Studiu Digital Evolution: Tendințele de consum online ale utilizatorilor de internet

Studiul Digital Evolution: Connected Consumer Monitor, realizat de EXACT Business Solutions dezvăluie tendințele de consum online ale utilizatorilor de internet cu vârste între 18 și 65 de ani din mediul urban și rural.  

netopia payments

Studiul a evidențiat o anumită sezonalitate în anumite activități online, în special în ceea ce privește consumul de video streaming, achiziționarea de electronice online și achiziționarea de alimente și haine online.

Conform datelor, utilizatorii au tendința de a petrece mai mult timp vizionând conținut video online în lunile mai reci, cum ar fi noiembrie și ianuarie, și mai puțin în lunile mai calde, cum ar fi mai și iulie. Acest model se aplică și pentru achiziționarea de electronice online, cum ar fi aparatele electrocasnice, smartphone-urile și licențele de software, precum și pentru jocurile pentru PC / console și jocurile de societate.

Pe de altă parte, achiziționarea de produse alimentare și haine online are o incidență mai mare în lunile mai reci și mai mică în lunile mai calde. Acest model este valabil și pentru băuturile alcoolice și țigări, precum și pentru produsele cosmetice, parfumurile și îmbrăcămintea.

Studiul nostru arată  există o sezonalitate foarte clară în ceea ce priveçte anumite activități de consum online. Înțelegerea acestor modele poate ajuta companiile  îçi adapteze strategiile de marketing çi de vânzări în funcție de comportamentul de consum al utilizatorilor de internet”, a declarat Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions.

Ce se întâmplă cu Facebook?

În valul anterior al studiului, s-a constatat o scădere semnificativă a incidenței de utilizare a Facebook pentru prima dată în istoria studiului. În acest nou val, această tendință a rămas la aceeași valoare, mai scazuta, ca și înainte, indicând astfel o clară tendință descendentă care ar putea fi primul semn al detronării celei mai utilizate rețele sociale din lume. Vom urmări evoluția acestui trend în următoarele valuri ale studiului Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor.

Efectul multitasking-ului social media: o durată de atenție mai scurtă

Studiul a arătat o tendință interesantă și în ceea ce privește utilizarea aplicațiilor mobile. În ultimul val masurat al studiului, respondentii folosesc în medie 3.9 aplicații pe zi, comparativ cu primul val în care foloseau în medie 2.5 aplicații, cu toate că timpul mediu petrecut pe fiecare aplicație a scăzut de la 1.9 ore la 1.6 ore. Aceasta poate indica faptul că multitasking- ul în social media scurtează atenția noastră. În timp ce utilizatorii petrec mai puțin timp pe fiecare aplicație, ei tind să folosească mai multe aplicații în același timp, ceea ce poate duce la o experiență de utilizare fragmentată și la o scădere a concentrării pe orice aplicație în parte.


Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele Electronice, Electrocasnice, IT&C și Multimedia.

Abonaţi-vă la newsletter aici: www.electroretail.ro/newsletter

Publicația ElectroRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *