aproximativ 10% din numărul total de plăți online realizate de Black Weekend sunt tranzacții realizate cu un card emis într-o altă țară, în creștere cu 71%.

„Se cumpără în România din toate colțurile lumii și din ce în ce mai mulți români își extind aria de căutare a produselor preferate pe site-uri din afara granițelor țării. Acest lucru ar trebui să indice clar magazinelor online locale că a venit momentul să își extindă afacerea și în alte piețe. PayU face pași puternici în acest sens, oferind comercianților posibilitatea extinderii transfrontaliere prin intermediul platformei noastre PayU HUB. Comercianții români pot accesa astfel piețe emergente în care comerțul electronic crește exponențial, chiar și cu 20% pe an. Extinderea transfrontalieră ajută și atragerea unei noi categorii de clienți și chiar a viitorilor clienți, 90% din populația globală sub 30 de ani trăind în piețe emergente. Veniturile cresc automat și businessul se dezvoltă”, a încheiat Marius Costin, Country Manager PayU România.

Topul primelor 6 țări după numărul de plăți online înregistrat în platforma PayU este: 

  • Marea Britanie – 6.8% 
  • Ungaria – 3.7%
  • SUA – 0.5%

PayU

PayU este un furnizor global de servicii de plată pentru companii. Compania este lider pe piețele din Europa Centrală și de Est și procesează tranzacții pentru comercianți precum: Allegro, AmRest, Avon, Blue Air, Makro, Orange, PKP Intercity, Play, Showroom.pl, TUi, Virgin Mobile.

În România, PayU lucrează cu parteneri precum Telekom, BlueAir, Paravion, eMag, Flanco, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Decathlon, Fashion Days și alții.

La nivel global, PayU Group operează în 18 țări pe patru continente pentru sute de mii de comercianți și este divizia fintech și de plăți online a Prosus, un grup global din domeniul online, deținut de Naspers, o companie multinațională originară din Africa de Sud, cu operațiuni în media și servicii online.

Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Ți-a plăcut acest articol? Recomandă-l și altora:
Vrei să primeşti noutăţile din electro-retail în fiecare dimineaţă pe email?
Alătură-te celor 474 cititori fideli!

Te afli aici: Prima pagină: » E-commerce » Un nou record: românii au plătit online peste 245 de milioane de lei pentru produsele preferate de Black Weekend
Explorează subiecte similare:

Spune-ți părerea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.