Google devine cel mai valoros brand global din lume

  • de

Conform rezultatelor BrandZ, Top 100 branduri globale, realizat de Millward Brown, Google devine cel mai valoros brand global din lume, cu o valoare de 159 miliarde $ si o crestere anuala de 40%.

Dupa ce timp de trei ani a ocupat primul loc, Apple coboara pe 2 datorita unei scaderi de 20% din valoarea brandului, la 148 miliarde $. In timp ce Apple ramane un brand performant de top, exista o perceptie din ce in ce mai raspandita ca nu isi mai actualizeaza tehnologia pentru consumatori, sustinuta si de lipsa lansarilor de produse cu adevarat noi. IBM ramane pe pozitia 3, cu o valoare a brandului de 108 miliarde $, ocupand insa primul loc intre brandurile care se adreseaza afacerilor (business to business)

Studiul BrandZ – Top 100 Cele Mai Valoroase Branduri Globale, comandat de WPP si realizat de Millward Brown Optimor, este acum la cel de-al noualea an. Este singurul clasament care foloseste perceptiile cumparatorilor actuali si potentiali ai brandurilor, impreuna cu date financiare pentru a calcula valoarea acestora.

Untitled

La nivel European, IKEA si Movistar sunt brandurile cu cea mai buna performanta in 2014. Retailerul suedez si-a crescut valoarea cu 61% la 19,4 miliarde $ in urma vanzarilor puternice din China, Rusia si Statele Unite, unde continua sa se extinda. Astfel IKEA a intrat pentru prima data in top 10 branduri in Europa. In acelasi timp a castigat si 24 de locuri in clasamentul global, ajungand pe pozitia 50.

Movistar, brandul companiei Telefonica a inregistrat o crestere de 56% la 20,8 miliarde $ si urca pe pozitia 46 in clasamentul global ca urmare a investitiilor in operatiunile sale din America Latina si cresterilor impresionante la nivelul incasarilor in Spania.

Gigantul in materie de software pentru companii, SAP, isi pastreaza pozitia numarul 1 in Europa cu o valoare de 36,4 miliarde $ si o crestere de 6%. Deutsche Telekom creste cu 20% la 28,8 miliarde $, devansand locul 2 de anul trecut – BMW in crestere cu 7% la 25,7 miliarde $. L’Oréal a urcat doua pozitii pana pe locul 5 cu o valoare de 23,4 miliarde$, usor deasupra brandului Zara care are o valoare de 23,1 miliarde $.

Valoarea totala a brandurilor din top 10 in Europa Continentala a crescut cu 19%, reflectand o revenire increderii pe pietele europene si o crestere a acestora la nivel global. In pofida cresterii din acest an, brandurile europene au pierdut teren in mod semnificativ in perioada crizei Euro.

2Untitled

“Clasamentul din acest an marcheaza sfarsitul recesiunii, cu o recuperare a valorii si o crestere reala pentru brandurile din top 100”, mentioneaza Nick Cooper, Managing Director la Millward Brown Optimor. El a mai afirmat ca “in timp ce Europa Continentala a beneficiat de aceasta recuperare (in special in cazul companiilor cu expunere puternica pe piata Statelor Unite), valorile din anul acesta arata cat de daunatoare a fost criza Euro si cea bancara pentru regiune. Brandurile europene au mult de lucrat penttru a reveni la performanta lor din 2008.”

Millward Brown, lider global in cercetarea de branding, media si comunicare, tocmai a semnat un acord pentru a achizitiona compania care a fost partenerul sau in Romania, Daedalus Consulting precum si filiala acesteia Visionwise Consulting. Prin aceasta achizitie Millward Brown va avea acces sporit la oportunitatile de crestere pe termen lung in Romania, avand totodata si o prezenta directa in toate pietele importante din Europa Centrala si de Est, incluzand si Rusia, Polonia, Ungaria si Cehia.

În fiecare dimineaţă puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din piaţa produselor electronice, electrocasnice, IT&C şi multimedia.

Abonaţi-vă la newsletterul zilnic gratuit.

Depositphotos
Etichete:

0 comentarii la „Google devine cel mai valoros brand global din lume”

  1. Pingback: Electro-Sinteza săptămânii 19 - 23 mai

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *