Transformarea digitală și-a recâștigat poziția de prioritate strategică principală pentru companiile din întreaga lume, iar revirimentul inițiativelor digitale este impulsionat în mare parte de progresele în inteligența artificială (AI), care remodelează atât operațiunile interne, cât și procesele orientate către clienți. Aceasta este una dintre concluziile cheie a celei de-a cincea ediții a studiului „CxO Priorities 2024”, realizat de Horváth, firmă globală de consultanță în management, cu 40 de ani de experiență și prezentă în România din 2005.
Intitulată „Rebalance your Organization towards a Digital, Deglobalized and Dynamic World” (Reechilibrați-vă organizația pentru o lume digitală, deglobalizată și dinamică), ediția din acest an a implicat interviuri cu peste 770 de executivi din circa 30 de țări, relevând câteva nevoi critice ale companiilor.
Nevoile critice ale companiilor
Între acestea, se numără, în primul rând, nevoia de a stabili modele operaționale structurate și de a dezvolta competențe esențiale în cadrul organizațiilor lor. Rezultatele studiului arată că, deși adoptarea AI se accelerează peste tot în lume, aproape jumătate dintre companii sunt încă în stadiile incipiente ale călătoriei lor în lumea AI, semnalând o oportunitate semnificativă pentru creștere și inovare.
Nu mai puțin de 59% dintre executivii chestionați de Horváth se așteaptă să atingă pragul de rentabilitate în privința investițiilor în AI în anul 2026, deși circa 50% dintre ei consideră companiile lor ca fiind de-abia în fazele inițiale ale adoptării inteligenței artificiale.
În al doilea rând, pentru a face față provocărilor actualului climat economic mondial, business-urile au nevoie de promovarea unor structuri organizaționale agile, definirea unor noi abordări de leadership, încurajarea unei culturi a inovației rapide și a adaptabilității continue, implementarea unei infrastructuri IT extrem de securizate și stabilirea unor lanțuri de aprovizionare robuste
În al treilea rând, companiile își dezvoltă structuri transnaționale, ceea ce înseamnă că generarea de valoare, inclusiv dezvoltarea de noi produse, se deplasează către piețele aflate în creștere. Factorii cheie care influențează această tendință includ lanțurile de aprovizionare optimizate, condițiile favorabile de localizare și eficiența costurilor. Transformările de succes necesită redefinirea modelelor de guvernanță și colaborare între sediul central și organizațiile regionale, precum și dezvoltarea de noi competențe.
Atacurile cibernetice
În ceea ce privește riscurile asociate tranziției spre o economie digitală, numărul de atacuri cibernetice a sporit în ultimele 12 luni, față de ediția anterioară a studiului Horváth, cu creșteri semnificative în industrii precum cea a apărării (64%), retail (37%) și prelucrarea metalelor și minerit (36%). Cu toate acestea, gradul de conștientizare a acestor riscuri a crescut în toate industriile, ceea ce dus la respingerea cu succes a majorității acestor atacuri.
„Transformarea digitală, susținută de AI, este acum mai importantă ca niciodată pentru companiile din întreaga lume, care doresc să-și îmbunătățească eficiența operațională, să îmbogățească experiențele clienților și să creeze noi modele de business. Organizațiile care îmbrățișează aceste schimbări și investesc în capacități AI vor fi mai bine poziționate să prospere într-un peisaj digital în continuă evoluție, iar echipa Horváth este pregătită să susțină companiile și executivii de top cu o competență vastă în modele de business, structuri organizaționale, procese și sisteme, pentru a-și alinia cu succes organizațiile pentru viitor”, a declarat Maria Boldor, Managing Director, Horváth România.
Studiul „CxO Priorities 2024”, a fost realizat de echipa Horváth în urma a opt săptămâni de discuții față în față cu executivi (dintre care peste 40% la nivel de CEO), din 29 țări de pe toate continentele, reprezentând un total de 14 industrii, manufacturiere (apărare, producție auto, construcții, energie, FMCG, minerit și altele) sau din sfera serviciilor (asigurări și servicii financiare, bănci, telecomunicații, transport și logistică etc).
Horváth
Horváth este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.400 de angajați. Horváth are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Italia, Danemarca, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente.
Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.
De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele Electronice, Electrocasnice, IT&C și Multimedia.
Abonaţi-vă la newsletter aici: www.electroretail.ro/newsletter
Publicația ElectroRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.