Valentin Preda, Chief Retail Officer htss: „Industria de retail a crescut exponențial odată cu adopția la scară largă a soluțiilor de ecommerce”

htss oferă un ecosistem complet de soluții software pentru companii. Soluțiile tehnologice htss se bazează atât pe aplicații precum ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management), BI (Business Intelligence), cât și pe o suită de aplicații dezvoltate pentru diverse domenii de afaceri. Care sunt provocările din domeniul HR în anul 2023, importanța formării profesionale a angajaților din retail, cele mai bune soluții de digitalizare pentru industria de retail – despre toate acestea am stat de vorbă cu Delia Mandache, Chief People Officer htss și Valentin Preda, Chief Retail Officer htss.

htss

htssCare sunt provocările anului 2023 pentru domeniul HR?

Delia Mandache:

Pentru 2023, cele mai mari provocări pentru departamentele de resurse umane vor fi în termeni de adaptabilitate, inovație și proactivitate în abordarea procesului de gestionare a capitalului uman la locul de muncă.

În primul rând, pentru acest an, recrutarea și păstrarea talentelor de top este o primă provocare. Pe o piață a locurilor de muncă competitivă, găsirea și păstrarea talentelor de top este în continuare o provocare pentru HR. Vor fi necesare diverse strategii de recrutare inovatoare și planuri de retenție a angajaților pentru a atrage și a păstra cei mai buni angajați.

De asemenea, perfecționarea și recalificarea acestora este un proces care necesită o mare atenție. Având în vedere ritmul rapid al progreselor tehnologice, departamentele de HR trebuie să se asigure, prin inițiative de perfecționare și recalificare, că angajații au competențele necesare pentru a se adapta la cerințele în schimbare ale pieței.

Pe de altă parte, echilibrarea muncii la distanță cu prezența fizică la birou poate fi o provocare pentru acest an. Pandemia COVID-19 a adus o schimbare semnificativă către munca la distanță. În momentul de față trebuie găsit un echilibru între munca la distanță și cea de la birou, ținând cont de preferințele angajaților, de nevoile de business și de cerințele de reglementare.

Și nu în ultimul rând, adaptarea la noile tehnologii. Departamentele de resurse umane vor trebui să fie la curent cu cele mai recente tehnologii, cum ar fi inteligența artificială și automatizarea. Trebuie găsite diverse modalități de a valorifica aceste tehnologii pentru a îmbunătăți procesele de resurse umane dar și să ne asigurăm în același timp că acestea nu înlocuiesc elementul uman în HR.

Cât de importantă este azi formarea profesională a angajaților din retail la locul de muncă?

Delia Mandache:

Formarea profesională la locul de muncă este extrem de importantă pentru angajații din retail, cu precădere în prezent, când se observă o creștere a competitivității în această industrie, în condițiile în care apar tot timpul noi tehnologii și cereri din partea clienților. Prin urmare, angajații trebuie să dobândească abilitățile și cunoștințele necesare pentru a ține pasul cu tendințele din industrie și a putea astfel să ofere servicii excelente pentru clienți și să îndeplinească obiectivele de vânzări.

Din fericire, există soluții și platforme care să susțină aceste procese cu ușurință atât pentru angajatori, cât și pentru angajați. mindclass, spre exemplu, este o astfel de platformă, care permite accesul la mai multe modele de învățare, inclusiv la trasee de învățare, clase virtuale, evaluări și certificări.

Care sunt cauzele care fac ca angajații din retail să absenteze de la locul de muncă? De asemenea, ce soluții vedeți voi că ar fi oportune pentru a rezolva această problemă?

Delia Mandache:

Există diverse motive pentru care angajații din retail pot lipsi de la locul de muncă. Unele dintre cele mai frecvente ar putea fi:

  • Motive personale: angajații pot avea nevoie de mai mult timp liber pentru situații cum ar fi întâlniri, evenimente familiale sau urgențe neașteptate.
  • Epuizare: Munca în industria de retail poate fi solicitantă din punct de vedere fizic și mental, iar angajații pot avea nevoie de timp liber pentru a se reîncărca și a preveni epuizarea.
  • Stres: Lucrul într-un mediu cu ritm rapid și orientat spre client poate fi stresant, iar angajații pot avea nevoie de timp liber pentru a gestiona stresul și a avea grijă de sănătatea lor mentală.
  • Conflicte la locul de muncă: Conflictele de la locul de muncă, cum ar fi neînțelegerile cu managerii sau colegii, pot, de asemenea, să îi determine pe angajați să își ia concediu de odihnă.

Competiția pe piața de Retail este din ce în ce mai mare, iar una dintre cele mai bune oportunități de diferențiere este eficientizarea costurilor și, mai ales, a optimizării costurilor orelor lucrate de către angajați. Un instrument software precum shiftin, utilizat în Retail, poate ajuta organizațiile în digitalizarea și ulterior optimizarea procesului de planificare.

Organizațiile trebuie să aleagă cu atenție ce soluție folosesc, astfel încât aceasta să le permită integrarea tuturor proceselor, de la administrarea resurselor umane, la planificare, prezență, pontaj și salarizare. Informația va circula trasabil și automat, iar efortul depus în fiecare dintre aceste etape va fi optimizat la maximum pentru echipele de Resurse Umane.

htssCum se diferențiază shiftin de alte produse software din domeniul resurselor umane?

Valentin Preda:

shiftin pune la dispoziția utilizatorului toate instrumentele necesare pentru a câștiga timp, iar la final acesta să aibă siguranța că turele planificate susțin atât zona de business, cât și legislația muncii.

Toate regulile interne, de productivitate și indicatorii de business, sunt disponibile în aplicație și pot fi reconfigurate oricând, pentru toată organizația, la nivel de echipă sau angajat. Un aspect foarte important în procesul unei planificări optime îl constituie faptul că shiftin marchează intervalele de timp în care managerii sunt descoperiți din punctul de vedere al resurselor. Mai mult, aplicația va sugera o listă cu resurse disponibile astfel încât să acopere aceste ture și tot procesul să fie eficientizat la maxim.

Ce soluții de digitalizare considerați că ar putea ajuta retail-ul și care este impactul automatizării în retail?

Valentin Preda:

Există mai multe soluții de digitalizare care ar putea ajuta industria de retail. Automatizarea proceselor poate contribui la reducerea timpului pe care angajații din retail trebuie să îl petreacă cu sarcini administrative repetitive, eliberându-le timp pentru a se concentra pe task-uri cu un impact mai ridicat. Folosirea unei soluții de planificare automată a programului de lucru este o astfel de soluție care poate simplifica gestionarea capitalului uman, oferind angajaților din retail o platformă ușor de utilizat pentru gestionarea programului de lucru în ture.

Acest aspect poate contribui la reducerea timpului pe care angajații trebuie să îl petreacă manual pentru a-și crea și gestiona programele de lucru în ture, eliberându-le timp pentru a se concentra pe alte task-uri mai importante. În plus, o astfel de soluție contribuie la asigurarea faptului că angajații nu sunt suprasolicitați, ceea ce poate ajuta la prevenirea epuizării profesionale.

De asemenea, zona de training și perfecționare la locul de muncă poate fi revoluționată complet cu ajutorul unei platforme de e-learning. Educația și formarea încă sunt printre cele mai conservatoare arii, unde lucrurile se întâmplă astăzi foarte puțin diferit față de cum se întâmplau în urmă cu 20-30 de ani. Noi am dezvoltat intern o platformă de e-learning, în urma unei investiții de 200.000 de euro. Platforma mindclass are aplicabilitate atât în sistemul public de învățământ, cât și în zona de training și perfecționare la locul de muncă.

În cadrul mindclass aplicăm cele mai noi tehnici care au fost dovedite a avea succes în procesul de învățare. De exemplu, utilizatorii pot beneficia de învățare bazată pe scenarii de viață sau învățare prin storytelling, având posibilitatea de a conduce intriga. De asemenea, în modulele de învățare folosim tehnologii inovatoare precum Inteligența Artificială, Realitatea Augmentată și Realitatea Virtuală. În momentul de față, peste 22.000 de utilizatori din șase țări folosesc mindclass iar feedback-ul este unul pozitiv atât din perspectiva angajaților, cât și a angajatorilor.

Spre deosebire de trainingul clasic, de grup, care are loc într-o sală de ședințe de la locul de muncă, cu ajutorul unei platforme de e-learning angajații pot testa ei înșiși mai multe moduri de asimilare a informațiilor, pot urma cursurile în orice moment al zilei, oriunde s-ar afla, pot pune pauză și pot relua oricând modulele de training. Din perspectiva angajatorilor, prin folosirea unei platforme digitale de training, aceștia au acces în timp real la date utile precum nivelul de cunoștințe al angajaților, topicurile unde aceștia excelează sau, din contră, unde ar avea nevoie de training suplimentar. De asemenea, aceștia pot oferi angajaților certificate sau diplome cu semnătură digitală.

Nu în ultimul rând, industria de retail a crescut exponențial odată cu adopția la scară largă a soluțiilor de ecommerce. Acestea reprezintă nu doar o nouă modalitate de a ajunge la client, dar ajută și la automatizarea componentei logistice, la posibilitatea de a utiliza prețuri dinamice și, de asemenea, de a crea un plan de  business cât mai exact, cu ajutorul datelor istorice, precum și a celor predictive. Așadar, nu exagerăm dacă spunem că ecommerce-ul reprezintă astăzi pentru retail cam ce a reprezentat motorul cu aburi pentru revoluția industrială.


Întregul conținut al site-ului www.electroretail.ro este proprietatea S.C. Retail FMCG Media S.R.L. și este protejat de legea dreptului de autor, neputând fi preluat, copiat parțial sau integral sau folosit pentru crearea de articole derivate, fără acordul expres scris în prealabil al proprietarului. Folosirea în alt scop decât cel personal sau non-comercial este strict interzisă.

De două ori pe săptămână puteți primi gratuit, direct pe adresa dvs de e-mail, cele mai proaspete ştiri din sectoarele Electronice, Electrocasnice, IT&C și Multimedia.

Abonaţi-vă la newsletter aici: www.electroretail.ro/newsletter

Publicația ElectroRetail.ro reprezintă platforma ideală pentru a vă promova produsele sau serviciile. Mai multe detalii, AICI.

Depositphotos

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *