Cele mai importante evenimente din 2024, în piața locală de electro-IT

În 2024, piața locală de electro-IT a fost marcată, în principal, de achiziția rețelei Brico Dépôt de către ALTEX, retailerul IT & C, mișcare care confirmă strategia ALTEX nu doar de extindere a gamei de produse și servicii, dar și de „diversificare” a business-ului. Piața fizică de retail electro-IT rămâne structurată pe cei doi mari jucători și pe trei formate: ALTEX – cu formatele supermarket și hypermarket (ALTEX și MediaGalaxy) și Flanco – Smart Discounter. Valoarea comerțului electronic din România a ajuns în 2024 la 11,7 miliarde EUR, reprezentând 3,4% din PIB. Iată principalele evenimente din 2024, în piața locală de locală de electro-IT, un rezumat ElectroRetail.ro:

evenimente

Achiziție: Altex preia Brico Dépôt

Astfel, Grupul Kingfisher plc, companie internațională de bricolaj, a anunțat la finalul anului 2024 vânzarea Brico Dépôt România, unul dintre liderii pieței locale de bricolaj și amenajări pentru locuințe, către Altex România, pentru o valoare a companiei de 70 milioane EUR (echivalentul a 58 milioane GBP).

Tranzacția include întreaga rețea Brico Dépôt, formată din 31 de magazine, situate în 24 de orașe, operațiunile de distribuție, precum și sediul central din București. Finalizarea tranzacției este supusă aprobării din partea instituțiilor de reglementare din România și este estimată a se finaliza în prima jumătate a anului 2025.

Referitor la partea de „diversificare” a afacerii ALTEX, Dan Ostahie, CEO si proprietarul Altex România, a primit aprobarea de la Banca Națională a României în legătură cu achiziția, în mod direct, de către acesta (într-un procent de 90,10%) și de către societatea Real Estate Srl (9,89%), a unei participaţii de 100% din capitalul social și din drepturile de vot în cadrul Porsche Bank România SA.

Alte achiziții

Pe zona de servicii de marketing digital, 2Performant a încheiat un acord preliminar privind achiziția rețelelor de afiliere Profitshare.ro și Profitshare.bg deținute de Conversion Marketing S.R.L. și Conversion Marketing EOOD, conform Bursei de Valori București.

Deschideri de magazine în piața electro-IT

Flanco Smart Discounter a inaugurat în anul 2024 patru magazine și a ajuns la 16 magazine în noul format (reamenajat sau nou deschise). Noile magazine au fost deschise în Vitantis, Argeș Mall, Supernova Alexandriei și în Prahova Value Center din Ploiești.

Cu aceste deschideri, Flanco a închieiat anul 2024 cu o rețea de 163 de magazine.

În 2024, Altex a inaugurat două noi magazine, în Pașcani și în București-Nord, cel din urmă fiind cel mai mare magazin de tehnologie din România. Altex are peste 130 de magazine în toată țara.

De asemenea, într-o inițiativă inedită, Altex și Mobexpert, cel mai iubit brand romanesc de mobilier si decoratiuni, au anunțat lansarea unui nou concept în retail: experiența de shopping colaborativă. Această colaborare strategică va debuta odată cu inaugurarea centrului de produse și servicii din estul Bucureștiului, în zona Pallady, planificată pentru vara anului 2025.


Publicația ElectroRetail.ro a lansat EXPO ELECTRO 2025 – Home Appliances & Electronics – prima expoziție B2B din România cu produse din categoriile electrocasnice și electronice pentru casă, care se va desfășura în paralel cu EXPO DIY 2025 – Smart Green Home, dar într-o zonă dedicată, în perioada 25 – 26 iunie 2025, la Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București.

Aflat la cea de-a IV-a ediție, EXPO DIY 2025 – Smart Green Home este cel mai mare târg profesional din România și din regiune dedicat produselor din categoriile materiale de construcții, amenajări interioare, bricolaj, grădină și produse pentru casă, cu focus pe soluții și produse „verzi”, organizat de publicația BricoRetail.ro.

Rezervă un stand la EXPO ELECTRO 2025, aici: www.expo-electro.com/expozanti sau achiziționează un pachet de partener!

Mai multe detalii și oferte personalizate pentru parteneri la contact@expo-electro.com sau tel. 0720.120.456

Rebranding

Arctic S.A., liderul pieței de electrocasnice din România, și-a aliniat denumirea cu noua identitate corporativă la nivel global și a devenit Beko România S.A., din aprilie 2024. Această transformare face parte din procesul prin care Arçelik și-a redenumit operațiunile globale sub brandul corporativ internațional Beko. Exploatând patrimoniul și inovația mărcii de consum Beko, brandul corporativ Beko a reunit angajații, operațiunile și partenerii pentru a-și consolida poziția de lider mondial în industria de electrocasnice.

Începând din data de 15 mai 2024, RCS & RDS, unul dintre principalii furnizori de servicii convergente de comunicații electronice din România, și-a schimbat denumirea companiei în Digi Romania.

Flanco a devenit prima rețea de magazine Smart Discounter electro-IT din România. Numele companiei s-a transformă din Flanco, în Flanco Smart Discounter în luna aprilie 2024.

eCommerce

O analiză ARMO a arătat că piața de ecommerce din România a continuat să se dezvolte accelerat, consolidându-și rolul esențial în economie și în viața de zi cu zi a consumatorilor. Potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS), 72,9% dintre utilizatorii de internet din România au realizat achiziții online în 2024, confirmând apetitul crescut al românilor pentru cumpărături digitale.

Estimările raportului European E-commerce 2024 plasează valoarea comerțului electronic din România la 11,7 miliarde EUR, reprezentând 3,4% din PIB, cu o contribuție semnificativă la economia națională. România se clasează astfel pe locul trei în Europa Centrală și de Est, după Polonia și Cehia, potrivit aceluiași raport ARMO.

Anul 2024 a adus o schimbare semnificativă în comportamentul de consum al românilor: preferința pentru produse mai scumpe și de calitate superioară. Potrivit datelor evomag, coșul mediu de cumpărături a crescut cu 15% în 2024 față de anul precedent, iar cererea s-a concentrat pe categorii precum telefoane mobile, televizoare și electrocasnice mari – segmente în care evomag și-a consolidat poziția pe piață.

În cadrul Sellers’ Day 2024, eveniment regional hibrid dedicat antreprenorilor care vând pe eMAG Marketplace, eMAG a anunțat că programul cross-border le-a adus sellerilor de pe platformă vânzări suplimentare de 37%, iar programul Fulfilment by eMAG a atras în ultimul an 3500 de selleri care beneficiază și de livrări internaționale din România către Bulgaria și Ungaria, iar volumul de produse pe care l-au vândut prin program a fost cu 71% mai mare față de anul precedent.

Grupul eMAG a anunțat în 2024 bilanțul pentru planul de investiții de 3,2 miliarde de lei pe trei ani, lansat în 2021. La capătul celor trei ani marcați de investiții în logistică de ecommerce, tehnologie și antreprenoriat, Grupul eMAG și-a consolidat prezența în Europa de Sud-Est, în România, Bulgaria, Ungaria și Grecia, prin servicii care simplifică viețile oamenilor, deschizând verticale noi de business și extinzând gama de produse. Datorită acestor investiții, în anul fiscal încheiat în luna martie 2024, clienții au efectuat de 2,6 ori mai multe față de acum patru ani, înaintea demarării planului de investiții.

Intrări pe piața de eCommerce România

Trendyol a intrat pe piața din România la începutul anului 2024 și a înregistrat rapid cea mai rapidă creștere de pe piețele din Europa Centrală și de Est. Tocmai de aceea, în luna decembrie a deschis primul său depozit local în Ștefănești, Ilfov cu o suprafață de 50.000 mp, cu obiectivul de a eficientiza livrările în țară și, ulterior, în regiune.

Producători

În 2024, Rowenta, brandul de renume al companiei franceze Groupe SEB, a aniversat 140 de ani de inovație și angajament față de îmbunătățirea vieții cotidiene prin tehnologie de ultimă generație. De la fondarea sa în 1884, Rowenta a fost un pionier în crearea de soluții care să transforme activitățile casnice, rămânând fidel unui singur scop: excelența tehnologică în serviciul oamenilor.

Tot în 2024, Arçelik, unul dintre principalii jucători din industria de electronice și electrocasnice, a încheiat cu succes a Acordul Definitiv de Contribuție între Beko B.V., filială deținută integral de Arçelik, și Whirlpool Corporation, filială deținută integral de Whirlpool EMEA Holdings LLC, și crearea Beko Europe.

Practici anticoncurențiale pe piața electro-IT

La începutul anului 2024, Consiliul Concurenţei a sancționat companiile SEROM (Samsung), Dante International S.A. (eMAG), Altex România S.R.L. și Flanco Retail S.A cu 123 milioane lei pentru participarea la o înțelegere anticoncurențială pe piața comercializării televizoarelor și telefoanelor mobile, în perioada 2019 – 2021. Înțelegerea anticoncurențială a constat în fixarea prețurilor de revânzare a unor produse de către SEROM (Samsung) și fiecare dintre partenerii săi comerciali, respectiv Altex, Dante (eMAG) și Flanco, ceea ce a condus la limitarea capacității celor trei comercianți cu amănuntul de a-și stabili independent prețurile de revânzare.


Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele Electronice, Electrocasnice, IT&C și Multimedia.

Abonaţi-vă la newsletter aici: www.electroretail.ro/newsletter

Publicația ElectroRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *